View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 07:44



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Appropå Mercury Magnetics... 
Author Message

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post Appropå Mercury Magnetics...
Med tanke på tråden om rostiga trafos, har ni sett detta?

http://www.mercurymagnetics.com/pages/c ... ord-01.htm

:roll:


14 Mar 2012, 23:02
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 21:55
Posts: 2892
Location: Uppsala
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
Ju tyngre desto bättre? :?: ?


14 Mar 2012, 23:17
Profile
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
det är den sista 1,5meter som är viktig för strömmens färd genom Sverige

Quote:
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet


:lol:

_________________
ralvejd@pc010:~$
Generalist, kan inget om allt


14 Mar 2012, 23:22
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
Har märkt redan för några år sedan att audiofoolsjukan har spridit sig till guitarkretsar. MM har bara hängt på trenden. Allt enligt P.T.Barnum: There's a sucker born every minute. Mitt tillägg: Var femte sekund i Amerika.

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


14 Mar 2012, 23:25
Profile WWW

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
Alltså, om en nätkabel hade en area av 0.25mm2 så kanske det inte hade vart så lyckat.
Men 1,5mm (vilket jag antar att det är) är ju godkännd för 10A vad jag vet. :D


14 Mar 2012, 23:33
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:28
Posts: 2251
Location:
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
spufuz wrote:
Alltså, om en nätkabel hade en area av 0.25mm2 så kanske det inte hade vart så lyckat.
Men 1,5mm (vilket jag antar att det är) är ju godkännd för 10A vad jag vet. :D

Men kära nån, komma här med fakta och vetenskap, så o-coolt!
Det påminner mig om en kommunpolitiker i Jokkmokk som replikerade ett inlägg från Willy Nilsson (VPK). "Jag hör att herr Nilsson talar om politik här, men det hör väl inte hemma i ett kommunfullmäktige!"

_________________
"The Tone is in your pants"

http://kuhnamps.com


15 Mar 2012, 00:50
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
Martin, jag är ganska trött så det kanske är därför jag inte kan tolka ditt inlägg riktigt.
Menar du allvar? Eller var du sarkastisk?


15 Mar 2012, 02:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 10:42
Posts: 444
Location: Varberg
Post Re: Appropå Mercury Magnetics...
spufuz wrote:
Martin, jag är ganska trött så det kanske är därför jag inte kan tolka ditt inlägg riktigt.
Menar du allvar? Eller var du sarkastisk?


I mina lika trötta ögon (paltkoma), fullkomligt dryper Martins
kommentar av sark... ironi. :shock: :)

_________________
Mot Sherwoodskogen ->


16 Mar 2012, 13:45
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 86 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.