View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 12:01



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Intressant produkt? 
Author Message

Joined: 12 Jun 2005, 04:28
Posts: 909
Location: Estocolmo
Post Intressant produkt?
Vad tror församlingen om denna mackapär?

http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-live/

_________________
- The Mayor of Simpleton -

http://www.guitarlabs.se


30 Mar 2012, 18:38
Profile WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:28
Posts: 2251
Location:
Post Re: Intressant produkt?
Vilket problem är den där lösningen på??

_________________
"The Tone is in your pants"

http://kuhnamps.com


31 Mar 2012, 23:12
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3543
Location:
Post Re: Intressant produkt?
Dubbelpost.


Last edited by CarlM on 01 Apr 2012, 17:02, edited 1 time in total.



01 Apr 2012, 17:01
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3543
Location:
Post Re: Intressant produkt?
Martin Kuhn wrote:
Vilket problem är den där lösningen på??


Om man av olika anledningar tycker att det är besvärligt att micka live och inte nöjer sig med de bästa analoga lösningarna som t ex http://www.palmer-germany.com/mi/en/Spe ... -PDI03.htm, så kanske det är värt att testa, men frågan är om det är bättre än att köra en loadbox och använda högtalarsimulatorn i en Pod HD eller någon annan känd gitarrförstärkarsimulator. Själv har jag faktiskt varit lite sugen på två Palmer till mig och vår andra gitarrist, men man kan inte köpa och testa alla man tycker värkar intressant...

/CM


01 Apr 2012, 17:02
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 22 Oct 2009, 12:45
Posts: 651
Post Re: Intressant produkt?
Martin Kuhn wrote:
Vilket problem är den där lösningen på??


Behöver väl kanske inte släpa på lådan då?

Tycker även denna är intressant...har sneglat på den och det skulle vara roligt att testa...då behöver man bara en preamp när man skall spela live...
http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-cab/

_________________
Mina byggen...
http://www.facebook.com/tappamps
http://www.tappamps.com


01 Apr 2012, 18:37
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Intressant produkt?
farbrortäpp wrote:
Tycker även denna är intressant...har sneglat på den och det skulle vara roligt att testa...då behöver man bara en preamp när man skall spela live...
http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-cab/

Nu tycker jag du spårar ur...meningen är väl att vi ska bygga det själv och inte snegla på färdiga lösningar..... :)
Har byggt högtalarsim med gott resultat...bara att snegla på tex celestions grafer och efterapa......

_________________
Johan Hansson


01 Apr 2012, 19:47
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 3065
Post Re: Intressant produkt?
Martin Kuhn wrote:
Vilket problem är den där lösningen på??


:wink:

Image

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


01 Apr 2012, 22:16
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post Re: Intressant produkt?
Lynxtrap wrote:
Martin Kuhn wrote:
Vilket problem är den där lösningen på??


:wink:

Image



Image
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
https://www.facebook.com/hermanssonamplification
http://emaushenric.benesser.se
http://www.benesser.se


01 Apr 2012, 23:09
Profile WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:28
Posts: 2251
Location:
Post Re: Intressant produkt?
nu börjar det likna nåt! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
"The Tone is in your pants"

http://kuhnamps.com


02 Apr 2012, 00:46
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post Re: Intressant produkt?
Image

Så här tokigt kan det tydligen också bli...

_________________
/Anders


02 Apr 2012, 12:49
Profile WWW

Joined: 07 Feb 2008, 19:31
Posts: 199
Location:
Post Re: Intressant produkt?
den första uppmickade förstärkarn jag sett? :mrgreen:


05 Apr 2012, 16:18
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Feb 2008, 19:31
Posts: 199
Location:
Post Re: Intressant produkt?
det måste bli välldigt mycket rörljud i den där :mrgreen:
att headbanga är helt ute!!! nu gäller det att skaka förstärkare :shock:

//janne


05 Apr 2012, 16:21
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.