View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 18:18

Reply to topic  [ 6 posts ] 
ARBETSSÖKNING på omvänt sätt 
Author Message

Post ARBETSSÖKNING på omvänt sätt
hmm nu ringde nån rekryterings fima mig :?: o ville ha mig på intervju.. :shock:
tydligen nåt seriöst säljarjobb med riktigt bra grundlön.. typ lika mycket som jag tjänar i dag på knegarjobb på bilfirman.. o det var jävligt fritt ...
tydligen var det nån vän till mig som skvallrat... hmm skall man snöra på slipsen o bli vuxen? är ju en ragger i grunden.. med skägg ..så min bild på min avatar är inte långt ifrån.. såattsäga

tydligen nån större firma

denna rekryteringsfirma förmedlar tydligen superseriösa kontakter med industrin o stat.. :shock: :shock: vad fan har jag att ge dem he he he...

får väl se vart det landar.....

15 Mar 2012, 20:52
Profile WWW

Post Re: ARBETSSÖKNING på omvänt sätt
Grattis!

What doesn't kill you makes you stronger. :)

15 Mar 2012, 21:23
Profile ICQ WWW

Rekryteringsfirmor sammlar bara kontakter, sällan det finns ett faktiskt jobb som dom erbjuder.
De företag som inte själv kan sin marknad så väl så att dom själva kan rekrytera den personal man behöver
är sällan seriösa.
Alternativt att ingen vill jobba hos dom pga sumpiga produkter att sälja eller konstiga anställningsformer.

21 Mar 2012, 18:24
Profile

pudas wrote:
Rekryteringsfirmor sammlar bara kontakter, sällan det finns ett faktiskt jobb som dom erbjuder.
De företag som inte själv kan sin marknad så väl så att dom själva kan rekrytera den personal man behöver
är sällan seriösa.
Alternativt att ingen vill jobba hos dom pga sumpiga produkter att sälja eller konstiga anställningsformer.

:?: :?: :?:
:lol: :lol: :lol:

Jag tror man kan säga lika lite generellt om rekryteringsfirmor som om de flesta andra typer av bolag. Inte heller kan man nog säga något generellt om bolag som använder sig av rekryteringsfirmor (annat än att de troligen föredra att lägga kraft och tid på sin faktiska verksamhet, och därmed överlåter delar av rekryteringen till de som specifikt pysslar med sånt). Klart är väl dock att det naturligtvis rekryteras massvis av människor via rekryteringsfirmor. Annars skulle de liksom inte finnas kvar, eftersom de typiskt sett tar betalt bara för genomförda rekryteringar.

21 Mar 2012, 18:51
Profile ICQ WWW

Ja, +1. Samma princip som vanligt, det finns professionella rekryterare
likväl som det finns inkompetens definierad.

/ Jonas

Ersmarker wrote:
pudas wrote:
är sällan seriösa.

:?: :?: :?:
:lol: :lol: :lol:

Jag tror man kan säga lika lite generellt om rekryteringsfirmor som om de flesta andra typer av bolag. Inte heller kan man nog säga något generellt om bolag som använder sig av rekryteringsfirmor (annat än att de troligen föredra att lägga kraft och tid på sin faktiska verksamhet, och därmed överlåter delar av rekryteringen till de som specifikt pysslar med sånt). Klart är väl dock att det naturligtvis rekryteras massvis av människor via rekryteringsfirmor. Annars skulle de liksom inte finnas kvar, eftersom de typiskt sett tar betalt bara för genomförda rekryteringar.

21 Mar 2012, 19:36
Profile

kan meddela att det var en mycket seriös firma.. blev intervjuad i 2 timmar o besked kommer lämnas om ca 1-3 veckor... han samlade i hop fakta för att för att få ett mått på min (in)kompetens :roll: he he he...
var riktigt trevligt... sen får vi se i fall det passar mig... ställdes jävligt höga krav.. o jag passande igentligen inte in ..då dem vill igentligen få fatt nån mer från verkstadsindustrin.. men det skulle inte vara nåt hinder för det beror mer på personkemin.. o det skulle han nu förmedla till VD för denna firma o då kan det bli dags för ett riktigt möte.

21 Mar 2012, 21:54
Profile WWW
Reply to topic   [ 6 posts ]