View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:35

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Gick i en fälla... 
Author Message

Post Gick i en fälla...
Hela familjen är samlad. De tre barnen satt igår kväll och pratade gamla minnen. Så säger plötsligt äldsta dottern: "Jag undrar hur pappa ser ut utan skägg...". Sen gick diskussionerna ut på "vilken snygging" jag skulle vara utan skägg. Det startade också en tankeprocess hos mig. Kanske jag skulle raka bort det? Jag har ju haft skägg sedan innan vi fick barnen, kanske dags för något nytt nu? Sagt och gjort. I morse låste jag in mig i badrummet och skred till verket... :roll:

Nyrakad och "fin" gick jag så till frukostbordet.... Om jag säger så här, det blev inte så mycket frukostätande. Tre ungar och en fru, rullade runt av skratt på köksgolvet. Den enda som satt vid bordet var jag... Helt NAKEN kändes det som. Pikarna och kommentarerna har sedan haglat. :shock:

Nåväl, några dagar så har det växt ut igen. Men det var nog första och sista gången jag rakar bort skägget. Åtminstone när någon i familjen är närvarande! :mrgreen:

Får väl bjuda på den underhållningen. :oops:

16 Jul 2012, 17:55
Profile ICQ WWW

Annars så är det en sån sak som går en förbi. Jag träffade en gammal polare på stranden som alltid haft skägg, vi hade inte setts på ett tag och han frågar mig efter en stund om jag märker någon skillnad? Men det gjorde jag inte. Sen sa han att han rakat av skägget och då såg jag det. Men jag reflekterade absolut inte över det från första början. Samma sak med en kille på banken som haft skägg i 20 år, ingen uppmärksammade att han rakat av det trots att man såg killen varje dag. Någon påtalade att han rakat sig och då föll liksom polleten ner. Aha..

16 Jul 2012, 18:37
Profile ICQ WWW

Post Re: Gick i en fälla...
Stout wrote:
Annars så är det en sån sak som går en förbi. Jag träffade en gammal polare på stranden som alltid haft skägg, vi hade inte setts på ett tag och han frågar mig efter en stund om jag märker någon skillnad? Men det gjorde jag inte. Sen sa han att han rakat av skägget och då såg jag det. Men jag reflekterade absolut inte över det från första början. Samma sak med en kille på banken som haft skägg i 20 år, ingen uppmärksammade att han rakat av det trots att man såg killen varje dag. Någon påtalade att han rakat sig och då föll liksom polleten ner. Aha..

Håller med. Farsan kom hem från en tvåveckors loop när jag var i tonåren. Under tiden han varit borta hade han odlat skägg. Vi klagade högljutt, men han behöll skägget i någon månad ändå. När han väl tagit bort det var det dock ingen som reagerade. :roll:

16 Jul 2012, 18:51
Profile ICQ WWW

En sådan här tråd är helt värdelös utan bilder.......... :D

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com

16 Jul 2012, 21:22
Profile

Äh, det är bara ovanan. Ge det en slätrakad vecka innan du låter det växa ut.

16 Jul 2012, 21:51
Profile

Bilton wrote:
En sådan här tråd är helt värdelös utan bilder.......... :D

Haha, bra försök! Men någon dokumentation finns inte. Och den som "eventuellt" funnits är raderad. :twisted: Jag tvingas nog erkänna att jag såg faktiskt ut som en dj-a barnrumpa utan skägget... :oops:

16 Jul 2012, 22:04
Profile ICQ WWW

Jag har själmant gjort detta ett par ggr sista 8 åren..
Vilket alltid har resulterat i

- Va fan har du gjort?! :mrgreen:

Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer

16 Jul 2012, 22:50
Profile WWW
FenderBender wrote:
Hela familjen är samlad. De tre barnen satt igår kväll och pratade gamla minnen. Så säger plötsligt äldsta dottern: "Jag undrar hur pappa ser ut utan skägg...". Sen gick diskussionerna ut på "vilken snygging" jag skulle vara utan skägg. Det startade också en tankeprocess hos mig. Kanske jag skulle raka bort det? Jag har ju haft skägg sedan innan vi fick barnen, kanske dags för något nytt nu? Sagt och gjort. I morse låste jag in mig i badrummet och skred till verket... :roll:

Nyrakad och "fin" gick jag så till frukostbordet.... Om jag säger så här, det blev inte så mycket frukostätande. Tre ungar och en fru, rullade runt av skratt på köksgolvet. Den enda som satt vid bordet var jag... Helt NAKEN kändes det som. Pikarna och kommentarerna har sedan haglat. :shock:

Nåväl, några dagar så har det växt ut igen. Men det var nog första och sista gången jag rakar bort skägget. Åtminstone när någon i familjen är närvarande! :mrgreen:

Får väl bjuda på den underhållningen. :oops:

Kolla in den franska filmen "Mustaschen" http://www.imdb.com/title/tt0428856/
som tar upp detta intressanta ämne...I mitt tycke en mycket bra film.

17 Jul 2012, 14:04
Reply to topic   [ 8 posts ]