Jodå, jag har en, med tillhörande 3x12-låda bestyckad med Celestion G12 Alnico från -65.
Lite märklig konstruktion av framförallt tonkontrollerna (typ Baxandall med 22nF överallt!), men byggd på rätt sätt för fria modifikationer. Slutrören har c:a 400V till anoderna och hälften till skärmgallren. Ger lätt 50W rent enligt mina mätningar, mer än någon typisk 50-wattare jag mätt på.
Troligen en av de första gitarrförstärkarna med mastervolym?
Inte så vanliga eller ens kända, inte heller i Danmark som det verkar. Ändå är det här den "vanligaste" modellen. Jag har en bastopp också, MAX 70 Bass. Ful, med fyra EL34:or med katodbias, ingen vanlig krets i den heller. Sitter bl.a. en triod-pentod i den, ECF82 eller nå't.
Det finns en MAX 40 också i samma stuk, men den har jag bara sett på bild och knappt det.
Det har ofta påståtts att MAX är kopior av VOX, men det är bara loggan på högtalarlådorna som har samma form. Möjligen påminner exteriören på högtalarlådor om VOX också och elementvalen är likartade, men där slutar likheterna. Inte en siffra rätt om man jämför förstärkarkretsar.
Här finns en gammal tråd på ett danskt forum, som innehåller den bästa infon jag hittat om tillverkningen av MAX. Det finns länkar där till bl.a. GMF-planket, som såklart inte fungerar längre. Även till någon sida som jag haft ute men som inte finns längre.
http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... adId=35296