| Author |
Message |
|
mangehall
|
 Klyva senskidan?
Fick idag ett bre i lådan där det stod att farbror doktorn vill klyva en senskida i min vänstra handled. Har haft problem med handleden ända sedan jul ifjol (spelade hockey) och nu efter en MR fick jag veta att det var inflammerat både här och där ikring det här fästet (även senan då). Han skrev att det var en vanlig operation och ett litet ingrepp. Men eftersom det fortfarande ÄR ett ingrepp så tänkte jag höra om någon här har gjort nåt liknande och vad dennes erfarenheter i sådana fall var? Rehabiliteringstid, komplikationer osv. 
_________________ "Hey, it's Nikki. I'm not home because I'm dead" - Nikki Sixx
|
| 08 Mar 2012, 15:55 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Klyva senskidan?
Min fru har gjort den operationen för två veckor sedan, ungefär. (hon tar stygnen imorgon!). Hon hade förbenat ont vekckan efter ingreppet, men sedan har det gradvis blivit bättre. Men det lär nog dröja några veckor till innan hon kan slåss igen! Som sagt, ett litet och snabbt ingrepp utan några konstigheter. Hon säger sig ha mindre ont nu än före operationen - och det har bara gått ett par veckor. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 08 Mar 2012, 16:16 |
|
 |
|
mangehall
|
Aha! Låter ju faktiskt rätt bra. Ser att du bor i samma län som jag (om det är det riktiga foppalandet du skriver om  ) Antar hon gjorde operationen på Öviks sjukhus då?
|
| 08 Mar 2012, 16:57 |
|
 |
|
FenderBender
|
mangehall wrote: Aha! Låter ju faktiskt rätt bra. Ser att du bor i samma län som jag (om det är det riktiga foppalandet du skriver om  ) Antar hon gjorde operationen på Öviks sjukhus då? Japp! Dom körde typ löpandeband principen där.  Men bra blev det uppenbarligen!  Det värsta var nästan att hon blev alldeles blå på större delen av underarmen och handen. Men det är övergående.  PS. Inte bara samma län - samma landskap, om ortsnamnet i din avatar är detsamma som din bostadsort. 
|
| 08 Mar 2012, 17:06 |
|
 |
|
mangehall
|
Då har man nåt att se fram emot då! Haha precis, att det blev län var bara för att vi pratade om vård. Absolut samma landskap. Och samma religion antar jag (MODO!) 
|
| 08 Mar 2012, 18:32 |
|
 |
|
FenderBender
|
mangehall wrote: Då har man nåt att se fram emot då! Haha precis, att det blev län var bara för att vi pratade om vård. Absolut samma landskap. Och samma religion antar jag (MODO!)  Min relation till Sollefteå är lite speciell. Jag gjorde lumpen där 81-82.  Sen har jag många, många gånger spelat curling i hallen på Nipvallen. En bytligt mer angenäm upplevelse!  Edit: OCH JA! HEEJA MODO! 
|
| 08 Mar 2012, 18:58 |
|
 |
|
mangehall
|
Fredagen den 1/6 har jag fått operationstid. Hur upplever din fru sin handled nu när det gått lite mer tid? 
|
| 21 May 2012, 10:57 |
|
 |
|
FenderBender
|
mangehall wrote: Fredagen den 1/6 har jag fått operationstid. Hur upplever din fru sin handled nu när det gått lite mer tid?  Det känns bra, meddelar hon. Klart bättre än innan operationen. Men hon drar sig för att slåss, ännu så länge 
|
| 21 May 2012, 11:52 |
|
|