|
|
Page 1 of 1
|
[ 19 posts ] |
|
Fender Stratocaster Gold MIJ- SÅLD
| Author |
Message |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 Fender Stratocaster Gold MIJ- SÅLD
 En jubileumsmodell från 1994 i guld....halsen är soft v, men känns mer som c i mina händer. Kvartssågad fin bit som blivit ombandad till fetare band än orginal. fint skick på dessa! Naturligt relicad skulle man kunna säga, man känner ingen lack på baksidan, mer som en oljad hals. Klusonstämmisar.     Elektroniken är bytt till Suhr VL60, tror jag de heter. Stallmicken har en metallplatta under sig och ger ett rejält bett! Suhr gör verkligen grymma single coils. Osäker på potar, men de är felfria från skrap, glapp och annat missljud. Kroppen fräst för HSS, verkar vara orginal.  Stallet har en ny platta med push in svajarm, troligen Gotoh. Svart block som inte verkar vara stål i alla fall- någon som vet? Justerat för enbart nedåtsvaj, håller stämningen perfekt! Sadlarna är orginal. Den har ett hål borrat bakom det övre hornet. Någon tidigare ägare verkar ha haft sin axelbandknopp där. Sedan finns det mindre repor och någon ding men abolut inget allvarligt med tanke på att den spelats flitigt i 18 år. Vågen visar 3304 gr, känns mycket lätt på axlarna!  Kort sagt, en grym player- inget för samlaren men svårt att hitta en bättre och mer välljudande strata från Fender i alla fall. Halsen är bland de skönaste jag spelat på och mickarna är klockrena i denna gitarr. Pris: 6500 kr utan case, men tar bud och byten/delbyten om det är kul grejer. Gitarrer, pedaler, liten rörtopp med 1x12 låda, t ex Ibz TSA15. Jag är inte sugen på att slakta den i bitar, de hör ihop på denna! Skickas med fördel i två delar med Schenker, kan bjuda på den frakten i så fall. Annars är man välkommen till Örsundsbro och prova den! Matte
_________________ the older I get, the better I was
Last edited by clapton71 on 06 May 2012, 10:59, edited 2 times in total.
|
| 22 Apr 2012, 02:32 |
|
 |
|
Fullerton
|
 Re: Fender Stratocaster Gold MIJ
clapton71 wrote: En jubileumsmodell från 1994 i guld....halsen är soft v, men känns mer som c i mina händer. Kvartssågad fin bit som blivit ombandad till fetare band än orginal. fint skick på dessa! Naturligt relicad skulle man kunna säga, man känner ingen lack på baksidan, mer som en oljad hals. Klusonstämmisar.
Matte Hej. Fin strata! Är det photoflame på huvudet eller är det riktig lönn? Jag har en svart laddad USA Fender Stratocaster am. vintage '62 kropp. Komplett med halsplatta med V-serienummer och allt som sitter på kroppen inkl mickar, tremolo etc. Den saknar med andra ord halsen. Hade det kunnat vara ett intressant byte? mvh Marcus
|
| 22 Apr 2012, 09:06 |
|
 |
|
clapton71
|
Fullerton wrote: clapton71 wrote: En jubileumsmodell från 1994 i guld....halsen är soft v, men känns mer som c i mina händer. Kvartssågad fin bit som blivit ombandad till fetare band än orginal. fint skick på dessa! Naturligt relicad skulle man kunna säga, man känner ingen lack på baksidan, mer som en oljad hals. Klusonstämmisar.
Matte Hej. Fin strata! Är det photoflame på huvudet eller är det riktig lönn? Jag har en svart laddad USA Fender Stratocaster am. vintage '62 kropp. Komplett med halsplatta med V-serienummer och allt som sitter på kroppen inkl mickar, tremolo etc. Den saknar med andra ord halsen. Hade det kunnat vara ett intressant byte? mvh Marcus Hej, halsen är en bit och har inte någon photo flame vad jag kan se. Inte ett jättehett byte då jag föredrar (och nu vet jag att du lägger dig i fosterställning och hulkar...) HSS på strator. Glömde nämna att bakplattan saknas, men jag har en Allparts Tortoise som kan ingå. //Matte
|
| 22 Apr 2012, 09:31 |
|
 |
|
Fullerton
|
Ok! Verkar vara en fin strata du har med intressanta moddar, men jag får passa om du inte vill byta.
|
| 22 Apr 2012, 09:52 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Alltid något speciellt med SLG strator, en färg som inte använts så mycket , den känns fortfarande ovanlig kommer spontant att tänka på Joe Bonamassas guld 57:a han använde tidigare i sin karriär
RIKTIGT fin strata ....
| 22 Apr 2012, 15:53 |
|
 |
|
clapton71
|
Bump lite försiktigt...enda anledningen till att den finns till salu är pga en annan deal. Om inte stratan går inom kort så spricker dealen och då behåller jag gitarren och bygger ett nytt plektrumskydd. Fast innerst inne så är den gjord för sss, bara känns så...
Matte
|
| 23 Apr 2012, 10:58 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
Vilken radie på greppbrädan, 7,25 eller 9 " ??
|
| 25 Apr 2012, 11:10 |
|
 |
|
clapton71
|
JTM wrote: Vilken radie på greppbrädan, 7,25 eller 9 " ?? Känns inte som en 7,25, mer åt 9" hållet. Tror den var 7,25 i orginal, men är osäker på om den planats vid samband med bandbytet. Gjort innan jag fick den i alla fall. De feta banden gör den väldigt lättspelad även med relativt hög stränghöjd. Angående tidigare fråga om photo flame på huvudet, så såg jag en annan ´94:a som enligt säljaren hade photo flame och jag får väl revidera min uppgift och konstatera att det är vansinnigt diskret och snyggt gjort, om det skulle vara så. Matte
|
| 25 Apr 2012, 11:31 |
|
 |
|
Anders J
|
Du har PM
|
| 26 Apr 2012, 13:52 |
|
 |
|
clapton71
|
Och du har nu svar
Matte
|
| 26 Apr 2012, 18:47 |
|
 |
|
clapton71
|
.
Last edited by clapton71 on 03 May 2012, 12:31, edited 1 time in total.
|
| 29 Apr 2012, 19:56 |
|
 |
|
clapton71
|
 Re: Fender Stratocaster Gold MIJ- sänkt pris och bytesförsla
Nytt pris är 6500 kr utan case.
Gitarrer, pedaler, liten rörtopp med 1x12 låda, t ex Ibz TSA15, Tweaker.
En PRS SE modell kan också funka som delbyte.
Matte
|
| 03 May 2012, 10:41 |
|
 |
|
JTM
|
Jag tycker att du behöver ett Epiphone Korina 58 -V med gibsonstämmisar och Skatterbrane T-shaw mickar, tycker inte du??
|
| 03 May 2012, 12:21 |
|
 |
|
clapton71
|
JTM wrote: Jag tycker att du behöver ett Epiphone Korina 58 -V med gibsonstämmisar och Skatterbrane T-shaw mickar, tycker inte du?? Jag med ett V? Mouhahaha.... Tack för förslaget, men det funkar helt enkelt inte... Matte
|
| 03 May 2012, 12:30 |
|
 |
|
JTM
|
Ähh, nu har du förutfattade meningar  Det har ju funkat för Albert King, Jimi, Wishbone Ash,m.fl,m.fl.....
|
| 03 May 2012, 12:41 |
|
 |
|
clapton71
|
JTM wrote: Ähh, nu har du förutfattade meningar  Det har ju funkat för Albert King, Jimi, Wishbone Ash,m.fl,m.fl..... I am no such thing...har du inget annat kul att byta med? Matte
|
| 03 May 2012, 13:45 |
|
 |
|
greppet
|
Tjena jag har lite olika Byten, Fender Stratocasters 3st, Edwards SG, Maila mig på firebird63@hotmail.com om du vill ha bilder på gitarrena. /Pelle
_________________mvh Pelle " Greppet" Lindberg http://www.pellelindberg.com"Blues From The South"
|
| 03 May 2012, 14:10 |
|
 |
|
clapton71
|
greppet wrote: Tjena jag har lite olika Byten, Fender Stratocasters 3st, Edwards SG, Maila mig på firebird63@hotmail.com om du vill ha bilder på gitarrena. /Pelle Har nyss mailat dig! Matte
|
| 03 May 2012, 14:16 |
|
 |
|
greppet
|
Mail tillbaka..
_________________mvh Pelle " Greppet" Lindberg http://www.pellelindberg.com"Blues From The South"
|
| 03 May 2012, 14:19 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 19 posts ] |
|