|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Fredagen den 13 SKÅL!
Då var denna vecka lagd till handlingarna. Middagen puttrar på spisen, rostas (innerfilén av rostbiffen) med rödvinssås, bräserade morötter och potatisgratäng står på menyn. Känner att jag måste putsa på mitt "ful-öl rykte" här på Bojen, så jag säger skål i en Bishops Finger! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 13 Jan 2012, 20:01 |
|
 |
|
kjelle
|
 Re: Fredagen den 13 SKÅL!
FenderBender wrote: Då var denna vecka lagd till handlingarna. Middagen puttrar på spisen, rostas (innerfilén av rostbiffen) med rödvinssås, bräserade morötter och potatisgratäng står på menyn. Känner att jag måste putsa på mitt "ful-öl rykte" här på Bojen, så jag säger skål i en Bishops Finger!  Yohoo, det går att lära gamla hundar sitta! Pröva en Fullers ESB nästa gång, ännu ett snäpp bättre. Själv kanske jag skall våga mig på något kraftigare än te ikväll, efter en vecka med magflunsa/feber. Skål i ett glas Coca-Cola i alla fall!
| 13 Jan 2012, 20:17 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Salut
Det blev lite reker med curry, vitlök och selleri och faktiskt rött vin, helt okay efter all öl under julen.
/Ulf
|
| 13 Jan 2012, 20:30 |
|
 |
|
Firetone
Joined: 11 Jul 2005, 14:32 Posts: 965 Location: Eskilstuna, Sweden
|
Skål med ett glas Starobrno!
_________________ /Bengt
|
| 13 Jan 2012, 21:15 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
kjelle wrote: FenderBender wrote: Då var denna vecka lagd till handlingarna. Middagen puttrar på spisen, rostas (innerfilén av rostbiffen) med rödvinssås, bräserade morötter och potatisgratäng står på menyn. Känner att jag måste putsa på mitt "ful-öl rykte" här på Bojen, så jag säger skål i en Bishops Finger!  Yohoo, det går att lära gamla hundar sitta! Pröva en Fullers ESB nästa gång, ännu ett snäpp bättre. Själv kanske jag skall våga mig på något kraftigare än te ikväll, efter en vecka med magflunsa/feber. Skål i ett glas Coca-Cola i alla fall! Japp ESB är en mycket bra brygd, faktiskt en hel hög snäpp bättre än än Bishops Finger, som IMO är rätt oprisvärd Här har det grillats fläskkarre´ årstiden till trots. Till detta en egenhändigt importerad Torre Longares på grenache-druva från Aragon i Spanien. Skål på er BOJs!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 13 Jan 2012, 22:34 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|