| Author |
Message |
|
Groth
|
 Re: Coolaste nicket på Bojen har......
Det intressanta med WOR är att han är extremt duktig retoriker. Han bara väljer sida ("för" eller "emot", till synes helt godtyckligt i vilket ämne som helst) och går fram som ett tåg, driver de flesta till vansinne genom att bara bemöta lösryckta delar av motargumenten - men ofta på ett extremt skickligt sätt. De gånger det blir bråk så beror det på att folk inte klarar att hålla käften, och när de blir överkörda av WOR blir de ännu mer upprörda... och så fortsätter det. Jag har lärt mig den hårda vägen att om man tycker att WOR är irriterande så ska man bara bemöta honom med tystnad, det är det ENDA sättet att inte bli mer irriterad. 
|
| 25 Jan 2012, 11:53 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Groth wrote: Det intressanta med WOR är att han är extremt duktig retoriker. Han bara väljer sida ("för" eller "emot", till synes helt godtyckligt i vilket ämne som helst) och går fram som ett tåg, driver de flesta till vansinne genom att bara bemöta lösryckta delar av motargumenten - men ofta på ett extremt skickligt sätt. De gånger det blir bråk så beror det på att folk inte klarar att hålla käften, och när de blir överkörda av WOR blir de ännu mer upprörda... och så fortsätter det.Jag har lärt mig den hårda vägen att om man tycker att WOR är irriterande så ska man bara bemöta honom med tystnad, det är det ENDA sättet att inte bli mer irriterad.  Det är det jag tycker är underhållande. Jag har själv aldrig varit i någon debatt med WoR men skrattar när folk 'går i fällan'. Två trådar ur minnet som jag fortfaranmde kan skratta åt: Johan och WoR debatterar buffring i pedaler - om jag minns rätt hade WoR helt fel i sak men lyckas ändå hålla igång en lång tråd. WoR tar heroin istället för alkohol när han 'helgskålar' - och försvarar heroin som mindre farligt och beroendeframkallande är andra droger. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 25 Jan 2012, 12:23 |
|
 |
|
Groth
|
Sen har du ju musikteoritråden också... var det möjligen den som fick MO att lämna forumet?
|
| 25 Jan 2012, 12:38 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
javelin70 wrote: Joshunznera wrote: tragiskt, själv tycker jag WOR hade mer att tillföra Bara att gå in på Diskantforum, han är tillbaks där efter att ha varit portad. Lika dryg som vanligt  ! Micke jo det vet jag, men ibland hade han en del vettigt att tillföra också. Och att slå sig själv för bröstet för att ha mobbat bort ngn tycker jag inte är ok oavsett
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 25 Jan 2012, 12:47 |
|
 |
|
javelin70
|
Joshunznera wrote: jo det vet jag, men ibland hade han en del vettigt att tillföra också. Och att slå sig själv för bröstet för att ha mobbat bort ngn tycker jag inte är ok oavsett
Nja, han ordnade nog den saken helt själv. Men jag håller med, ibland kom det faktiskt något vettigt också. Fast tyvärr lite för sällan. Micke
_________________ javelin70 [at] hotmail.com "Life is hard and then you die!" Proud sponsor of Ljudbojen
|
| 25 Jan 2012, 13:02 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Jag tycker isåfall det intressantaste var alla de där historierna som den där snubben som hade spelat i samma band som WOR skrev på GMF ett tag. 
|
| 26 Jan 2012, 15:46 |
|
 |
|
Abe Normal
|
|
| 26 Jan 2012, 22:58 |
|
 |
|
Makten
|
Joshunznera wrote: Och att slå sig själv för bröstet för att ha mobbat bort ngn tycker jag inte är ok oavsett Tycker du att brottslingar "mobbas bort" från samhället också?  Eller kan det händelsevis vara så att vissa handlar på ett vis som gör att de inte funkar i ett samhälle/forum?
|
| 26 Jan 2012, 23:33 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Makten wrote: Joshunznera wrote: Och att slå sig själv för bröstet för att ha mobbat bort ngn tycker jag inte är ok oavsett Tycker du att brottslingar "mobbas bort" från samhället också?  Eller kan det händelsevis vara så att vissa handlar på ett vis som gör att de inte funkar i ett samhälle/forum? för dig och ev, andra som inte kan läsa mellan raderna: Tråden är skapad av ngn som kallar sig we_made wor_history, vilket är riktigt barnsligt IMO. Vilka "we" liksom? Det jag menade med mitt inlägg är att både wmworh och wor har spridit en massa skit på BOJen med wor skrev ngt smart emellanåt också..
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 27 Jan 2012, 00:34 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Det var ett av mina fans och inte jag som skapade den här tråden. kolla efter själv.
jag mobbade aldrig WOR(förutom det där med hans medverkan i bandet Vapnet då kanske).
"we" åsyftar väl då de som drev bort WOR ifrån forumet back in the days. nu kommer han väl säkert börja skriva här snart antar jag.
|
| 27 Jan 2012, 03:42 |
|
 |
|
Joshunznera
|
we_made_wor_history wrote: Det var ett av mina fans och inte jag som skapade den här tråden. kolla efter själv.
jag mobbade aldrig WOR(förutom det där med hans medverkan i bandet Vapnet då kanske).
"we" åsyftar väl då de som drev bort WOR ifrån forumet back in the days. nu kommer han väl säkert börja skriva här snart antar jag. Haha, skit också, det var visst jag som läste fel  Fick för mig att det var du som skapat tråden Ber om ursäkt för detta och får lära mig att läsa alla rader framöver... Vi kommer alltid att bli förbannade på varandra emellanåt på forumet, men det är ju en del av tjusningen med kommunikation tycker jag. Blir man riktigt förbannad får man väl knyta skon i fickan och gå vidare bara, man behöver ju inte läsa allt 
|
| 27 Jan 2012, 08:01 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Makten wrote: Joshunznera wrote: Och att slå sig själv för bröstet för att ha mobbat bort ngn tycker jag inte är ok oavsett Tycker du att brottslingar "mobbas bort" från samhället också?  Eller kan det händelsevis vara så att vissa handlar på ett vis som gör att de inte funkar i ett samhälle/forum? Förstår inte riktigt kopplingen faktiskt, så det blir svårt att svara här. Om det inte är så att du tycker att det är mobben som ska avgöra vem som ska sitta i fängelse, resp få skriva på forumet. Så är det ju inte. Ännu
|
| 27 Jan 2012, 08:08 |
|
 |
|
rifle
|
Joshunznera wrote: Vi kommer alltid att bli förbannade på varandra emellanåt på forumet, men det är ju en del av tjusningen med kommunikation tycker jag. Blir man riktigt förbannad får man väl knyta skon i fickan och gå vidare bara, man behöver ju inte läsa allt  Tycker faktiskt att det är rätt kul att nån kan skriva på ett forum så man blir skitförbannand emellanåt. Sen om de lyckas få en att svara dessutom då är det ännu bättre, då har de verkligen fått till det. Det är ett forum det är inte hela världen om nån har andra åsikter än mig  Edit: Svarade lite lössryck från quoten, men håller med Josh.
|
| 27 Jan 2012, 08:46 |
|
|