|
|
Page 1 of 1
|
[ 14 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 EM 2012
Sverige är utslaget trots att en match återstår men EM fortsätter utan dem och det finns ingen tråd om EM i allmänhet så därför startar jag den. Just nu pågår sista gruppspelsmatchen i grupp B mellan Tysknald och Danmark. Som väntat är Tyskland ruggigt bra men Danmark behöver inte skämmas. Något som slår mig är att (nästan) alla tyska spelare är kortklippta och jag har inte sett en enda tatuering i det tyska laget. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 17 Jun 2012, 21:26 |
|
 |
|
DrSlim
|
 Re: EM 2012
Nu är man dansk ett tag.
_________________ Gud finns inte.
|
| 17 Jun 2012, 22:06 |
|
 |
|
Renegade
|
DrSlim wrote: Nu är man dansk ett tag. I 10 minuter till...  (Blev precis 2-1 till Tyskland i 80:e minuten.) /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 17 Jun 2012, 22:23 |
|
 |
|
DrSlim
|
Nu är jag tysk i fortsättningen.
_________________ Gud finns inte.
|
| 17 Jun 2012, 22:37 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Klart att vi skall ha en EM-tråd, jag kanske låter fanatisk men kan egentligen ingenting om svensk klubbfotboll, vet inte ens vem som vann senaste SM, och inte namnen på många av dom svenska spelarna och ännu mindre deras klubbtillhörighet (förutom några stycken). Det slog mig ikväll, har inte den bästa internationella klubbfotbollen och CL passerat EM och faktiskt VM. Hur många spelare från tex Tyskland, Portugal, Holland, England, Spanien räknas inte eftersom halva laget är från Braca och Real (om inte mer) skulle platsa i dom bästa europeiska klubbarna som Barca och Real? En eller två från Portugal och ett par från Tyskland, och that’s it. Hur många landslag skulle klara sig bra i dom bästa ligorna? Spanien förstås, kanske Tyskland, lite Hollland, vi säger också lite Frankrike och även England, men i övrigt? Visst är det kul med stora fotbollsfester som EM och VM, men det känns lite avslaget. Ungefär som att man vet att den bästa fotbollen spelas på annat håll, som i tex CL och dom bästa ligorna. Annars sätter jag två plektrum på Tysklánd eller Spanien...  . /Ulf
|
| 17 Jun 2012, 23:29 |
|
 |
|
Trout
|
Renegade wrote: Något som slår mig är att (nästan) alla tyska spelare är kortklippta och jag har inte sett en enda tatuering i det tyska laget. /R Det har ju varit ett EM i fula tatueringar annars..
|
| 17 Jun 2012, 23:46 |
|
 |
|
Renegade
|
Abe Normal wrote: Klart att vi skall ha en EM-tråd, jag kanske låter fanatisk men kan egentligen ingenting om svensk klubbfotboll, vet inte ens vem som vann senaste SM, och inte namnen på många av dom svenska spelarna och ännu mindre deras klubbtillhörighet (förutom några stycken). Det slog mig ikväll, har inte den bästa internationella klubbfotbollen och CL passerat EM och faktiskt VM. Hur många spelare från tex Tyskland, Portugal, Holland, England, Spanien räknas inte eftersom halva laget är från Braca och Real (om inte mer) skulle platsa i dom bästa europeiska klubbarna som Barca och Real? En eller två från Portugal och ett par från Tyskland, och that’s it. Hur många landslag skulle klara sig bra i dom bästa ligorna? Spanien förstås, kanske Tyskland, lite Hollland, vi säger också lite Frankrike och även England, men i övrigt? Visst är det kul med stora fotbollsfester som EM och VM, men det känns lite avslaget. Ungefär som att man vet att den bästa fotbollen spelas på annat håll, som i tex CL och dom bästa ligorna. Annars sätter jag två plektrum på Tysklánd eller Spanien...  . /Ulf Landslagen kan inte köpas för pengar.  Annars vinner det laget som antingen är (penga)'dopat' av den rikaste oljesheiken eller säljer mest klubbtröjor (eller båda). /R
|
| 18 Jun 2012, 00:34 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Renegade wrote: Landslagen kan inte köpas för pengar.  Annars vinner det laget som antingen är (penga)'dopat' av den rikaste oljesheiken eller säljer mest klubbtröjor (eller båda). /R Så är det…tänk om Z hade lirat för Italien, då hade det kunnat bli annat ljud i skällan, iaf hade han sannolikt funkat bättre och med Cassano på topp. Apropå att köpa upp klubbar, kom ihåg när sportchefen på SVT (kommer inte ihåg namnet) hade sin söndagskrönika i Tv angående Chelsea som då köptes upp av en numera känd oligark. Citat typ, ett klubblag kan aldrig köpas till framgång, vi vet hur det gick..  /Ulf
|
| 18 Jun 2012, 01:03 |
|
 |
|
klast
Joined: 29 May 2005, 11:28 Posts: 1376 Location: Eskilstuna
|
"Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker
Fast, om Spanien klarar sig kvar så kanske...
Klas
_________________ ...all the times I've had to play while people sat there drunk...
|
| 18 Jun 2012, 16:28 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Jag tycker det är jävligt roligt med EM och VM, jag tittar nog inte på lika mycket fotboll under de 2 åren mellan de stora nationsmästerskapen som jag gör under ett mästerskap. Vi har kört tippning på jobbet där vi tippat alla gruppspelsmatcher, samt vilka 4 lag som går till semi, vilka lag som spelar final och vilka som vinner. Jag ligger hopplöst illa till men skit samma, kul ändå... jag har tippat Tyskland som mästare, dock i final mot Holland vilket ju är kört, sen har jag tippat Spanien och även England till semi. Engelsmännen har ju annars för vana att sällan komma längre än till åttondelsfinal, men nån gång måste det ju klaffa för dom så.. vi får väl se ifall dom lyfter ett snäpp med Rooney...
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 18 Jun 2012, 22:57 |
|
 |
|
klast
Joined: 29 May 2005, 11:28 Posts: 1376 Location: Eskilstuna
|
klast wrote: "Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker
Å de e klart att man går vidare när man byter in Jesus Klas
_________________ ...all the times I've had to play while people sat there drunk...
|
| 18 Jun 2012, 23:16 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
klast wrote: "Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker
Klas Kan ha fel men sa han inte: "and in the end Germany always win on penalties"?
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 19 Jun 2012, 07:26 |
|
 |
|
Renegade
|
Lite seg kvartsfinal mellan England och Italien. Men nu är det klart att Italien går vidare efter förlängning och straffläggning. Ingen direkt överraskning bland semifinallagen tycker jag. Finalen tippas att spelas mellan Tyskland och Spanien, det kan bli ruggigt bra. /R
|
| 25 Jun 2012, 00:35 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Seg kvartsfinal? Tycker att det var den bästa kvartsfinalen hittills, mest dramatik och mängder med chanser även om matchen slutade 0 – 0 vid full tid. Och Pirlos chip i mål är redan fotbollshistoria som knäckte engelsmännen. Spanien, fast är dom så skickliga spelar urtråkig sidledsfotboll på mitten. Så här långt tror jag på Tyskland som segrare, men kul med Italien idag.
/Ulf
|
| 25 Jun 2012, 00:50 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 14 posts ] |
|