| Author |
Message |
|
MrBlues
|
 Påsk skål
Glad Påsk! Avnjuter lite Bushmill medan bolognesen puttrar på spisen. Frugan drabbades av torp frossa idag och sover i torpet, ingen el, inget rinnande vatten ännu och helt isolerad i skogen 
|
| 05 Apr 2012, 20:18 |
|
 |
|
bluescaptain
|
 Re: Påsk skål
Schål och glad påsk! En caol ila här och någon bra live-dvd får det bli! 
|
| 05 Apr 2012, 20:31 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
trevligt med torp!
har just slagit mig till ro efter en tidig familjemiddag. Nu är det lugn igen och fram kom en Sierra Nevada pale ale
Skål och Gla Påsk!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Apr 2012, 20:32 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Glad påsk från ett snöigt Åre. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 05 Apr 2012, 22:16 |
|
 |
|
kjelle
|
Ah, dessa skålar! OK, skål i ett finger Clynelish, YR1989. Inte lagrad mer än 10YR, men ändå mycket bra. En klassisk, stram Highland av bättre sort. Inte mycket på tungan, får ta igen det i morgon och på lördag.
Skål!
| 05 Apr 2012, 22:33 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: trevligt med torp!
har just slagit mig till ro efter en tidig familjemiddag. Nu är det lugn igen och fram kom en Sierra Nevada pale ale
Skål och Gla Påsk! Hur gick det med lammet? Det blir lite slow cooking här också i morgon, fick tag på rå salsiccia + lite mer italienska godsaker (inlagda kronärtskockhjärtan, stora syltade capris m.m.) i vår rätt välsorterade italiano matshop.
| 05 Apr 2012, 22:36 |
|
 |
|
kjelle
|
Renegade wrote: Glad påsk från ett snöigt Åre. /R Hur är åkningen? Inte för smörigt i backarna?
| 05 Apr 2012, 22:37 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kjelle wrote: Joshunznera wrote: trevligt med torp!
Skål och Gla Påsk! Hur gick det med lammet? Det blir lite slow cooking här också i morgon, fick tag på rå salsiccia + lite mer italienska godsaker (inlagda kronärtskockhjärtan, stora syltade capris m.m.) i vår rätt välsorterade italiano matshop. jorå, 125 grader till 62 grader innertemp blev en stek som gillades av alla. Inte så rosa som jag helst hade velat ha den men saftig och god blev den i alla fall. Mintgele, potatiskaka och haricot vertes med strimlat bacon därtill. Åsså Quaran då som jag bara sniffade på eftersom vi skulle omgruppera efter middagen och jag var chaufför... En bra start på Påsken 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Apr 2012, 23:07 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Här blev det en BRUT-SKUMPA från Sydafrika och gigantiska jordgubbar efter en synnerligen typisk påskmåltid där kallskuret dominerade. Skål och trevlig helg!
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 05 Apr 2012, 23:41 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Skål och Glad Påsk...F*n skar mig i pekfingret (vänster hand) när jag skulle fixa lammsteken, kockknivar i all ära, det är bara till o tejpa.
/Ulf
|
| 05 Apr 2012, 23:54 |
|
 |
|
daffyd
|
Skål och Glad Påsk på er! Ett par Lapin såklart! Mvh Daffyd
_________________Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 06 Apr 2012, 00:25 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Abe Normal wrote: Skål och Glad Påsk...F*n skar mig i pekfingret (vänster hand) när jag skulle fixa lammsteken, kockknivar i all ära, det är bara till o tejpa.
/Ulf haha, jag med! Jag skar mig i vänster pekfinger när jag benade ur lammsteken! Så djupt att jag funderade en stund på om jag skulle behöva åka upp till HS. Nåväl, jag hade såna där tejpstrips hemma så jag sköljde ur ocg drog på ett par strips och det verkar funka. Tyvärr var det fingertoppen så de flesta ackord gör lite ont just nu....
|
| 06 Apr 2012, 06:54 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: Abe Normal wrote: Skål och Glad Påsk...F*n skar mig i pekfingret (vänster hand) när jag skulle fixa lammsteken, kockknivar i all ära, det är bara till o tejpa.
/Ulf haha, jag med! Jag skar mig i vänster pekfinger när jag benade ur lammsteken! Så djupt att jag funderade en stund på om jag skulle behöva åka upp till HS. Nåväl, jag hade såna där tejpstrips hemma så jag sköljde ur ocg drog på ett par strips och det verkar funka. Tyvärr var det fingertoppen så de flesta ackord gör lite ont just nu.... Det där med att jobba på egen hand är hårt, när man gillar att lira gitarr. Skar mig på samma sätt i julas, och kunde inte lira på ett par veckor, och rätt smärtsamt även efter det. Hoppas att det inte blev så illa för er, Bojs! 
| 06 Apr 2012, 08:47 |
|
 |
|
Abe Normal
|
kjelle wrote: Det där med att jobba på egen hand är hårt, när man gillar att lira gitarr. Skar mig på samma sätt i julas, och kunde inte lira på ett par veckor, och rätt smärtsamt även efter det. Hoppas att det inte blev så illa för er, Bojs!  För min del är det inte så farlig utan mer irriterande, det är inget kul att ha ett ömmande finger nar man skall trycka ner strängen. Men som vi brukar säga… ett I-landsproblem.. /Ulf
|
| 06 Apr 2012, 11:53 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Abe Normal wrote: kjelle wrote: Det där med att jobba på egen hand är hårt, när man gillar att lira gitarr. Skar mig på samma sätt i julas, och kunde inte lira på ett par veckor, och rätt smärtsamt även efter det. Hoppas att det inte blev så illa för er, Bojs!  För min del är det inte så farlig utan mer irriterande, det är inget kul att ha ett ömmande finger nar man skall trycka ner strängen. Men som vi brukar säga… ett I-landsproblem.. /Ulf för min del blir det mest barre och lite fuskackord tills vidare, funkar ju det med Har funderat på det där limmet som finns att köpa bl.a. i USA, som man limmar ihop sår med, ngn som vet om det finns sånt i Sverige?
|
| 06 Apr 2012, 13:32 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Joshunznera wrote: Abe Normal wrote: Skål och Glad Påsk...F*n skar mig i pekfingret (vänster hand) när jag skulle fixa lammsteken, kockknivar i all ära, det är bara till o tejpa.
/Ulf haha, jag med! Jag skar mig i vänster pekfinger när jag benade ur lammsteken! Så djupt att jag funderade en stund på om jag skulle behöva åka upp till HS. Nåväl, jag hade såna där tejpstrips hemma så jag sköljde ur ocg drog på ett par strips och det verkar funka. Tyvärr var det fingertoppen så de flesta ackord gör lite ont just nu.... Jag har tappat räkningen på de gånger jag "hyvlat av" vänster pekfinger när jag hackat lök och samtidigt pratat med någon - men aldrig har jag gjort det när jag benat ur en lammstek! Du är nog ett unikum på mer än ett sätt! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 06 Apr 2012, 13:35 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Värsta är att även efter det läkt brukar det ömma lite extra när man trycker till strängen , vilket gör att man inte riktigt hittar sitt vanliga spel på länge...
Trist och onödigt...
| 06 Apr 2012, 14:24 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Joshunznera wrote: för min del blir det mest barre och lite fuskackord tills vidare, funkar ju det med Har funderat på det där limmet som finns att köpa bl.a. i USA, som man limmar ihop sår med, ngn som vet om det finns sånt i Sverige? Eller gå över till slide?…Om inte annat så kan man tänka på hjälten Tony Loomi som alltid har ömmande fingrar, han skulle vara j***igt glad om han halkade på lammsteken och fick ett fint snitt i fingret. Lite seriöst så kör jag faktiskt med vit hudtejp (typ lump/papper) som blir som en extrahud. /Ulf
|
| 06 Apr 2012, 15:51 |
|
 |
|
kjelle
|
Nu tycker jag att vi byter ämne, klenisar!
Lammsteken snart klar, potatis/sparris rostas i ugnen och parmesan/basilikacremen är fixad. Kocken sitter avslappnad framför datorn med en Lancaster Bomber Extra Special Bitter (jo, så mycket står det på flaskan, förutom Thoroughly good, thorougly rewarding m.m.) Det som står på flaskan stämmer! När steken tas ut, går kocken ner i källaren och hämtar ett tjusigt rödvin.
Skål ta mig faan!
| 06 Apr 2012, 19:27 |
|
 |
|
leffje
|
Kebabpizza och Bagge Bocköl Skaul paugar.
_________________ Bojen sponsor
|
| 06 Apr 2012, 19:41 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kjelle wrote: Nu tycker jag att vi byter ämne, klenisar!
Lammsteken snart klar, potatis/sparris rostas i ugnen och parmesan/basilikacremen är fixad. Kocken sitter avslappnad framför datorn med en Lancaster Bomber Extra Special Bitter (jo, så mycket står det på flaskan, förutom Thoroughly good, thorougly rewarding m.m.) Det som står på flaskan stämmer! När steken tas ut, går kocken ner i källaren och hämtar ett tjusigt rödvin.
Skål ta mig faan! här har det brassats ankbröst och jag lyckades kryssa kappan utan att skada mig.. Nu ska brsöten vila i 25 minuter medan hasselbackspotatisen blir klar. Det bir en Stoneleigh Pinot Noir till ankjäveln men just nu unnar jag mig en halv Fullers IPA Skål!
|
| 06 Apr 2012, 19:47 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: kjelle wrote: Nu tycker jag att vi byter ämne, klenisar!
Skål ta mig faan! här har det brassats ankbröst och jag lyckades kryssa kappan utan att skada mig.. Nu ska brsöten vila i 25 minuter medan hasselbackspotatisen blir klar. Det bir en Stoneleigh Pinot Noir till ankjäveln men just nu unnar jag mig en halv Fullers IPA Skål! Det "skall" ju vara Pinot Noir till fågel, men jag tycker det är ett knepigt vin. Du får tala om hur det smakade. Här blir det en Mora Negra från Argentina till lammet. Delar Malbec och Bonarda druvor. Om jag kommer ihåg rätt, var det ett riktigt kraftigt vin, som borde göra sig till min späckade lamstek, med salsiccia, örter och oliver. EDIT: Jag kom ihåg fel. Vinet var kanon, måste se om det går att köpa igen!
Last edited by kjelle on 06 Apr 2012, 22:22, edited 1 time in total.
|
| 06 Apr 2012, 19:53 |
|
 |
|
Slinky
|
|
| 06 Apr 2012, 20:14 |
|
 |
|
kjelle
|
Slinky wrote: Skålar i, och tipsar om en av de mest prisvärda single maltarna just nu: Caol Ila Destillers Edition 98!  Fyra och en halv boj!  ] Jo, den är bra. Men, fan vet om den inte ligger snäppet efter Taliskern, som inte är riktigt lika rökig, men har karaktär. Lagavulin Destillers är ju en favorit också!
| 06 Apr 2012, 22:25 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
kjelle wrote: Renegade wrote: Glad påsk från ett snöigt Åre. /R Hur är åkningen? Inte för smörigt i backarna? Inte det minsta smörigt. 10 cm nysnö och -10 grader i morse som kröp upp till strax under nollan mitt på dagen.  Solen har visat sig i stort sett hela dagen, tyvärr blåste det en del uppåt fjället varför högzon var stängd delar av dagen. Perfekt skidväder med andra ord - kallt på marken och varmt i luften. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 06 Apr 2012, 22:36 |
|
 |
|
Slinky
|
kjelle wrote: Jo, den är bra. Men, fan vet om den inte ligger snäppet efter Taliskern, som inte är riktigt lika rökig, men har karaktär. Lagavulin Destillers är ju en favorit också!
Har inte druckit någon Talisker som övertygat helt än. Lagavulin Destiller ed. 95 har jag hört från fler håll att den ska vara bra. Plockar nog upp en flaska imorgon. Husdrickat här är annars Uigeadail. Grym.
|
| 06 Apr 2012, 23:08 |
|
 |
|
kjelle
|
Slinky wrote: kjelle wrote: Jo, den är bra. Men, fan vet om den inte ligger snäppet efter Taliskern, som inte är riktigt lika rökig, men har karaktär. Lagavulin Destillers är ju en favorit också!
Har inte druckit någon Talisker som övertygat helt än. Lagavulin Destiller ed. 95 har jag hört från fler håll att den ska vara bra. Plockar nog upp en flaska imorgon. Husdrickat här är annars Uigeadail. Grym. Talisker 18YR, Talisker 57 North (cask strentgh). Säger inte att det nödvändigtvis är bättre än Caol Ila Dest Ed, men bra som fan är dom. Och, jag håller nog Caol Ila 18YR högre än Dest Ed. Jag ligger på två oöppnade Lagga Dest '89, och det är good stuff! Men, nu snackar vi om att välja mellan flera av de bästa! 
| 06 Apr 2012, 23:17 |
|
 |
|
Burner
|
Här är det skafferi-tömning ikväll, så det blev Juice, sprite, grenadine och 8cl kosken-blåbär.. Paraplydrink! 
|
| 08 Apr 2012, 20:02 |
|
 |
|
P90
|
Säger väl skål jag med, tänker inte visa någon bild på mig själv då jag är allt annat än vacker (men naturen har kompenserat mig på annat vis). Har putsat av vassa bandstavar på en av gitarrerna idag, nu vilar den sig med väl insmord greppbräda använde kolvolja för gevärskolvar denna gång. Har även givit min kinastrata en lätt bandputs och bestämt mig för att göra en riktig player av den med ny pleka och en humbucker, den låter väldigt mkt strata med original skitmickar men det funkar inte för mig, jag vill ha ett ljud som bär fram hälsningen och inte gömmer sig i ljudbilden.
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 08 Apr 2012, 22:50 |
|
|