|
Hemskheter i Thailand....
| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
 Re: Hemskheter i Thailand....
Ersmarker wrote: Det konstigaste med den här tråden är nog Haraldrigs ombekymrade uthängning av sin fru...  Det mest spännande blir dock att se när hans så vitt omtalade flytt från Sverige faktiskt sker. Any bets?  Om ca 2 veckor.
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 08 Jan 2012, 22:23 |
|
 |
|
davidihse
|
Ha ha, Haraldrig, du flyttar aldrig, du trivs bäst i sin källare i Hässleholm där du kan sitta och reta bojgubbsen genom att försöka framstå som världsvan. Haraldrig är en trevlig kille, utan tvekan, men har aldrig klarat att ta steget ut i världen och vuxenlivet annat än genom sin fru eller sin datorskärm. Jag har vid ett tidigare tillfälle dribblat bort den gamle överliggaren i någon debatt men låter honom hållas i denna tråden då han är underhållande, om än en halvkass debattör. Genom att i trådar om både det ena och det andra få in en snärtig kommentar som retas lite kan han sedan få berätta för oss om sin fru. Så Haraldrig, be nu gubbsen om ursäkt för din tonårsaktiga uppstudsighet och ditt tonårsaktiga behov av bekräftelse, sedan kan vi återföra tråden till Thailand, det var det den handlade om. Haraldrig får gärna starta en egen tråd om massflykten från Malmö.  .
|
| 08 Jan 2012, 22:25 |
|
 |
|
Haraldrig
|
davidihse wrote: Ha ha, Haraldrig, du flyttar aldrig, du trivs bäst i sin källare i Hässleholm där du kan sitta och reta bojgubbsen genom att försöka framstå som världsvan. Haraldrig är en trevlig kille, utan tvekan, men har aldrig klarat att ta steget ut i världen och vuxenlivet annat än genom sin fru eller sin datorskärm. Jag har vid ett tidigare tillfälle dribblat bort den gamle överliggaren i någon debatt men låter honom hållas i denna tråden då han är underhållande, om än en halvkass debattör. Genom att i trådar om både det ena och det andra få in en snärtig kommentar som retas lite kan han sedan få berätta för oss om sin fru. Så Haraldrig, be nu gubbsen om ursäkt för din tonårsaktiga uppstudsighet och ditt tonårsaktiga behov av bekräftelse, sedan kan vi återföra tråden till Thailand, det var det den handlade om. Haraldrig får gärna starta en egen tråd om massflykten från Malmö.  . Beror ju på hur mycket narkotika man fyller hjärnan med. Duär ju stark på den fronten i alla fall.
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 08 Jan 2012, 22:31 |
|
 |
|
kjelle
|
Haraldrig wrote: Haraldrig wrote: "Vad som helst är bättre än Malmö." "Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre." "Ps. Stockholm är en håla i en internationell jämförelse." kjelle wrote: Och du gillar Stockholm? Jag har bott i olika delar av Stockholm i nästan 20 år, och vistas där varje vecka. D.v.s. en ganska gedigen bild av staden, både som innevånare och besökare. Det är en trevlig stad, vacker, varierande och Stockholmarna är trevliga, om man är trevlig mot dom. Men har man din attityd, blir det förstås inte så trevligt. Min fru är från Malmö, och vi besöker regelbundet den staden, som har blivit trevligare under det senaste 10-15 åren. Vi besöker inte Rosengård, där problemen helt klart finns, men varför skulle vi göra det? Rosengård är inte hela Malmö, och inte heller representativt. Om du slänger ur dig dylika otrevligheter, får du väl tåla mothugg, utan att deklarera andra som flummiga eller dåliga på att läsa. Var har jag sagt vad jag tycker om Stockholm? Inte ett dugg. Du läser själv in vad du vill läsa. Jag får väl upprepa dina egna rader, som redan står ovan: Haraldrig wrote: "Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre." "Ps. Stockholm är en håla i en internationell jämförelse." Du har inte hänvisat till någon annan när du skrev detta i inläggen i denna tråd, och då får man ju anta att du menade det. Liten lanthåla, att Stockholm inte skulle vara en stad o.s.v. skulle inte jag kalla uppskattande ord. Liknande fraser om Malmö. Svårt för oss andra att veta om du har någon egen tolkning, som är positiv. Men, jag ska inte vara negativ. Skriv något trevligt, och mena det, så att vi får fram din uppriktiga mening. Inte ska vi sitta här och vantolka dig, inte.
| 09 Jan 2012, 00:45 |
|
 |
|
gurami64
|
Återgå till ämnet, tack.
|
| 09 Jan 2012, 12:41 |
|
 |
|
Jyda
|
Haraldrig wrote: Samma sak när jag bodde i Stretham i London. Man ser ofta inte sånt. Det betyder dock inte att det inte finns. Det beror förstås också på vilka kretsar man rör sig i.När jag bodde i Notting Hill i London bevittnade jag de värsta sakerna trots att det är ett fint och dyyyyrt område. Varför, jo, det finns pengar där och därför var det mer lönsamt att ha kriminell verksamhet där. När det gäller utflytt från Malmö så har jag flera bekanta som lämnat pga att de inte vill att barnen ska växa upp där. Att bostadspriserna är lägre i tex Höör gör ju inte flytten mindre attraktiv  Det förklarar en del. 
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 09 Jan 2012, 13:00 |
|
 |
|
R.K
|
_________________ // Ronny
|
| 09 Jan 2012, 18:17 |
|