View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 17:31

Reply to topic  [ 22 posts ] 
vad gör ni på semestern? 
Author Message

Post vad gör ni på semestern?
min semester har nu pågått i en och en halv vecka. Har hunnit med några dar i Berlin och sedan mest varit på landet där jag har byggt till redskapslängan med ytterligare 6 kvm. Åsså har jag släpat upp en helvetes massa virke uppför mina 68 trappsteg ovanför sjön där jag bygger mitt örnnäste. Virket ska bli ännu ett däck, så jag vet vad jag ska göra den kommande veckan också :wink:

En del jordgubbar har det blivit också, eftersom granndottern jobbar extra som gubbplockare och envisas med att förse oss med såna hela tiden.På kvällarna sitter jag mest i vilstol och läser, plinkar på Dobron eller bara dumglor ut över sjön

Vädret är kanon vad än nu tidningarna skriver. Minimalt med regn, bara ett par korta skurar hittills. Växlande molnighet och mest sol. runt 20 eller drygt det på dagarna och svaga vindar. Shortsväder!

Hur ser din semester ut?

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

04 Jul 2012, 18:38
Profile WWW

Post Re: vad gör ni på semestern?
Jag jobbar sista dagen innan semestern på fredag. Sen på söndag bär det av på en 3-veckors tripp till Thailand. Sen blir det 2 oplanerade veckor på hemmaplan.

04 Jul 2012, 18:57
Profile

Jobbar 8)
Har fördelen att kunna sälja semesterveckor till jobbet, få pengar för dem och ändå behålla semesterdagarna(man får ta ut dem vid ett senare tillfälle).
Skulle ha börjat semestern denna vecka, men har sålt denna veckan samt min sista semestervecka. Så nästa vecka är jag preliminärt ledig, då blir det lite familjebesök, pyssla gitarr och dricka öl. Ta dagen som den kommer och hoppas att vädret är bra :)

04 Jul 2012, 19:20
Profile

Målar om huset...småjobbigt :(

Religion vs fossils. Fossils win.

04 Jul 2012, 19:46
Profile

Skulle ha börjat semestern i måndags men fick skjuta på den i tre dagar. Så i morgon börjas det!
Målning, plattläggning, mete, oljning av soldäck och brygga, planering av köks-, tvättstuge- och badrumsrenovering, eventuellt någon vecka med bil i Nordeuropa, Springsteen i Göteborg och en snabbvända till Ö-vik för att träffa goda vänner är vad det ser ut att bli. Men det brukar bli ändring i schemat efterhand.

04 Jul 2012, 20:02
Profile

Super och spelar gitarr. :mrgreen:

04 Jul 2012, 20:13
Profile

Jobbar hela sommaren, känns lite tungt just nu men det är bara att hålla ut. I November åker jag till Indien och kommer vara där i 2 månader 8)

05 Jul 2012, 13:59
Profile ICQ WWW

Har en dryg vecka kvar till semestern, men när den inträder så väntar lite målning av altanen, köra en massa bråte till soptippen, bygge av ett nytt soldäck till husvagnen samt en vecka norrut hos de två äldsta barnen i Piteå, med fullständig vila på programmet. Har nog tänkt klämma in ett besök på Piteå Dansar och Ler någon lämplig kväll också. :D

05 Jul 2012, 14:29
Profile ICQ WWW

Tokpaddlar rank kajak, åker båt, badar och har det allmänt bra. Kl 18 är den enda fasta tiden, för en drink innan vi fixar något smarrigt att käka.

05 Jul 2012, 14:43
Profile WWW

Nyss hemkommen från Perpignan i södra Frankrike där matlagning, restaurangbesök, sol & bad avlöst varandra. Stekta ankbröst (tillagade till perfektion, utan termometer :wink: ), musslor i Roquefordostsås, ostron au naturelle samt ett antal av landets 246 ostsorter (enligt de Gaulle) m.m. :)

På måndag börjar jag jobba igen och har ledigt i tre veckor från slutet av juli. Då blir det lugnt med segling i Stockholms skärgård. Blir det regnigt ska jag städa ur ett förråd. :roll:

/R

05 Jul 2012, 19:20
Profile

Ny altantak efter vinterns blötsnö (pessis som hälften av stadens övriga altanägare). Få ordning på lite gitarrer. Kolla in nedtankade midifiler till mina magicstompar. Nån duktig MS ägare i Tjeckien har lagt ut egna inställningar där dels standardstärkare av olika slag klonats men han har oxå lyckats få en elgitarr låta hyfsat akustiskt, allt lajnat rätt in i PA eller inspeln. Ska bli kul att kolla hur det funkar för mig, de u-tubepresentationer han publicerat låter rätt övertygande. Vore rätt bekvämt att ibland bara komma med min Hohner g3t och en eller några pedaler på gig eller rep och kunna leverera det som behövs. -Cykla till gigget!

06 Jul 2012, 10:34
Profile

Låter skönt !

För mig med liten hästgård och 3 grabbar mellan 3 och 8 år blir det tyvärr ingen direkt avkoppling, i alla fall inte mellan kl 6 och 22 , sen brukar jag ta fram gitarren sitta ute en timme eller så och spela och dricka ett par öl innan sängen vid midnatt.....

Kan säga att det är mer avslappnande att jobba än att vara ledig! men man slipper pendlingsresorna samt kan i alla fall vara ute i större utsträckning.

Fastighetsskötsel i mindre skala blir det också , men inga större byggprojekt senaste åren ..

Ibland känns det om man driver ett mindre hotell med 5 mål mat till 5 personer samt tillhörande roddning, handlande, disk , tvätt mm...

Men man har ju valt det själv på något sätt.

8)

06 Jul 2012, 15:09
Profile ICQ WWW

Vad jag gör på semestern? Inte ett skit faktiskt. 8)

06 Jul 2012, 17:25
Profile

Mike Leaf wrote:
Låter skönt !

För mig med liten hästgård och 3 grabbar mellan 3 och 8 år blir det tyvärr ingen direkt avkoppling, i alla fall inte mellan kl 6 och 22 , sen brukar jag ta fram gitarren sitta ute en timme eller så och spela och dricka ett par öl innan sängen vid midnatt.....

Kan säga att det är mer avslappnande att jobba än att vara ledig! men man slipper pendlingsresorna samt kan i alla fall vara ute i större utsträckning.

Fastighetsskötsel i mindre skala blir det också , men inga större byggprojekt senaste åren ..

Ibland känns det om man driver ett mindre hotell med 5 mål mat till 5 personer samt tillhörande roddning, handlande, disk , tvätt mm...
Men man har ju valt det själv på något sätt.

8)

Håller med om det med maten, det är det värsta med att vara ledig i mina ögon. Man hinner ju knappt plocka av frukost innan det är dags för lunch, och så fortsätter det hela dagen... :lol:

06 Jul 2012, 18:23
Profile

P90 wrote:

Tänkte precis skriva detta själv, behöver man göra mer????? :mrgreen:

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!

06 Jul 2012, 18:31
Profile WWW

Plexiglas wrote:
P90 wrote:

Tänkte precis skriva detta själv, behöver man göra mer????? :mrgreen:

Gör samma sak de få tillfällen jag får...............

Ibland vaknar jag vid 3-tiden på morgonen , och det är en bra tid att se solen gå upp och dra några ackord , opluggat då såklart.

8)

06 Jul 2012, 20:33
Profile ICQ WWW

Tar körkort - för segelflygplan! :D

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com

06 Jul 2012, 20:37
Profile

Bilton wrote:

Det ä rätt! Själv har jag just anmält mig till en kurs på Bedford Autodrome för att ta en svensk racinglicens 8) Bra för CV:t ?

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

07 Jul 2012, 02:22
Profile WWW

Joshunznera wrote:
Bilton wrote:

Det ä rätt! Själv har jag just anmält mig till en kurs på Bedford Autodrome för att ta en svensk racinglicens 8) Bra för CV:t ?

Framförallt är det kul!

Jag fyller på min "bucket list" med en massa saker, det är dags att börja genomföra allt man vill!
Ända sedan jag läste ut alla Biggles-böcker i 10-årsåldern har jag velat flyga!

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com

07 Jul 2012, 08:03
Profile

Bygger laptop gitarr, lackar gitarrer och solar i den lilla mängd sol som vi får här i sthlm.

Senare i början av augusti kanske jag åker en vecka till USA. Men inget är säkert ännu, utan vi får se hur mycket pengar det blir kvar efter alla dessa projekt :)

07 Jul 2012, 14:02
Profile

har faktiskt påbörjat ett litet semesterprojekt idag, rivit isär stratan, ska strippa lacken och olja den mörkt brun och sätt dit ett plekskydd av björk i en ljusare nyans. Sen blire svarta mickar H/S/S och sen drar jag till tonhimlen efter jag kopplat in den i plexistacken! :mrgreen:

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!

07 Jul 2012, 15:13
Profile WWW

Har redan haft min semester.det var nog den roligaste jag någonsin haft.
Var med och körde Modball rally från London ner till Ibitza

Kolla filmen från starten i London Vilken folkfest!

www.modball.com

07 Jul 2012, 20:16
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 22 posts ]