| Author |
Message |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Moddad Laney PA 100 - Nya klipp!
Gör en liten tråd om denna som fått ett par "sidotrådar" pga att nättrafon blir het. Det är en trekanalig historia, en clean-kanal som låter åt Marshall 1959 hållet fast lite krispigare på toppen. En "José-kanal" med diodklippning med två olika diodkopplingar som är i- och ur-switchbara, man kan även växla mellan tre och fyra gainsteg på den. Och sist en hårdare kanal med mängder av dist. Den är gristight i basen och har bra bett på toppen, utmärkt att lira "kang-kang-kangkang-kang-kang-metal" på!  Det är en fyrstegare utan katodföljare. Så här ser den ut:    Och så här låter den: http://www.youtube.com/watch?v=Jrvi_D-EMWIhttp://www.youtube.com/watch?v=RDPzXqUqPfEHär är ett klipp på kanal två där jag kör lite olika sättningar på den: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... -channel-2EDIT: Här kommer det nya klipp på samtliga kanaler! Kanal 1: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... l-1-moddedKanal 2: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... l-2-moddedSamma klipp fast bara med en SM57a: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... nel-2-sm57Kanal 3: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... l-3-moddedSamma klipp fast bara med en SM57a: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... nel-3-sm57Klippen är inspelade med tre mickar; SM57, Royer 122, Neumann KMS105
Last edited by emaushenric on 04 May 2012, 22:29, edited 1 time in total.
|
| 03 May 2012, 00:06 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Moddad Laney PA 100
Quote: Och sist en hårdare kanal med mängder av dist. Den är gristight i basen och har bra bett på toppen, utmärkt att lira "kang-kang-kangkang-kang-kang-metal" på! Det är en fyrstegare utan katodföljare.
Var denna med på You-tube klippen? Annars var soundcloudklippet grymt....bra gitarrlir mvh/Hasse
|
| 03 May 2012, 09:20 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Moddad Laney PA 100
farbrortäpp wrote: Quote: Och sist en hårdare kanal med mängder av dist. Den är gristight i basen och har bra bett på toppen, utmärkt att lira "kang-kang-kangkang-kang-kang-metal" på! Det är en fyrstegare utan katodföljare.
Var denna med på You-tube klippen? Annars var soundcloudklippet grymt....bra gitarrlir mvh/Hasse Det är den kanalen som har röd lysdiod Jag ska försöka spela in något mer klipp på den kanalen och ratta till ljudet lite bättre.
|
| 03 May 2012, 16:02 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Moddad Laney PA 100
lyssna bara soundcloudklippet - KANON! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 03 May 2012, 20:00 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Moddad Laney PA 100
Plexiglas wrote: lyssna bara soundcloudklippet - KANON!  Kul att du gillar det! Jag hade bäst feeling när jag spelade in det 
|
| 03 May 2012, 20:07 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Moddad Laney PA 100
Henric. Det MÅSTE ligga över en switch. Annars går det helt enkelt inte. E nämligen så att för länge sen läste vi om en förstärkare på blocket som hade en hårdrocksknapp. Följdriktigt...ingen knapp,ingen hårdrock.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 03 May 2012, 21:29 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Moddad Laney PA 100
Racing wrote: Henric. Det MÅSTE ligga över en switch. Annars går det helt enkelt inte. E nämligen så att för länge sen läste vi om en förstärkare på blocket som hade en hårdrocksknapp. Följdriktigt...ingen knapp,ingen hårdrock. Får komma ihåg det till nästa bygge 
|
| 04 May 2012, 00:56 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
 Re: Moddad Laney PA 100
emaushenric wrote: Plexiglas wrote: lyssna bara soundcloudklippet - KANON!  Kul att du gillar det! Jag hade bäst feeling när jag spelade in det  Tusan, varför funkar aldrig soundcloud på min jobbdator Men det lät väldigt fint om YT-klippen också. Bra snärt. Snyggt jobbat igen /Gunnar
|
| 04 May 2012, 10:08 |
|
 |
|
Overdriver
Joined: 19 Aug 2010, 21:37 Posts: 825 Location: Halmstad
|
 Re: Moddad Laney PA 100
Gött sound! En grej jag jag retar mig på bara... Varför spelar du alltid in med delay? Skulle gärna vilja höra din byggen mer " in your face"
|
| 04 May 2012, 21:09 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Moddad Laney PA 100
Overdriver wrote: Gött sound! En grej jag jag retar mig på bara... Varför spelar du alltid in med delay? Skulle gärna vilja höra din byggen mer " in your face" Lättare att få feeling om man har lite smet på ljudet när spelar 
|
| 04 May 2012, 22:26 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Moddad Laney PA 100
|
| 04 May 2012, 22:28 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Moddad Laney PA 100 - Nya klipp!
...hårdrocksknapp.... 
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 04 May 2012, 22:42 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Moddad Laney PA 100 - Nya klipp!
Spelade in ett "play through"-klipp på Laneyn idag: http://soundcloud.com/emaushenric/laney ... ay-throughBörjar på kanal 2 sen kanal 1 och sist kanal 3
|
| 24 May 2012, 00:13 |
|
|