View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 17:36

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Det kom ett mail... 
Author Message

Post Det kom ett mail...
Jag fick just ett mail, funderar på att knäcka upp en flaska skumpa, en sån jäkla tur man har ibland va??

Adios suckers, Västindien nästa!!

"Hej,

Jag är Dr Ralph Bernard chef hänsyn revisionsavdelning Credit Suisse Bank London. En Cabot Square E14 4QJ London här i England, jag skriver dig om en affärsidé som kommer att vara en enorm fördel för oss båda. I min avdelning, som är chef för London Regional Office, jag upptäckte summan av £ 16,500,000.00 GBP (sexton miljoner och 500 tusen pund) på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder Late Business Mogul Mr Moises Saba Masri, en miljardär och han är en Judisk från Mexiko som var ett offer för en helikopter krasch 10 januari 2010, döda honom och hans familjemedlemmar. Late Mr Moises Saba var 46-år gammal. Även i helikoptern vid tidpunkten för olyckan var hans fru deras son Avraham (Alberto) och hans dotter-in-law. Piloten var också död i kraschen.

Valet av kontaktar du upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för affärstransaktion och sekretessen här. Credit Suisse Bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet men ingen har gjort det ännu. Jag personligen har tappat målet att hitta släktingar, jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Kommer bidragsmottagaren till den avlidna så att intäkterna från detta konto värderas till £ 16,500,000.00 Great British Pounds sterling kan betalas in på ditt konto som de närmast anhöriga.

Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser 60% för mig och 40% till dig. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och pålitlighet, och jag garanterar er att detta kommer att genomföras under ett legitimt system som skyddar dig mot eventuella brott mot lagen.

Förse mig med följande. Detta är mycket brådskande.

1. Fullständigt namn:
2. Din Kontakt Adress:
3. Mobilnummer:
4. yrke:
5. Telefon:
6. Nationalitet:

Efter att ha gått igenom ett metodiskt söka, jag bestämde mig för att kontakta dig hoppas att du kommer att finna detta förslag intressant. Ange ditt intresse och jag kommer att förse dig med mer information. Låt mig veta ditt beslut snarare än att hålla mig väntar.

Tacka dig i väntan på din gynnsam svar.

Hälsningar,
Dr Ralph Bernard"

28 Jun 2012, 16:37
Profile

Post Re: Det kom ett mail...
Lyllo... :lol: :wink:

28 Jun 2012, 16:47
Profile ICQ WWW

"Låt mig veta ditt beslut snarare än att hålla mig väntar.

Tacka dig i väntan på din gynnsam svar."

Ehhh...say what?!

28 Jun 2012, 18:27
Profile

Valet av kontaktar du upphetsad av geografisk karaktär

Google har en del kvar...

28 Jun 2012, 19:31
Profile ICQ WWW

Klassiker! :lol:

28 Jun 2012, 20:30
Profile

Jag fick ett mail med en nästan exakt likadan redogörelse, vilken superslump. Skickade över alla mina kontouppgifter med en gång. En sån här chans får man bara en gång i livet! Snart blir det les Paul 59a och precbs fenders i drivor. Så snart pengarna börjar trilla in här hemma, när som helst nu, snart så...

28 Jun 2012, 21:21
Profile WWW

fergusonanders wrote:
Jag fick ett mail med en nästan exakt likadan redogörelse, vilken superslump. Skickade över alla mina kontouppgifter med en gång. En sån här chans får man bara en gång i livet! Snart blir det les Paul 59a och precbs fenders i drivor. Så snart pengarna börjar trilla in här hemma, när som helst nu, snart så...

Eller hur?
Själv har jag ägnat kvällen till att ta så många sms-lån jag orkat, i helgen blir det kalas!
Stålar att betala tillbaka med trillar ju in alldeles strax vettja, gratis till dig också förresten!!

28 Jun 2012, 21:32
Profile

Ja fasen nu är det avbetalningsspenderbyxorna på. Jag skickade ett mail för att kolla när pengarna kommer in på kontot men det verkar som de har semester. Överföringen är säkert på g...

28 Jun 2012, 21:43
Profile WWW

fergusonanders wrote:
Ja fasen nu är det avbetalningsspenderbyxorna på. Jag skickade ett mail för att kolla när pengarna kommer in på kontot men det verkar som de har semester. Överföringen är säkert på g...

You bet!
Skål kosmonauter!! :mrgreen: :mrgreen:

28 Jun 2012, 21:47
Profile

:D :) play the game!

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

29 Jun 2012, 05:52
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Vore kul, jag tror dom jobbar efter principen att först ska du nappa bara genom att svara på mailet
sen försöker dom trappa upp kontakten med att begära fler uppgifter..

i slutändan är det någon liten avgift Du måste erlägga....

29 Jun 2012, 13:55
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Joshunznera wrote:

Vore kul, jag tror dom jobbar efter principen att först ska du nappa bara genom att svara på mailet
sen försöker dom trappa upp kontakten med att begära fler uppgifter..

i slutändan är det någon liten avgift Du måste erlägga....

Jag tror det slutar med att du "endast" mailar dina kontouppgifter till dom, för att de ska kunna genomföra överföringen av förmögenheten. Men istället tömmer dom ditt konto. :roll:

29 Jun 2012, 13:58
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Jag tror det slutar med att du "endast" mailar dina kontouppgifter till dom, för att de ska kunna genomföra överföringen av förmögenheten. Men istället tömmer dom ditt konto. :roll:

Ok så det är så 'förmögenheten' skapas då he he...

Man undrar ju hur NÅGON kan gå på detta 2012 .... långsökt.

I mindre skala kan det säkert fungera bättre , som de lurifaxarna som skickade ut mail till folk att dom vunnit ny Volvo i ett lotteri , för att den skulle kunna levereras måste dom dock betala in fordonsskatten inom 10 dagar ...

Var tydligen en hel del som vart så förblindade att dom gick på det

29 Jun 2012, 14:30
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
FenderBender wrote:
I mindre skala kan det säkert fungera bättre , som de lurifaxarna som skickade ut mail till folk att dom vunnit ny Volvo i ett lotteri , för att den skulle kunna levereras måste dom dock betala in fordonsskatten inom 10 dagar ...

Var tydligen en hel del som vart så förblindade att dom gick på det

Det där var väl mer än tio år sen - och inte mail utan pappersbrev. Jag fick ett. Skrattade gott. :)

29 Jun 2012, 20:01
Profile
Reply to topic   [ 14 posts ]