|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Crimson
|
 Lördagsskål!
Tänkte för en gångs skull vara den förste som skålar här på en lördag. Har strata kroppen i källaren redo och klar för kvällen arbete, den kommer att hänga upp och dingla medans jag sprejar den med ett antal lager av cellulosa klarlack. Förhoppnisvis så går allt som det ska och jag förstör inte något genom att bli för ivrig och lacka för fort. Men först och främst så är det mat i magen som gäller, jag har laga Chili Con Carne som ska serveras med Casillero Del Diablo  cabernet Sauvignon. Otroligt bra vin för så lite pengar!! Skååååååål! 
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 03 Mar 2012, 18:47 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Lördagsskål!
Ha, Chili con Carne här också! Med vitlöksbröd och ris. Sköljer ner tuggorna med lite Norrlands Guld (man vill ju känna sig som hemma...). Lite senare blir det en Innis & Gunn. Häpp! Ska till Umeå i morgon bitti, så allt sker på en låg nivå ikväll. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 03 Mar 2012, 18:56 |
|
 |
|
kjelle
|
Skål på er, kom just hem från årsmöte i kanotklubben. Trevligt att det fortfarande finns idrottsföreningar som sätter trivsel och social verksamhet högt på prislistan. Men, årsmöten blir lite torra, och behöver sköljas ner med en Fuller's London Pride, innan det är dags för lite rött till middagen. Ändå tungt att sitta 30m från en spegelblank Mälaris, badande i solsken! Får ta igen det i morgon.
Knappar in detta på min iPad2, alldeles nyupp-packad. Trevlig pryl, även om jag inte riktigt vet vad jag kommer att ha den till (den hängde med abonnemanget).
SKÅL!
Edit: Crimson, tålamod, tålamod när du lackar cellulosa!
| 03 Mar 2012, 19:08 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Fullers även här, men en India Pale Ale idag. Har så smått börjat förbereda aftonens middag som består av lammracks samt lite av vad som fanns i skaferiet; rödbetor, palsternacka, fänkål, morötter, potatis och champignoner. Allt detta steks i ugn och vänds i lite olja och honung på slutet. En fetaost-kräm blir bra till det hela och i afton får det bli en Quara Malbec från Argentina men först som sagt, en Ale och lite slösurf Skål!EDIT: Kjelle; berätta gärna om du kommer på vad man ska ha tablet´en till. Jag har inte kommit på ngt bättre än Spotify-klient att använda den till 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Mar 2012, 19:29 |
|
 |
|
helmik
|
Har just öppnat en ctrl alt delete från Nils Oscar. Förvånansvärt anständig med tanke på det tramsiga namnet. Fast namnet funkar iofs. Det var ju enda anledningen till att jag valde den flaskan på Systemet.
|
| 03 Mar 2012, 20:10 |
|
 |
|
javelin70
|
Skål på er! Blev en Valpolicella till lamminnerfile‘ med dragonsås och ugnsstekt potatis och morötter. Får se om det blir en single malt efter att vi har varit ute och gått en sväng  . Micke
_________________ javelin70 [at] hotmail.com "Life is hard and then you die!" Proud sponsor of Ljudbojen
|
| 03 Mar 2012, 20:22 |
|
 |
|
Jean
|
javelin70 wrote: Skål på er! Blev en Valpolicella till lamminnerfile‘ med dragonsås och ugnsstekt potatis och morötter. Får se om det blir en single malt efter att vi har varit ute och gått en sväng  . Micke Avis på den där rätten assåh
|
| 03 Mar 2012, 21:00 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: Fullers även här, men en India Pale Ale idag. Har så smått börjat förbereda aftonens middag som består av lammracks samt lite av vad som fanns i skaferiet; rödbetor, palsternacka, fänkål, morötter, potatis och champignoner. Allt detta steks i ugn och vänds i lite olja och honung på slutet. En fetaost-kräm blir bra till det hela och i afton får det bli en Quara Malbec från Argentina men först som sagt, en Ale och lite slösurf Skål!EDIT: Kjelle; berätta gärna om du kommer på vad man ska ha tablet´en till. Jag har inte kommit på ngt bättre än Spotify-klient att använda den till  Surfa på Bojen funkar ju alldeles lysande... Spotifyklient är ju givet. Fotoalbum, kolla mail istället för den besvärande lilla skärmen på smartphonen.... Finns nog mer att hämta, men jag är nog lite hämmad av att se den som en laptop med pekskärm. Är nog mest impad över att den är startklar när man öppnar fodralet, lång drifttid jämfört med laptop, irriterad över det snåla minnesutrymmet (min är en 16GB). En tablet blir ju vad man fyller den med, och det saknas ju inte appar. Men nu måste jag ut och glida på skridskor en stund!
| 04 Mar 2012, 12:59 |
|
 |
|
kjelle
|
Skridskoturen avklarad! Rekommenderar alla som bor i Mälardalen och gillar skridsko på naturisar att ge sig ut. Perfekt temperatur, hårda, snöfria isar, ingen vind och solen bara vräker ner! Riktigt nice.
| 04 Mar 2012, 16:59 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|