View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 00:20



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Volymen svajar? 
Author Message
User avatar

Joined: 26 Apr 2006, 14:40
Posts: 250
Location:
Post Volymen svajar?
Har en 60w Kitty Hawk M1 från -91 som jag älskar.
Idag började volymen att svaja. Det går från 100% till c.a. 50%, ibland ner till 10% och låter grumligt.
Jag har testat att byta sladd både mellan gitarr och förstärkare och högtalare och förstärkare, även bytt högtalare så jag är säker på att problemet sitter i förstärkaren.
Någon som vet vad problemet kan vara?

Image

_________________
/Anders


31 Mar 2012, 19:50
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 21:55
Posts: 2892
Location: Uppsala
Post Re: Volymen svajar?
Börja med rören. Kan vara glapp eller kaputto.
Mitt favvoförslag är att börja vicka på dem (=ärg i hållarna)


01 Apr 2012, 18:04
Profile
User avatar

Joined: 22 Oct 2009, 12:45
Posts: 651
Post Re: Volymen svajar?
och be någon som kan kontrollera bias samt mäta din utgångstrafo.....jag har bytt ett antal KittyHawk utisar!!

_________________
Mina byggen...
http://www.facebook.com/tappamps
http://www.tappamps.com


01 Apr 2012, 18:35
Profile
User avatar

Joined: 26 Apr 2006, 14:40
Posts: 250
Location:
Post Re: Volymen svajar?
Tack för svar!
Insåg mina begränsade kunskaper och lämnade in den till LH-musik idag för koll och mätning.

_________________
/Anders


02 Apr 2012, 13:09
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Jan 2012, 17:28
Posts: 22
Post Re: Volymen svajar?
Hej
Jag hade ett liknande problem med min Boogie. Caliber 55+, ca 25 år gammal
Den har en send-receive kontakt på baksidan.
Jag har alldrig använt dessa kontakter.

Jag blev som du knäpp på det här problemet när det började för ett par år sedan.
Men efter många om och men visade det sej att då
dessa kontakter inte hade använts (sedan födseln) hade dom oxiderat lite.
Stoppa in en lite kort sladd, ut å in igen funkar det perfekt.
Om jag tar bort den lilla sladden återkom detta problem.

Spraya med rengörning och jucka med en teleplugg.
Så fixade jag mitt problem. :D


10 May 2012, 14:24
Profile
User avatar

Joined: 26 Apr 2006, 14:40
Posts: 250
Location:
Post Re: Volymen svajar?
Ja mitt problem detsamma visade det sig, problem i effektloopen helt enkelt.
Ypperlig service på LH-musik!
Fixade effektloopen, skärmade hela insidan mot onödigt brum, böt ett brummande förstegsrör + att jag passade på att byta slutrör.
Nu fungerar den bättre än någonsin!

_________________
/Anders


10 May 2012, 14:43
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 99 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.