| Author |
Message |
|
daffyd
|
 Jackson Dinky XL Professional. Nänänä!
Nä jag kan inte sälja denna[:0]!  Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 07 Sep 2010, 12:21 |
|
 |
|
Spadeace
|
Intressant bytesförslag? Finns i Göteborg 
|
| 07 Sep 2010, 13:15 |
|
 |
|
daffyd
|
Spadeace wrote: Intressant bytesförslag? Finns i Göteborg  Tyvärr inte riktigt min kopp. Men tack ändå! Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 07 Sep 2010, 15:44 |
|
 |
|
Majkel
|
Denna lockar ju fram dom långa lockarna på en gammal hårdrockare. [:D]
Man blir lite nyfiken på hur "billigt" pris du har tänkt dig...hmm...är det nåt som skulle kunna få plats i gitarrensemblen här hemma tro...hmm. Ska iväg och köpa några trisslotter sen får vi se vad som händer. [8D]
/Majkel
:: The Cabin Recording Studio ::
|
| 10 Sep 2010, 00:28 |
|
 |
|
daffyd
|
Majkel wrote: Denna lockar ju fram dom långa lockarna på en gammal hårdrockare. [:D]
Man blir lite nyfiken på hur "billigt" pris du har tänkt dig...hmm...är det nåt som skulle kunna få plats i gitarrensemblen här hemma tro...hmm. Ska iväg och köpa några trisslotter sen får vi se vad som händer. [8D]
/Majkel
E en helt brutalt skön gura majkel[;)]. En av dom mest lättspelande jag haft, e som att skära i smör som stått framme en ljuv sommardag[:D och låter inte helt fel heller kan sägas[:)]. Du får fundera, men de e ingen 3500:- kronorsgura detta. Kommer att gå när jag får ett skäligt bud. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 10 Sep 2010, 09:21 |
|
 |
|
Majkel
|
daffyd wrote: Majkel wrote: Denna lockar ju fram dom långa lockarna på en gammal hårdrockare. [:D]
/Majkel
E en helt brutalt skön gura majkel[;)]. En av dom mest lättspelande jag haft, e som att skära i smör som stått framme en ljuv sommardag[:D och låter inte helt fel heller kan sägas[:)]. Du får fundera, men de e ingen 3500:- kronorsgura detta. Kommer att gå när jag får ett skäligt bud. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.comBrutalt skön...såna ord gillar vi ju. [;)] Nädå, skämt o sido...jag gillar ju den gamla goda hårdrockens tid och har alltid funderat på om jag ska skaffa mig en klassisk Jacksongura nån gång. Kanske är den tiden kommen...he he. Vi får väl se om jag har några bud att ge framöver...3900:- är ju annars ett rätt bra bud, du kan börja fundera på det tillsvidare. [:p] [;)] [:D] /Majkel :: The Cabin Recording Studio ::
|
| 10 Sep 2010, 13:38 |
|
 |
|
Wilska
|
Lite intresserad... men ser gärna att du beskriver lite bättre än "ett fel finns dock". Kan ju vara rätt viktigt att veta vad det är för fel?
|
| 10 Sep 2010, 17:15 |
|
 |
|
daffyd
|
Wilska wrote: Lite intresserad... men ser gärna att du beskriver lite bättre än "ett fel finns dock". Kan ju vara rätt viktigt att veta vad det är för fel?
Jo de gör jag gärna[:)]! Dsträngssadelns ena skruvhål är kass i gängorna och detta har troligtvis hänt i början när den va ny och därför e den i sådant fint skick. Detta påverkar ingenting om man kör med 010strängar eftersom den då ska intoneras i den bakre gängan som aldrig varit använd. Om man nu skulle vilja sätta på tunnare "Tack slinky! Blev fel där[;)]" strängar så tror jag inte att de e en större kostnad att gänga om intoneringsgängan fram. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 11 Sep 2010, 17:09 |
|
 |
|
Slinky
|
daffyd wrote: Om man nu skulle vilja sätta på fetare strängar så tror jag inte att de e en större kostnad att gänga om intoneringsgängan fram.
Fetare strängar så ska ju sadeln längre bak, vid samma stränghöjd och stämning du har nu dvs. Annan stränghöjd eller stämning så ändras förutsättningarna igen.
|
| 11 Sep 2010, 19:35 |
|
 |
|
daffyd
|
Slinky wrote: daffyd wrote: Om man nu skulle vilja sätta på fetare strängar så tror jag inte att de e en större kostnad att gänga om intoneringsgängan fram.
Fetare strängar så ska ju sadeln längre bak, vid samma stränghöjd och stämning du har nu dvs. Annan stränghöjd eller stämning så ändras förutsättningarna igen. Då e de väl bara å lossa på skruven då och skjuta bak den en bit, eftersom det sitter längst fram i den bakre gängan med 010 och intonerar perfekt nu. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 11 Sep 2010, 21:52 |
|
 |
|
daffyd
|
Bump! Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 28 Sep 2010, 17:41 |
|
 |
|
Majkel
|
 Re: Jackson Dinky XL Professional. Nänänä!
Goddagens Daffyd...finns denna blåa sköning kvar eller är den såld för länge sedan??
Mvh
|
| 26 Mar 2012, 00:48 |
|
|