| Author |
Message |
|
kjelle
|
 Bojensnubbar morgontrötta?
Eller bara busy på morgonkulan? Såg till min förvåning nyss att jag var ensam(!) user på Bojen. Har aldrig inträffat för mig tidigare. Nonsenstråd, jag vet! 
| 16 Mar 2012, 07:55 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Re: Bojensnubbar morgontrötta?
Nja, inte morgontrött, snarare busy. När jag jobbar hemifrån brukar jag börja senast 0630, men brukar va en del att dona med....
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 16 Mar 2012, 08:49 |
|
 |
|
P90
|
Rätt lugnt på jobbet just nu, så jag hinner säga hej innan jag går och dricker kaffe. 
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 16 Mar 2012, 09:44 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
tjo! min morgonrutin är att jag vaknar 05.15 av att radion sätter igång, sedan ligger jag och mornar mig medan jag lyssnar på rebusen som går varje morgon i P3/P4 måndag-torsdag. 05.30 tänds sänglampan i små steg för att simulera en soluppgång under denna årstid när solen går upp efter mig. Detta är normalt den tid då jag BOJar, kollar nattens händelser på CNN och kollar vädret via klart.se 05.50 slår jag på TVn, men då är det nästan alltid hästjävlar som travar runt så då blir det radio en stund igen. 06.55 när kjelle BOJar, då sitter jag redan i bilen i morgontrafiken och lyssnar på P1 drickandes en go kopp kaffe från McDonalds Så nog faan är jag vaken alltid 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 Mar 2012, 10:01 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Jo, morgontrött är man. Ibland brukar jag kolla Bojen på om morgonen men då loggar jag inte in om jag inte ska posta.
/R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 16 Mar 2012, 10:12 |
|
 |
|
faellman
|
Renegade wrote: Jo, morgontrött är man. Ibland brukar jag kolla Bojen på om morgonen men då loggar jag inte in om jag inte ska posta.
/R Nu är jag inte med riktigt? Jag loggar aldrig ut eller in längre, det sköter väl cookies?. Var "extrem" morgontupp på den tiden jag var beroende av rusningstrafiken. Numera är jag inte det och unnar mig själv en långt senare morgon. Är på kontoret runt kl.9, BOJar vanligtvis inte före kl.10. Josh: När avslutar du dagen då ?
|
| 16 Mar 2012, 11:14 |
|
 |
|
Joshunznera
|
faellman wrote: Renegade wrote: Jo, morgontrött är man. Ibland brukar jag kolla Bojen på om morgonen men då loggar jag inte in om jag inte ska posta.
/R Nu är jag inte med riktigt? Jag loggar aldrig ut eller in längre, det sköter väl cookies?. Var "extrem" morgontupp på den tiden jag var beroende av rusningstrafiken. Numera är jag inte det och unnar mig själv en långt senare morgon. Är på kontoret runt kl.9, BOJar vanligtvis inte före kl.10. Josh: När avslutar du dagen då ? somnar runt midnatt 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 Mar 2012, 11:22 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: tjo! min morgonrutin är att jag vaknar 05.15 av att radion sätter igång, sedan ligger jag och mornar mig medan jag lyssnar på rebusen som går varje morgon i P3/P4 måndag-torsdag. 05.30 tänds sänglampan i små steg för att simulera en soluppgång under denna årstid när solen går upp efter mig. Detta är normalt den tid då jag BOJar, kollar nattens händelser på CNN och kollar vädret via klart.se 05.50 slår jag på TVn, men då är det nästan alltid hästjävlar som travar runt så då blir det radio en stund igen. 06.55 när kjelle BOJar, då sitter jag redan i bilen i morgontrafiken och lyssnar på P1 drickandes en go kopp kaffe från McDonalds Så nog faan är jag vaken alltid  Du är helt klart ur sängen före mig, men: I denna moderna tid finns man inte, om man inte syns på nätet. Åtminstone enligt vissa. Så, hela denna imponerande morgonrutin till ingen nytta Josh. (Hunden får alltså inte gå ut?) Så småningom, när klimatet tillåter, kör jag varannan morgon en kanotrunda mellan 06:30-07:30 och frukost på bryggan efter en dusch. Det är en fantastisk morgon, jag lovar!
| 16 Mar 2012, 12:19 |
|
 |
|
faellman
|
kjelle wrote: Joshunznera wrote: tjo! min morgonrutin är att jag vaknar 05.15 av att radion sätter igång, sedan ligger jag och mornar mig medan jag lyssnar på rebusen som går varje morgon i P3/P4 måndag-torsdag. 05.30 tänds sänglampan i små steg för att simulera en soluppgång under denna årstid när solen går upp efter mig. Detta är normalt den tid då jag BOJar, kollar nattens händelser på CNN och kollar vädret via klart.se 05.50 slår jag på TVn, men då är det nästan alltid hästjävlar som travar runt så då blir det radio en stund igen. 06.55 när kjelle BOJar, då sitter jag redan i bilen i morgontrafiken och lyssnar på P1 drickandes en go kopp kaffe från McDonalds Så nog faan är jag vaken alltid  Du är helt klart ur sängen före mig, men: I denna moderna tid finns man inte, om man inte syns på nätet. Åtminstone enligt vissa. Så, hela denna imponerande morgonrutin till ingen nytta Josh. (Hunden får alltså inte gå ut?)Så småningom, när klimatet tillåter, kör jag varannan morgon en kanotrunda mellan 06:30-07:30 och frukost på bryggan efter en dusch. Det är en fantastisk morgon, jag lovar! Han har säkert hundlåda på toan  . Blir förresten jäkligt avis på bryggan Kjelle. Det där med morgonradio har jag också anammat, mycket pga att min son inte ska "behöva" titta på TV på morgnarna. Det gör han alldeles tillräckligt på kvällarna. Att han sedan blir hjärntvättad att gilla rock är ju inte någon nackdel heller Josh: Du sover en 45min-1timme för liiiiiite
|
| 16 Mar 2012, 12:51 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kjelle wrote: Joshunznera wrote: tjo! min morgonrutin är att jag vaknar 05.15 av att radion sätter igång, sedan ligger jag och mornar mig medan jag lyssnar på rebusen som går varje morgon i P3/P4 måndag-torsdag. 05.30 tänds sänglampan i små steg för att simulera en soluppgång under denna årstid när solen går upp efter mig. Detta är normalt den tid då jag BOJar, kollar nattens händelser på CNN och kollar vädret via klart.se 05.50 slår jag på TVn, men då är det nästan alltid hästjävlar som travar runt så då blir det radio en stund igen. 06.55 när kjelle BOJar, då sitter jag redan i bilen i morgontrafiken och lyssnar på P1 drickandes en go kopp kaffe från McDonalds Så nog faan är jag vaken alltid  Du är helt klart ur sängen före mig, men: I denna moderna tid finns man inte, om man inte syns på nätet. Åtminstone enligt vissa. Så, hela denna imponerande morgonrutin till ingen nytta Josh. (Hunden får alltså inte gå ut?)Så småningom, när klimatet tillåter, kör jag varannan morgon en kanotrunda mellan 06:30-07:30 och frukost på bryggan efter en dusch. Det är en fantastisk morgon, jag lovar! Att vara online via smartphonen är inget jag praktiserar, ngn måtta får det ju vara  jomen, hunden får sin morgonprommis 06.10- 06.30. Hon är sedan på hunddagis hela dagen och får springa av sig på vidderna vid sjön. Kvällspromenaden brukar bli ca 45 minuter så min hund får ordentligt med motion, vilket syns på hållningen  
|
| 16 Mar 2012, 12:52 |
|
 |
|
Joshunznera
|
faellman wrote: Josh: Du sover en 45min-1timme för liiiiiite Det har jag hört i många år, men aldrig känt att jag mår illa av lite sömn. Jag har inte varit trött sedan tonåren, 5 timmar per natt räcker för mig. Datorn fimpar jag dock oftast vid 22.40, sedan blir det Karlavagnen och bok. Just nu "Italienska skor" av Mankell
|
| 16 Mar 2012, 12:58 |
|
 |
|
abergh
|
Det är aldrig kul att gå upp tidigt, men å andra sidan så kan jag gå hem tidigare från jobbet om man börjar tidigt. Jag brukar logga in på datorn strax efter 6-tiden på morgonen för att snabbkolla nyheter å sånt medan jag tar morgonkaffet. Någon Boj blir det dock inte då jag inte vill fastna för länge framför datorn innan jobbet.
|
| 16 Mar 2012, 13:11 |
|
 |
|
Renegade
|
abergh wrote: Det är aldrig kul att gå upp tidigt, men å andra sidan så kan jag gå hem tidigare från jobbet om man börjar tidigt. Jag brukar logga in på datorn strax efter 6-tiden på morgonen för att snabbkolla nyheter å sånt medan jag tar morgonkaffet. Någon Boj blir det dock inte då jag inte vill fastna för länge framför datorn innan jobbet. Varför ödsla värdefull fritid på Bojande när man kan göra det på arbetstid? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 16 Mar 2012, 17:27 |
|
 |
|
abergh
|
Quote: Varför ödsla värdefull fritid på Bojande när man kan göra det på arbetstid? Hörru du du... vad är det du antyder? 
|
| 16 Mar 2012, 19:29 |
|
 |
|
Renegade
|
abergh wrote: Quote: Varför ödsla värdefull fritid på Bojande när man kan göra det på arbetstid? Hörru du du... vad är det du antyder?  Fick en plötslig flashback av en bok jag läste en gång - Hej Lättja av Corinne Maier. /R
|
| 16 Mar 2012, 21:03 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
Jag har alltid varit (morgon) trött , tröttare, tröttast..... spelar ingen roll 5:10 eller 13:00, = trött men efter en timme eller två är jag på banan och kan vara uppe hur länge som helst 
_________________ tligen
|
| 17 Mar 2012, 14:14 |
|
 |
|
kjelle
|
Härligt med en tråd med så tunt ämne, och 15 replies på kort tid! Idag var det lååång morgon i sängen, sent uppvaknande, och en bra stund innan uppgång med Gillous "Brobyggarna".
| 17 Mar 2012, 14:59 |
|
 |
|
Chatte
Joined: 28 Jul 2010, 15:01 Posts: 1910 Location: NORRKÖPING
|
Morgontrött! Kommer alltid sist, gör minst och går hem först. Fast det är väl bara jag som pendlar.... 
|
| 17 Mar 2012, 17:57 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
.
Last edited by Mike Leaf on 18 Mar 2012, 13:45, edited 1 time in total.
|
| 18 Mar 2012, 13:44 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Chatte wrote: Morgontrött! Kommer alltid sist, gör minst och går hem först. Fast det är väl bara jag som pendlar....  Nää ...... Så här ser min dag ut med 3 småp barn ,gård med 2 hästar , 2 hundar och x antal övriga djur + heltidsjobb 6 mil hemifrån: Vakna 5:30 Efter diverse roddande med skjuts till skola/dagis osv 7:30 Tåg till Sthlm 18:30 Tillbaks hemma (om tåget är i tid) sen fullt ös fram till c:a 22:00 , då lägger jag ned och har 1-2 timmar kvar att kolla lite dator/tv dra ett par ackord på gitarren 23:30 c:a läggning sen börjar det om igen ... de minsta vaknar ju ofta också på natten ett par ggr, tror inte jag sovit en hel natt senaste 8 åren. Man vänjer sig dock. Helgerna sovmorgon till 6:30 sen samma ös till c:a 18 då lagar jag mat och tar det lite lugnt...
| 18 Mar 2012, 13:45 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Riktiga musiker kvicknar till vid 22-tiden på kvällen 
_________________ Det är aldrig försent att ge upp
|
| 19 Mar 2012, 11:58 |