|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Montera Fender tilt legs, ordning på brickorna
| Author |
Message |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Montera Fender tilt legs, ordning på brickorna
Lite små dum fråga men hur brukar dom vara monterade, eller rättare sagt i vilken ordning skall ben och brickor sitta på skruven. Är det tänkt att har benet, fjäderbrickan, planbrickan, kabinett planbricka och mutter? Eller hur är det tänkt?
Nån som har en Fender med tilt legs som vet i vilken ordning brickorna skall sitta på skruven, har googlat men hittar inget om i vilken ordning grejerna skall vara.
|
| 08 May 2012, 11:01 |
|
 |
|
rudmark
|
 Re: Montera Fender tilt legs, ordning på brickorna
Nu menar du nog kabinettfästningen för topp?? Tilt legsen ser jag bara skruven från utsidan, sedan benet, insidan Mutter med bricka, så logiskt en fjäderbricka sedan efter benet, sedan en planbricka, sedan kabinett.
|
| 08 May 2012, 19:12 |
|
 |
|
busse
|
rudmark wrote: Nu menar du nog kabinettfästningen för topp?? Tilt legsen ser jag bara skruven från utsidan, sedan benet, insidan Mutter med bricka, så logiskt en fjäderbricka sedan efter benet, sedan en planbricka, sedan kabinett. Nix inte piggyback fästet för toppen det sitter redan monterat och klart utan benen. Om du bara ser muttern och planbrickan på insidan av kabinettet så borde ju fjäderbrickan och andra planbrickan sitta under benet.
|
| 08 May 2012, 21:40 |
|
 |
|
Sven-Johan
|
Hej!
På i princip alla Blackface- och Silverface-Fenders som jag har sett, där tilt-back-benen verkat vara helt original, har det varit: Benet - planbricka - kabinett - planbricka - fjäderbricka - planbricka - mutter.
Som jag ser det, är det också den lösning som funkar bäst på de kabinett jag monterat tilt-back-ben på.
_________________ Sven-Johan Rörförstärkartekniker Emeritus
|
| 15 May 2012, 15:24 |
|
 |
|
busse
|
Sven-Johan wrote: Hej!
På i princip alla Blackface- och Silverface-Fenders som jag har sett, där tilt-back-benen verkat vara helt original, har det varit: Benet - planbricka - kabinett - planbricka - fjäderbricka - planbricka - mutter.
Som jag ser det, är det också den lösning som funkar bäst på de kabinett jag monterat tilt-back-ben på. Benen sitter redan på lådan och det blev precis som du skrivit ovan. Testade lite med brickorna hit och dit men konstaterade att det att det måste vara ordningen som Sven-Johan uppgett måste vara den bästa.
|
| 15 May 2012, 21:11 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|