|
Hemskheter i Thailand....
| Author |
Message |
|
Abe Normal
|
 Hemskheter i Thailand....
Ser att Aftonbladet kör en artikelserie om "hemskheter" i Thailand, efter att ha varit mycket i Thailand så går det att sammanfatta med att det finns hemskheter även i Thailand som på många andra håll i världen. Åk till “fel” ställe i USA eller Sydamerika så lär det knappast vara så kul där heller (som jämförelse). Pissar man på en elledning så riskerar man att dö här som där och kör man moppe med alkohol i kroppen så är det också en risk.
Jag har rest mycket i Thailand och rör mig alltid ute med egen bil och det är verkligen en soft stämning. Känner mig heller aldrig hotat, som exempel så luffade min familj runt Phi Phi öarna när min dotter bara var sju månader, vi bytte ställen ständigt och det var hur soft som helst.
Så mitt råd är, åk till Thailand men använd ert förnuft (som alltid).
/Ulf
Last edited by Abe Normal on 08 Jan 2012, 11:22, edited 1 time in total.
|
| 08 Jan 2012, 11:11 |
|
 |
|
Haraldrig
|
 Re: Hemskheter i Thailand....
Abe Normal wrote: Ser att Aftonbladet kör en artikelserie om "hemskheter" i Thailand, efter att ha varit mycket i Thailand så går det att sammanfatta med att det finns hemskheter även i Thailand som på många andra håll i världen. Åk till “fel” ställe i USA eller Sydamerika så lär det knappast vara så kul där heller (som jämförelse). Pissar man på en elledning så riskerar man att dö här som där och om man kör moppe med alkohol i kroppen så är det också en risk.
Jag har rest mycket i Thailand och rör mig alltid ute med egen bil och det är verkligen en soft stämning. Känner mig heller aldrig hotat, som exempel så luffade min familj runt Phi Phi öarna när min dotter bara var sju månader, vi bytte ställen ständigt och det var hur soft som helst.
Så mitt råd är, åk till Thailand men använd ert förnuft (som alltid).
/Ulf Vad som helst är bättre än Malmö.
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 08 Jan 2012, 11:14 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Haraldrig wrote: Vad som helst är bättre än Malmö.
Ja, Malmö verkar mysigt. Vad är det? Sex gängrelaterade mord på en månad, det låter jättefint och polisen verkar verkligen ha koll på läget. /Ulf
|
| 08 Jan 2012, 11:32 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Servertjafs..en dubbel.
|
| 08 Jan 2012, 11:32 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Abe Normal wrote: Haraldrig wrote: Vad som helst är bättre än Malmö.
Ja, Malmö verkar mysigt. Vad är det? Sex gängrelaterade mord på en månad, det låter jättefint och polisen verkar verkligen ha koll på läget. /Ulf Malmö e fint och kommer aldrig någonsin klassa in som en av världens farligaste städer.
|
| 08 Jan 2012, 12:03 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jag har också rest en del runt världen och min uppfattning är att om man VILL hamna i trubbel så är det inga problem någonstans. Om man vill "gambla" så är det bara att sätta sig i en taxi nattetid och be att få åka "dit det händer". Men för oss "vanliga" människor som håller oss inne på nätterna och undviker de platser man vet (för sånt tar man reda på) är stökiga, blir det sällan problem. Men sen finns det så klart tillfällen när våldet letar sig in i de lugna delarna - och då kan det slå blint. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 08 Jan 2012, 12:06 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
glassfinger wrote: Malmö e fint och kommer aldrig någonsin klassa in som en av världens farligaste städer. Det är oftast lantisarna som tycker att storstaden är farlig. Självklart är det allvarligt när vapnen och segregationen ökar, som det verkar vara i Malmö idag, men man får ju inte glömma att Malmö i huvudsak är en mycket trevlig stad Jag har amerikanska vänner i Lexington, Kentucky. De kan inte förstå hur jag kan spendera så mycket tid i NYC, "där är det ju livsfarligt att vara". Nej dom har ingen egen erfarenhet, men de läser ju tidingarna... Själv bodde jag i ett par år i en av Stockholms mest utskällda miljonprogramsområden. Arbetskamraterna förstod inte hur jag vågade bo där (nej det hade inte varoit där, men läst...). Själv tyckte jag att det var en mycket trevlig tid som dessutom gav mig vänner utanför min komfort-zon. Grekiska vänner som sedan introducerat mig i sin hembyggd i Grekland. Men det är en annan historia
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 08 Jan 2012, 12:20 |
|
 |
|
Abe Normal
|
glassfinger wrote: Abe Normal wrote:
Malmö e fint och kommer aldrig någonsin klassa in som en av världens farligaste städer. Skrev med en glimt i ögat, och självklart så är det ingen entydig bild av Malmö, likaväl som AB’s artikelserie inte heller är en generell bild av Thailand vilket man kan få intrycket av när man läser deras serie. Men om vi skall tala om just Malmö så låter det i mina öron som det ändå har hänt något om man jämför med hur det var för en 25 > 30 år sedan, eller var det samma frekvens av dödsskjutningar då? /Ulf
|
| 08 Jan 2012, 12:37 |
|
 |
|
Haraldrig
|
glassfinger wrote: Abe Normal wrote: Ja, Malmö verkar mysigt. Vad är det? Sex gängrelaterade mord på en månad, det låter jättefint och polisen verkar verkligen ha koll på läget.
/Ulf
Malmö e fint och kommer aldrig någonsin klassa in som en av världens farligaste städer. Soweto eller Sao Paolo är väl närmaste jämförelse Nä, jag har bott i Malmö och aldrig mer. Fråga Malmös judiska befolkning vad de tycker 
|
| 08 Jan 2012, 12:39 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Abe Normal wrote:
Skrev med en glimt i ögat, och självklart så är det ingen entydig bild av Malmö, likaväl som AB’s artikelserie inte heller är en generell bild av Thailand vilket man kan få intrycket av när man läser deras serie.
Men om vi skall tala om just Malmö så låter det i mina öron som det ändå har hänt något om man jämför med hur det var för en 25 > 30 år sedan, eller var det samma frekvens av dödsskjutningar då?
/Ulf
Det räcker med ett besök i Malmö för att få medias bild av staden bekräftad Jag har bott i Malmö och det kommer jag aldrig att göra igen. Det är många som lämnar Malmö och flyttar till mindre kommuner i Skåne. Framförallt barnfamiljer som vill säkra sina barns välbefinnande.
|
| 08 Jan 2012, 12:41 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: glassfinger wrote: Malmö e fint och kommer aldrig någonsin klassa in som en av världens farligaste städer. Det är oftast lantisarna som tycker att storstaden är farlig. Självklart är det allvarligt när vapnen och segregationen ökar, som det verkar vara i Malmö idag, men man får ju inte glömma att Malmö i huvudsak är en mycket trevlig stad Jag har amerikanska vänner i Lexington, Kentucky. De kan inte förstå hur jag kan spendera så mycket tid i NYC, "där är det ju livsfarligt att vara". Nej dom har ingen egen erfarenhet, men de läser ju tidingarna... Själv bodde jag i ett par år i en av Stockholms mest utskällda miljonprogramsområden. Arbetskamraterna förstod inte hur jag vågade bo där (nej det hade inte varoit där, men läst...). Själv tyckte jag att det var en mycket trevlig tid som dessutom gav mig vänner utanför min komfort-zon. Grekiska vänner som sedan introducerat mig i sin hembyggd i Grekland. Men det är en annan historia Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre. Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan).
|
| 08 Jan 2012, 12:49 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Haraldrig wrote: Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre. Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan). Jadå, vi vet alla att din storstad är så mycket större än alla andras, men du missar som vanligt poängen: de som är mest rädda är oftast de som inte har ngn egen erfarenhet. Och att din fru inte har bättre koll på Stockholm bevisar ju inte mycket annat än att hon behöver lite stödundervisning. Malmö är möjligen en håla i internationell jämförelse, men knappast Stockholm. Jag har varit i Tokyo och sett masonitskjul inne i det som kallas staden Tokyo, men vad bevisar det tro. Att det är ett ghetto och inte en storstad? Jag kanske, för den som inte har koll. 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
Last edited by Joshunznera on 08 Jan 2012, 13:05, edited 1 time in total.
|
| 08 Jan 2012, 13:02 |
|
 |
|
gurami64
|
De artiklar jag läst i AB handlar om situationen på Patong beach på Phukethalvön. Vill man shoppa lite schyssta ormskinnsboots och skräddarsydda skinnbrallor är det ett bra ställe att vara på, men den äckliga stranden och nöjeskvarteren undviker man gärna. Det enda stället i världen jag, och min barn!, blivit trakasserade av en transvestit. Tvivlar inte en sekund på att uthyrare blåser turister där.
|
| 08 Jan 2012, 13:05 |
|
 |
|
Joshunznera
|
gurami64 wrote: De artiklar jag läst i AB handlar om situationen på Patong beach på Phukethalvön. Vill man shoppa lite schyssta ormskinnsboots och skräddarsydda skinnbrallor är det ett bra ställe att vara på, men den äckliga stranden och nöjeskvarteren undviker man gärna. Det enda stället i världen jag, och min barn!, blivit trakasserade av en transvestit. Tvivlar inte en sekund på att uthyrare blåser turister där. Har också varit Patong i några timmar, undviker helst det stället i fortsättningen. Det som störde mig mest var de unga prostituerade tonårstjejerna som raggade 5ggr äldre Eurpeiska gubbar. Djupt beklämmande. För övrigt har jag upplevt en hel del trevligt i Thailand, det gäller bara att vara på rätt ställen. Som alltid när man är ute och reser f.ö.
|
| 08 Jan 2012, 13:09 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Haraldrig wrote:
Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan). Det låter lite obildat… /Ulf
|
| 08 Jan 2012, 13:09 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Haraldrig wrote: Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre. Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan). Det säger väl mer om din hustrus begränsade vyer än om Stockholm, antar jag. Jag har aldrig förstått hur man kan tycka det är så viktigt att påpeka vilken skitstad en viss plats är, eller att lämna generaliserande kommentarer om hur dryga folk på ett visst ställe är. Om man nu tycker det känns det extremt konstigt att orka lägga kraft på att påpeka det oupphörligen. Å andra sidan tycker jag mig förstå att Hässleholm bräcker både Stockholm och Tokyo som världsmetropol, så där har jag uppenbarligen missat nåt.
|
| 08 Jan 2012, 13:11 |
|
 |
|
eskil
|
Haraldrig wrote: Det räcker med ett besök i Malmö för att få medias bild av staden bekräftad Jag har bott i Malmö och det kommer jag aldrig att göra igen. Det är många som lämnar Malmö och flyttar till mindre kommuner i Skåne. Framförallt barnfamiljer som vill säkra sina barns välbefinnande. Fast det där tycker jag inte stämmer, jag bor i Malmö och har alltid gjort det, kan inte se mig själv flytta härifrån inom en ganska lång tid heller, medias bild och min bild stämmer inte, precis som vanligt. Förövrigt så är det många barnfamiljer som flyttar ut på landet (mindre kommuner) eftersom det är väsentligt mycket billigare att köpa sig ett hus där är inne i Malmö, det gäller väl de flesta större städer, så det hade varit spännande om du har belägg för att folk flyttar för att säkra sina barns välbefinnande, från buset, eller om folk flyttar eftersom de vill köpa hus och inte har råd i stan...
_________________ I övrigt har jag ingen åsikt.
|
| 08 Jan 2012, 13:35 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Haraldrig wrote: Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre. Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan). Jadå, vi vet alla att din storstad är så mycket större än alla andras, men du missar som vanligt poängen: de som är mest rädda är oftast de som inte har ngn egen erfarenhet. Och att din fru inte har bättre koll på Stockholm bevisar ju inte mycket annat än att hon behöver lite stödundervisning. Malmö är möjligen en håla i internationell jämförelse, men knappast Stockholm. Jag har varit i Tokyo och sett masonitskjul inne i det som kallas staden Tokyo, men vad bevisar det tro. Att det är ett ghetto och inte en storstad? Jag kanske, för den som inte har koll.  Du missade min poäng: att du har ett trångsynt perspektiv. I gengäld sitter NYC-borna och är livrädda för rednecks med vapen. Det du refererar till som erfarenhet eller vetskap är inte bara subjektiv utan även ömsesidig i den bemärkelse att alla människor samlar erfarenheter. På samma sätt är Lejonet på toppen på Savannen men trots sin styrka hade det inte klarat en vinter i en svensk skog. Egentligen en dålig jämförelse eftersom lejon inte kan anpassa sig som människor men ändå Hur förklarar du rädsla för det okända för de tusentals barnfamiljer och medelklass (samt judar) som flyttar från Malmö pga situationen som råder där? Ps. Stockholm är en håla i en internationell jämförelse. Inte ens bland de 100 viktigaste ekonomierna i världen. Det är inte så konstigt heller eftersom det ligger så långt bort ifrån allt. Man är isolerad men inbillar sig samtidigt att man är en del av det globala när man dricker latte på ett kafé 
|
| 08 Jan 2012, 14:05 |
|
 |
|
Haraldrig
|
eskil wrote: Haraldrig wrote: Det räcker med ett besök i Malmö för att få medias bild av staden bekräftad Jag har bott i Malmö och det kommer jag aldrig att göra igen. Det är många som lämnar Malmö och flyttar till mindre kommuner i Skåne. Framförallt barnfamiljer som vill säkra sina barns välbefinnande. Fast det där tycker jag inte stämmer, jag bor i Malmö och har alltid gjort det, kan inte se mig själv flytta härifrån inom en ganska lång tid heller, medias bild och min bild stämmer inte, precis som vanligt. Förövrigt så är det många barnfamiljer som flyttar ut på landet (mindre kommuner) eftersom det är väsentligt mycket billigare att köpa sig ett hus där är inne i Malmö, det gäller väl de flesta större städer, så det hade varit spännande om du har belägg för att folk flyttar för att säkra sina barns välbefinnande, från buset, eller om folk flyttar eftersom de vill köpa hus och inte har råd i stan... Samma sak när jag bodde i Stretham i London. Man ser ofta inte sånt. Det betyder dock inte att det inte finns. Det beror förstås också på vilka kretsar man rör sig i. När jag bodde i Notting Hill i London bevittnade jag de värsta sakerna trots att det är ett fint och dyyyyrt område. Varför, jo, det finns pengar där och därför var det mer lönsamt att ha kriminell verksamhet där. När det gäller utflytt från Malmö så har jag flera bekanta som lämnat pga att de inte vill att barnen ska växa upp där. Att bostadspriserna är lägre i tex Höör gör ju inte flytten mindre attraktiv 
|
| 08 Jan 2012, 14:12 |
|
 |
|
kjelle
|
Att hålla på och snacka skit om andra orter och länder, och vräka ur sig obekräftade sanningar (som vanligt) är ju bara ett tecken på att man bara förmår se dåliga sidor, och förmodligen letar efter dessa. Att vid första besöket t.ex. i Stockholm sitta och ondgöra sig är ju bara ett underkännande av sin egen förmåga och vilja att se något bra. Att dessutom veta allt om hur lokalbefolkningen darrar av fasa för hemskheterna i deras egna hemorter, är ju inte heller så trovärdigt.
Skriver man sån skit om andras orter och länder, är det bara fråga om okunskap, oförmåga och/eller trolling.
| 08 Jan 2012, 14:32 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Ersmarker wrote: Haraldrig wrote: Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre. Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan). Det säger väl mer om din hustrus begränsade vyer än om Stockholm, antar jag. Jag har aldrig förstått hur man kan tycka det är så viktigt att påpeka vilken skitstad en viss plats är, eller att lämna generaliserande kommentarer om hur dryga folk på ett visst ställe är. Om man nu tycker det känns det extremt konstigt att orka lägga kraft på att påpeka det oupphörligen. Å andra sidan tycker jag mig förstå att Hässleholm bräcker både Stockholm och Tokyo som världsmetropol, så där har jag uppenbarligen missat nåt. Eftersom herren återigen kapitalt missförstår intentioner och visar på bristfällig perceptiv förmåga gör han bäst i att inte deltaga i diskussionen.
|
| 08 Jan 2012, 14:56 |
|
 |
|
Haraldrig
|
kjelle wrote: Att hålla på och snacka skit om andra orter och länder, och vräka ur sig obekräftade sanningar (som vanligt) är ju bara ett tecken på att man bara förmår se dåliga sidor, och förmodligen letar efter dessa. Att vid första besöket t.ex. i Stockholm sitta och ondgöra sig är ju bara ett underkännande av sin egen förmåga och vilja att se något bra. Att dessutom veta allt om hur lokalbefolkningen darrar av fasa för hemskheterna i deras egna hemorter, är ju inte heller så trovärdigt.
Skriver man sån skit om andras orter och länder, är det bara fråga om okunskap, oförmåga och/eller trolling. Bäst av allt vore att lära sig läsa så att man förstår vad folk skriver och inte läser in sina egna tolkingar och driver en flummig hypotes utefter denna misinterpretation. Notera att bara för att man missar att Stockholm är en stad så behöver man inte nödvändigvis tycka att det är en dålig plats. Vidare kan jag förtälja att jag ytterst sällan lägger personliga värderingar i saker jag skriver här. Men det hade du haft koll på om du hade läst objektivt och inte drivit en egen hypotes vid sidan om ämnet.
|
| 08 Jan 2012, 15:01 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Abe Normal wrote: Haraldrig wrote:
Citerar min fru efter hennes första timmar i Stockholm: är vi framme i Stockholm snart? (hon trodde att vi fortfarande var på landsbygden trots att vi åkt bil igenom hela Stockholm och satt på ett fik på Biblioteksgatan). Det låter lite obildat… /Ulf Nja, hon var mest förvånad av att en huvudstad kan vara så liten. Kommer man från en världsdel där städer med ett par miljoner invånare knappt finns på kartan så blir det lätt så. Vilket förstås är lite arrogant 
|
| 08 Jan 2012, 15:09 |
|
 |
|
Haraldrig
|
När det gäller våldsamheter och brott i Thailand så är det inte värre än något annat turisthak på planeten. Däremot finns det områden i Thailand som inte är hälsosamma. http://en.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgencyJämför med invånarna i de våldsamma delarna av Malmö. Är det månne en gemensam nämnare eller en slump? fattigdom som förklaringsmodell till hög brottsnivå är det också läge att börja ifrågasätta: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article ... onomi.html
|
| 08 Jan 2012, 15:11 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Haraldrig wrote: Abe Normal wrote: Det låter lite obildat… /Ulf Nja, hon var mest förvånad av att en huvudstad kan vara så liten. Kommer man från en världsdel där städer med ett par miljoner invånare knappt finns på kartan så blir det lätt så. Vilket förstås är lite arrogant  Stockholm stad har ju fler innevanare an Washington DC, en annan huvudstad. Helt ovanligt ar det ju inte 
|
| 08 Jan 2012, 16:30 |
|
 |
|
Haraldrig
|
[quote="danix"]
DC har dock en helt annan status och Pondus. DC tillhör också en metropol som har typ 7-8 miljoner invånare.
|
| 08 Jan 2012, 16:35 |
|
 |
|
kjelle
|
Haraldrig wrote: kjelle wrote: Att hålla på och snacka skit om andra orter och länder, och vräka ur sig obekräftade sanningar (som vanligt) är ju bara ett tecken på att man bara förmår se dåliga sidor, och förmodligen letar efter dessa. Att vid första besöket t.ex. i Stockholm sitta och ondgöra sig är ju bara ett underkännande av sin egen förmåga och vilja att se något bra. Att dessutom veta allt om hur lokalbefolkningen darrar av fasa för hemskheterna i deras egna hemorter, är ju inte heller så trovärdigt.
Skriver man sån skit om andras orter och länder, är det bara fråga om okunskap, oförmåga och/eller trolling. Bäst av allt vore att lära sig läsa så att man förstår vad folk skriver och inte läser in sina egna tolkingar och driver en flummig hypotes utefter denna misinterpretation. Notera att bara för att man missar att Stockholm är en stad så behöver man inte nödvändigvis tycka att det är en dålig plats. Vidare kan jag förtälja att jag ytterst sällan lägger personliga värderingar i saker jag skriver här. Men det hade du haft koll på om du hade läst objektivt och inte drivit en egen hypotes vid sidan om ämnet. Vilket skitsnack! Hur hade du tänkt att vi skulle tolka dina påhopp nedan? Avsaknad av personliga värderingar? Jag driver ingen hypotes vid sidan av ämnet, det är du som dissar allt utom Hässleholm, Japan och Höör i en tråd om Thailand, och jag blir bara less på dina besserwisserfärgade utsagor. Inget flummigt i det, ganska rakt på sak. Haraldrig wrote: "Vad som helst är bättre än Malmö." "Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre." "Ps. Stockholm är en håla i en internationell jämförelse." Och du gillar Stockholm? Jag har bott i olika delar av Stockholm i nästan 20 år, och vistas där varje vecka. D.v.s. en ganska gedigen bild av staden, både som innevånare och besökare. Det är en trevlig stad, vacker, varierande och Stockholmarna är trevliga, om man är trevlig mot dom. Men har man din attityd, blir det förstås inte så trevligt. Min fru är från Malmö, och vi besöker regelbundet den staden, som har blivit trevligare under det senaste 10-15 åren. Vi besöker inte Rosengård, där problemen helt klart finns, men varför skulle vi göra det? Rosengård är inte hela Malmö, och inte heller representativt. Om du slänger ur dig dylika otrevligheter, får du väl tåla mothugg, utan att deklarera andra som flummiga eller dåliga på att läsa.
| 08 Jan 2012, 17:01 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Alla förstår nog att Sverige är ett litet land, med en liten men (so far) framgångsrik ekonomi och en pytteliten men mycket vacker huvudstad.
/Ulf
|
| 08 Jan 2012, 18:57 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Det konstigaste med den här tråden är nog Haraldrigs ombekymrade uthängning av sin fru...  Det mest spännande blir dock att se när hans så vitt omtalade flytt från Sverige faktiskt sker. Any bets? 
|
| 08 Jan 2012, 19:02 |
|
 |
|
Haraldrig
|
kjelle wrote: [ Vilket skitsnack! Hur hade du tänkt att vi skulle tolka dina påhopp nedan? Avsaknad av personliga värderingar? Jag driver ingen hypotes vid sidan av ämnet, det är du som dissar allt utom Hässleholm, Japan och Höör i en tråd om Thailand, och jag blir bara less på dina besserwisserfärgade utsagor. Inget flummigt i det, ganska rakt på sak. Haraldrig wrote: "Vad som helst är bättre än Malmö." "Osis att även Stockholm är en liten lanthåla i obygdens avlägsnaste trakter Det du snackar om nu är ren bullshit. Varje gång jag besöker Stockholm så får jag bekräftat att nollåttor är trångsynta lantisar som tror att Stockholm är en stad och att ingen stad i universum är större eller bättre." "Ps. Stockholm är en håla i en internationell jämförelse." Och du gillar Stockholm? Jag har bott i olika delar av Stockholm i nästan 20 år, och vistas där varje vecka. D.v.s. en ganska gedigen bild av staden, både som innevånare och besökare. Det är en trevlig stad, vacker, varierande och Stockholmarna är trevliga, om man är trevlig mot dom. Men har man din attityd, blir det förstås inte så trevligt. Min fru är från Malmö, och vi besöker regelbundet den staden, som har blivit trevligare under det senaste 10-15 åren. Vi besöker inte Rosengård, där problemen helt klart finns, men varför skulle vi göra det? Rosengård är inte hela Malmö, och inte heller representativt. Om du slänger ur dig dylika otrevligheter, får du väl tåla mothugg, utan att deklarera andra som flummiga eller dåliga på att läsa. Var har jag sagt vad jag tycker om Stockholm? Inte ett dugg. Du läser själv in vad du vill läsa.
Last edited by Haraldrig on 08 Jan 2012, 22:29, edited 1 time in total.
|
| 08 Jan 2012, 22:18 |
|
|