|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Tvättmaskin trasig,lite hjälp om konstruktionen sökes.
| Author |
Message |
|
texas
|
 Tvättmaskin trasig,lite hjälp om konstruktionen sökes.
Tvättmaskinen är lite paj,så det jag undrar är hur den är uppbyggd. Svårt att hitta bra sprängskisser på nätet. Felet är att trumman inte är riktigt centrerad,dvs den skrapar i överkant och i underkant vi varje halvvarv. Den tar inte i gummibälgen utan endast i den håra plastring som sitter innan för luckan och som håller fast bälgen,ungefär så. Det jag undrar är sitter trumman endast fast i bakkant på axeln ,eller löper den även i ngt spår på utsidan av trumman så att säga. Vore bra att veta innan jag plockar isär ock kollar,om det nu ens är värt besväret. Kanske någon vet vad det är för fel tom. /T
|
| 07 Jan 2012, 21:08 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Tvättmaskin trasig,lite hjälp om konstruktionen sökes.
trumman brukar väl sitta med fjädrar i chassiet tror jag. Kolla så att inte en av fjädrarna gått av eller lossnat
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 07 Jan 2012, 22:11 |
|
 |
|
texas
|
Själva behållaren som trumman sitter i sitter fast med fjädrar och den innehåller även vatten,men inuti den behållaren roterar en cylinder som tvätten ligger i,den sitter snett. Frågan är hur sitter cylinder fast inuti trumman.
|
| 07 Jan 2012, 23:16 |
|
 |
|
Lurwas
|
texas wrote: Själva behållaren som trumman sitter i sitter fast med fjädrar och den innehåller även vatten,men inuti den behållaren roterar en cylinder som tvätten ligger i,den sitter snett. Frågan är hur sitter cylinder fast inuti trumman. så länge du inte har en LG direct drive så är det en axel som går ut ur den stora behållaren baktill, där sitter den sedan remdriven från en motor som ligger i botten av maskinen. ...vanligen
| 07 Jan 2012, 23:19 |
|
 |
|
disktant
|
texas wrote: Felet är att trumman inte är riktigt centrerad,dvs den skrapar i överkant och i underkant vi varje halvvarv.
Krökt axel, du har packat in för mycket tvätt i den ?
| 07 Jan 2012, 23:26 |
|
 |
|
jöjje
|
Lager på axeln till trumman kaputt...
|
| 08 Jan 2012, 00:54 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|