 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
mangehall
Joined: 01 Dec 2009, 20:09 Posts: 345
|
 Frågor om ett Mesa 50/50
Har alltså ett Mesa 50/50 steg och började fundera lite.. Om man kör en preamp, tex en JMP-1a, i mono genom en kanal på steget men man kör, låt säga en Boss GT-8a, genom den andra kanalen, riskerar man att sabba steget eller rören eller något då? Ojämn belastning eller något? Hur fungerar det egentligen?
_________________ "Hey, it's Nikki. I'm not home because I'm dead" - Nikki Sixx
|
| 08 Mar 2012, 22:00 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
 Re: Frågor om ett Mesa 50/50
Mesas 50/50 ser ut att vara två separata monosteg, så det ska bara vara att köra på när det gäller att använda det som två monosteg så att säga. http://tubefreak.com/50501.gifhttp://tubefreak.com/50502.gif
|
| 08 Mar 2012, 22:24 |
|
 |
|
mangehall
Joined: 01 Dec 2009, 20:09 Posts: 345
|
 Re: Frågor om ett Mesa 50/50
Oj. Jag är inte alls lärd kring kopplingsscheman osv men säger du det så är det väl bara att testa 
_________________ "Hey, it's Nikki. I'm not home because I'm dead" - Nikki Sixx
|
| 08 Mar 2012, 22:32 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
 Re: Frågor om ett Mesa 50/50
|
| 08 Mar 2012, 23:38 |
|
 |
|
mangehall
Joined: 01 Dec 2009, 20:09 Posts: 345
|
 Re: Frågor om ett Mesa 50/50
Absolut! Det besvarar ju allt!
_________________ "Hey, it's Nikki. I'm not home because I'm dead" - Nikki Sixx
|
| 08 Mar 2012, 23:51 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|