| Author |
Message |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Dynacord
Racing wrote: Ja. Som sagt har jag ändrat C6 från 1000pF till 22nF. Sen ligger där en gridstopper mellan C6 å själva gallret på 470k.
Det jag tänkt prova imorgon e att byta ut R11 in mot drivsteget från 270k till alt 150k samt 100k. Överväger åxå att öka svansresistorn på själva concertinan från 1k till 3-4k nånstans. Som jag fattat det bidrar det till lite obalans,men det skiter ju jag glatt i om det som resultat LÅTER bättre.
Ja. Ut mot slutpiporna sitter det förhållandevis små kondningar. 10nF. Lurat på att öka dem ngt samt att ev installera ett par snälla gridresistorer där.
Men som sagt,jag kan ALLT för lite om cathodyne för att dra ngr eg slutsatser varför jag isf får prova mig fram. Iofs inte hela världen.....
Det jag oroar mig för e om jag inte kan bli av med den där "taggigheten" som jag upplever. Du måste ha ett bättre schema än det du gav "oss" (eller har jag dålig upplösning på min dator eller nått) jag ser inte "koderna"= C mm Kolla på gamla Classiker som Fender gjorde, så finner du nog en del nyttig info. Ser att jag kan utläsa R15-16 öka dessa skulle jag just skriva när jag ser, stärkan har bland bias,,,,har du sett det?
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Dec 2011, 02:48 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Jopp. http://www.102983.org/gallery/albums/userpics/10003/Twen_cir.pdfSom PDF från vår egen server. Bättre upplösning å enkelt att förstora. Å för vintage fantasterna.... http://www.102983.org/gallery/albums/userpics/10003/TWEN.pdfAdderar vi en spec åxå.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 03:34 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Dynacord
Ja men det var ju mycket bättre! Har du testat att växla mellan fast o katod bias?
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Dec 2011, 03:40 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Det som inte syns på schemat primärt e ju den extra flaskan jag adderat i framkant. E en ECC83a med 47k/510k in. 100k över anod å 2.7k över katod. Avkopplad med .47uF. Nästa steg e återigen 100k fast med 3.3k i svansen. Emellan dem sitter gainpotten som jag tv lagt på 100kA. Därefter ligger det en stopper på 330k in mot steget som du ser som första på schemat. Spänningsdelat stegen emellan med 100k mot backen.
Resistor R8 e reducerad till 10k. C2 a flyttad från 4700 till 560pF C3 i sin tur e flyttad från 220nF till 100nF.
Nope. Enbart kört katodbias på slutpiporna. Fokus så långt har som sagt legat på att få till grundljudet ur den.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 03:41 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Dynacord
Har du noterat, R8 och C5,,, Sen om jag inte tar fel har du en semi aktiv tonkontroll
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Dec 2011, 03:44 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Fö mätt spänningsfallet över katodresistorn R25 å fått det till dryga 16V med 310 in på piporna i tomgång. Tycker det verkar mkt. Kontrollerat resistansen på det motståndet,å det stämmer iaf. Som sagt bytte jag ju även kondningen som ligger över den å i samband med det vart ju effekten ur stärkarn närmast den dubbla. Vart rent ut sagt en enorm skillnad.
Får säga att den e hyggligt högljudd i tanke av slutrörens ålder å att den e angiven till 17W. Skulle ledigt duga att repa med,vilket e långt ifrån vad jag säger om alla knappa 20 wattare. Men...det e ju jag de...
Ja. R8 e som sagt ändrad till 10k å C5 e borttagen helt. Istället sitter där 22uF i railens ände.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 03:48 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Ja. Det e en semi aktiv tonkontroll. Här har mina tankar,iom att jag hoppas få ytterligare ett ledigt hål i frontpanelen,att kunna ha två pottar till detta å ersätta originallösningen med en James setup
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 03:49 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Om jag fattat det rätt kallas den typen av tonkontroll lösning för "Garnet" fö.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 03:52 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Dynacord
Racing wrote: Det som inte syns på schemat primärt e ju den extra flaskan jag adderat i framkant. E en ECC83a med 47k/510k in. 100k över anod å 2.7k över katod. Avkopplad med .47uF. Nästa steg e återigen 100k fast med 3.3k i svansen. Emellan dem sitter gainpotten som jag tv lagt på 100kA. Därefter ligger det en stopper på 330k in mot steget som du ser som första på schemat. Spänningsdelat stegen emellan med 100k mot backen.
Resistor R8 e reducerad till 10k. C2 a flyttad från 4700 till 560pF C3 i sin tur e flyttad från 220nF till 100nF.
Nope. Enbart kört katodbias på slutpiporna. Fokus så långt har som sagt legat på att få till grundljudet ur den. Men R8 plus C5 utgör ett filter , om jag nu inte misstar mig (snart kommer Alex o slår mig på fingrarna,,,:) )Enligt mig kan du ta bort bägge. Den där C2 o C3 är en ovanligare sak då den sitter över katoden, efektiv men snor mycket gain ,,,om mitt huvud inte sviker mig i denna sena timme. Har knippsat biasen eller,,,,,skulle jag skriv,,,ser nu att jag såg fel,,,det var ju tremol i pjäsen,,,,men då kan du testa med att öka R 15-16 dessa kan vara betydligt högre och då kommer du slippa labba med C7-8 (? otydligt)
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Dec 2011, 03:56 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Dynacord
Racing wrote: Om jag fattat det rätt kallas den typen av tonkontroll lösning för "Garnet" fö. jo jag har sett den hos Garnet och är en efektiv kontroll, men med baksidan att den snor mycket gain
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Dec 2011, 03:58 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Nope. Kika på R8/C5 igen så ser du att de ingår i spänningsdelaren. Anodmotståndet för ingångstrioden matas via R8,de e båda på 100k å signalen tas ut på "normalt" vis mellan pipan å det "riktiga" anodmotståndet. Iom det blir R8 enbart en spänningsdelare.
Drivsteget till katodynen däremot arbetar med den vad jag vet ganska ovanliga siffran 270k i näsan å då jag adderat trioder innan det som syns på schemat ställer jag mig mkt tveksam till behovet av just 270k som jag skriver ovan. Eftersom tonen hur vi än vänder å vrider på det blir summan av kardemumman så vore det som jag ser det isf mer lämpligt att köra den formen av steg tidigare i linan.
Oavsett. Som sagt kommer jag prova med lite alternativa värden på det anodmotståndet imorgon,om jag bara får tid. Men det primära e som sagt ifall jag får bukt med den "taggiga" ljudupplevelse jag tycker jag har på VISSA toner. Inte alla...
Nu har jag heller inte mätt signalnivån i sig in mot PI;n å det kanske vore intressant,om inte annat som referens för fortsatta arbete. Som det e nu e "masterns" 1M värde lite meningslöst vilket återstår att lösa. Grejen e oavsett att den låter faktiskt bra mycket bättre än man initialt skulle förvänta. Den låter faktiskt lite "gött" rent av.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 04:08 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Dynacord
Racing wrote: Nope. Kika på R8/C5 igen så ser du att de ingår i spänningsdelaren. Anodmotståndet för ingångstrioden matas via R8,de e båda på 100k å signalen tas ut på "normalt" vis mellan pipan å det "riktiga" anodmotståndet. Iom det blir R8 enbart en spänningsdelare.
Drivsteget till katodynen däremot arbetar med den vad jag vet ganska ovanliga siffran 270k i näsan å då jag adderat trioder innan det som syns på schemat ställer jag mig mkt tveksam till behovet av just 270k som jag skriver ovan. Eftersom tonen hur vi än vänder å vrider på det blir summan av kardemumman så vore det som jag ser det isf mer lämpligt att köra den formen av steg tidigare i linan.
Oavsett. Som sagt kommer jag prova med lite alternativa värden på det anodmotståndet imorgon,om jag bara får tid. Men det primära e som sagt ifall jag får bukt med den "taggiga" ljudupplevelse jag tycker jag har på VISSA toner. Inte alla...
Nu har jag heller inte mätt signalnivån i sig in mot PI;n å det kanske vore intressant,om inte annat som referens för fortsatta arbete. Som det e nu e "masterns" 1M värde lite meningslöst vilket återstår att lösa. Grejen e oavsett att den låter faktiskt bra mycket bättre än man initialt skulle förvänta. Den låter faktiskt lite "gött" rent av. Nej det är ingen spänningsdelaren per defenition, utan två anodemotstånd med en konding till jord,,,,och vad tror du det gör 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Dec 2011, 04:12 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: Dynacord
C5/R8: egentligen en galenskap, under 16Hz ser anoden en resistans på 200k, över 16Hz ser den bara 100k. Alltså en gain och headroom boost för frekvenser under 16Hz. Samtidigt är det ett rippelfilter för matningspänningen. Men 10k och 10uF vore smartare. Tonkontrollen: titta på hur Presence är gjord på Hiwatt. Sedan är frågan vem var först med den lösningen. Kanske varken Hiwatt eller Garnet?
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 13 Dec 2011, 12:24 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Jomen. Vilket som sagt redan e gjort. Men tillbaka till det med katodynen. E där ngt handgripligt råd att ta till sig i sammanhanget? Kommer som sagt labba lite med det med anodresistorn in mot dess drivsteg idag. Lika samma med katodresistorn för själva katodynen,å eg mest för att se effekterna av det. Men hur blir jag av med "taggigheten" på vissa toner/frekvenser?
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 13:24 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Dagen har medfört att jag kommit en bra bit på väg. Såpass att jag rent av tycker att den rent ljudmässigt börjar hamna där den ska va.
Dels la jag en avkoppling om 2.2uF på andra steget,dels modda jag då C6 lite fram å tillbaka. Det landade på 3.3nF med allt sagt å gjort.
Provade på Alex inrådan att koppla väck C10 samt feedbacken i form av R10 men det övergavs å jag gick tillbaka till original. R15+R16 däremot ökades till 330k styck.
Labbade sen lite med filtrering samt ingreppspunkter för densamma. Det gjorde som väntat ganska stor skillnad i attack när vi väl började hamna rätt. Det signalbegränsande filtret ut ur triod 2 minskades till 3300pF å iom boostningen som avkoppling gav så förändrades i ett slag hela förstärkarens karaktär. Conterinans katodresistor ändrades till 3.3k å i samband med det så var "taggigheten" i stort sett borta.
Som den e nu kan man dra den från närmast cleant till tung rocknroll skulle jag vilja påstå. Tänk EVH osv.
Återstår att lösa ngn form av vettig tonstack å på inrådan av Alex samt att jag grunnat på det lite själv så kommer jag sannolikt att göra så att jag sätter en James lösning efter 1a steget. Bassidan,på Alex förslag,läggs över en microswitch så den kan "vändas" emot dess pott. Potten i sin tur blir en dubbelpott varför man kan välja att svepa åt ena eller andra hållet beroende på hur man ställer microswitchen.
Iom det blir det ett uttag "över" i fronten om jag pensionerar DIN kontakten...å där får vi se vad som hamnar. En sak e säker å det e att originallösningen på tonpott uträttar inte ett förbannade skit när kompexiteten från distortionen maskinen ger kommer in i bilden. Missförstå mig inte,för jag å fler med mig tycker den låter skitbra redan som den står men bristen på kapacitet att EQ;a blir påtaglig varför det behöver hanteras.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Dec 2011, 21:03 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Sitter å skojar lite med iterering av en James setup i TSC.
E det rimligt att anta utgångsimpedansen från steget tidigare till 70k om stacken drivs via anoden?
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 14 Dec 2011, 12:22 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: Dynacord
Drivresistansen = rörets inre resistans || extern anodresistans ECC83 inre resistans varierar med arbetspunkten, den är ca (Ua-Uk)/Ia men anta ung 65k så blir felet inte astronomiskt stort. Så 65k||anodresistor.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 14 Dec 2011, 14:56 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Kiitoos Aleks. Faktiskt hunnit med att smida lite idag igen. Först gick turen ut till "Stompe" på hisingen å där hämtades ett Eminence "Black powder". Baffeln demonterades å infästningarna för tratten fick revideras lite då standarden för delningen för högtalarinfästning lugnt sagt reviderats de sista 50 åren... Med det gjort gavs ju tid å tillfälle att känna över alla skruv i combon...så nu sitter den ihop väl åxå. Sen la jag skärmtejp upptill i chassiet å drog sedan en kabelsko i det...åsså ner i ett fäste i stärkarens chassie. Bra där liksom. Med det gjort riktades fokus mot själva förstärkaren igen,å nu vette fan om jag inte e nöjd faktiskt.  Som synes smidde jag till en "ifyllnadsbit" i MDF att placera längst ner baktill. Stärken har ju en bakplatta redan som original,å den lilla passbiten förändrar karaktären på stärkarn på ett mkt mkt förtjänstfullt sätt vid behov. Den låter i ljuset av att det e en combo mkt mkt bra å i brist på bättre förklaring skulle jag säga att den låter "gammalt". Ihåligt,träigt å med ett rent ut sagt HELVETES häng i tonen. En lysande förstärkare för de lite mindre gigen där det handlar om blues,bluesrock samt rock å tonen...den låter helt enkelt "dyrt". Likriktarn samt förstärkaren setup i allmänhet skapar en helt sagolik kompression å ett "zag" att bara dö för.. Återstår alltså att lösa ngn förtjänstfull variant av tonstack,de facto knappt för att det behövs en ggn...  . Det där Eminence elementet vart fanimig hand i handske. Helt sagolikt vad bra de olika delarna av combon gifte sig nu. Jaja. Nu får tråden vila ngr dgr i väntan på lite dubbelpottar mm,men sen e väl som sagt det som e kvar att lösa en Baxandall för första ggn i mitt liv då ´rå.... "The Dynacord that satan rejected". Indeed. 
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 14 Dec 2011, 20:23 |
|
 |
|
lasse svaj
Joined: 09 Jan 2008, 11:55 Posts: 1707 Location: Vadstena
|
 Re: Dynacord
Och nu! ... ljudklipp? 
_________________ Lasse
|
| 14 Dec 2011, 22:29 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Ja. Jag får lösa det. Dessvärre e det enda jag har att tillgå fö en Zoom Q3 men det skall väl räcka antar jag? Även om ljudkvallen kanske inte blir det bästa.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 14 Dec 2011, 22:49 |
|
 |
|
fergusonanders
Joined: 27 Jan 2011, 04:34 Posts: 686 Location: Göteborg
|
 Re: Dynacord
Det ser ut som att du bytt ut vintagehögtalarkabeln (som för övrigt var mycket festligt färglagd), kan inte vara mycket till välljud kvar i den nu...
_________________ /Anders
|
| 15 Dec 2011, 00:54 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Värre än så Anders för inte heller har jag använt gammal ström till lödpennan eller gammalt tenn daterat -64 heller. Faktum e att jag inte ens svärjt formlerna som behövs för vintage byggen. Har inte ens haft gamla kläder på mig när jag gjort jobbet. Går ju totalt åt helvete detta. Inser ju vem som helst. Vad jag HAR gjort e att beställa en dubbelpott på 500k. Men...men...den e ny den med. (Skämt åsido. Det där original elementet...jag vette fan om jag nånsin hört nått som låtit så illa med dist. Faktiskt.)
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 15 Dec 2011, 01:31 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Hänt lite idag igen. E en sån produktiv kille se... Mer seriöst. Fick bytt samtliga WIMA kondningar mot nya prylar. I det upplevde jag att mängden gain å därmed distortion ökade. Med det gjort så tänkte jag stilla min nyfikenhet kring detta med Baxandall så sagt å gjort borrades nitarna till DIN kontakten som skall styra ifall man har med tremolot i kretsen eller ej ur. Vad mig beträffar e de ev scener som denna stärkarn hamnar på så små att man faktiskt...kan ta sig fram till stärkarn å krana på tremolot om man nu så önskar. Så. Där hamnade en treble pott istället varpå jag började resan med att dra om signalvägen mm.  (Japp...e en gammal kondning kvar. Den till tremolot. Den kan sitta tv.) Vart lite pillande iom att själva chassiet e inte direkt stort på en Twen,men det gick ju bra till slut iaf.  Å helhetsintrycket vart väl inte helt galet iaf,om man nu bortser från min mkt temporära ommärkning av pottarna.  Som synes hamna då "gain" först följt av volym följt av bas å i sin tur följt av diskant. Nu sitter detta monterat på 1a gainstegets anod å detta krävde helt klart en del signal för den ökade dist jag upplevde av bytet av signalkondningar var bortblåst när jag prova. Så det gick dithän att jag ändrade gainpottens resistans till 220k samt avkopplade katoden på 1a steget åsså var vi tillbaka på banan. Mina första instinktiva reaktioner e att denna formen av tonstack dels e mkt mkt effektiv å dels har ett för det första naturligt men även omfattande svep. Kort sagt var det här bra skit. Baxandall e ngt jag kommer leka mer med helt klart. Nu vart det plötsligt mkt mkt enklare att styra det tonala beteendet mellan att man kopplar in maskinen antingen mot 412a eller som combo. Fanns ju helt plötsligt kompenseringsmöjligheter! I samma veva tog jag tillfället i akt att över det brytande jacket till högtalarn montera ett 220 Ohms motstånd som räddare i nöden om man missar att koppla in maskin.  7 watt.... Har ju dividerat lite med div folk om detta med att bygga filtrering samt stack till bla denna maskinen å jag tänker nog prova lite andra trix i kombination med Baxandall setupen här. Som sagt har jag beställt en dubbelpott i avsikt att prova en lite annorlunda lösning som Aleks var inne på sist vi pratades vid. Men totalt sett e jag verkligen skitnöjd med den lilla maskinen nu. 
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 15 Dec 2011, 20:23 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord
Lasse. Jag gjorde faktiskt ett par ljudklipp igår med hjälp av en Zoom Q3. Nu e jag iofs världens absolut sämsta kille på att spela in(jag VERKLIGEN suger på det),men jag gjorde iaf ett clean klipp samt ett crunch klipp. Dessa e då som WAV filer,men...var laddar jag upp sånt? Tänkte som sagt det kunde vara kul för de av er som följt tråden att höra. Som sagt då den lilla Twen combon. Slangen rakt i min Daion Headhunter som har ett par GFS Dream 90 i sig.  Här dock med en gammal ES-800a.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 17 Dec 2011, 15:07 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord Twen
Tweakar ju denna lite till å från varför jag adderar de sista tweaksen.
Ligger nu en 220pF bright kondning över 1M "mastern". Sen ligger där en lika stor keram mot backen.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 20 Dec 2011, 17:38 |
|
 |
|
lasse svaj
Joined: 09 Jan 2008, 11:55 Posts: 1707 Location: Vadstena
|
 Re: Dynacord Twen
Bra sida/server för ljud: www.soundcloud.com
_________________ Lasse
|
| 20 Dec 2011, 18:18 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord Twen
http://www.youtube.com/watch?v=Ym78jIElHsA&feature=youtu.beDetta e inspelat på vad vi kan kalla lägenhetsvolym. Gitarren e en helt original Aria Pro II ES-800,å gitarrist e vännen Jonas. Gainvredet ganska återhållet justerat å med tremolot aktiverat. Nerstämt som kanske märks. Ifrån detta löser den dels att fås helt rent,dels detta ganska "gamla" nästan delta liknande sound å så kan man alltså dra den till läge där den nästan lirar på kapp med en JCM800. Inspelningen e gjord med en liten örnig Zoom Q3.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 28 Dec 2011, 20:14 |
|
 |
|
Custom Sam
Joined: 27 Dec 2007, 17:17 Posts: 2436 Location: Tjörn
|
 Re: Dynacord Twen
Racing wrote: http://www.youtube.com/watch?v=Ym78jIElHsA&feature=youtu.beDetta e inspelat på vad vi kan kalla lägenhetsvolym. Gitarren e en helt original Aria Pro II ES-800,å gitarrist e vännen Jonas. Gainvredet ganska återhållet justerat å med tremolot aktiverat. Nerstämt som kanske märks. Ifrån detta löser den dels att fås helt rent,dels detta ganska "gamla" nästan delta liknande sound å så kan man alltså dra den till läge där den nästan lirar på kapp med en JCM800. Inspelningen e gjord med en liten örnig Zoom Q3. Låter riktigt gôtt! Bra jobbat! Grattis till en behändig och välljudande stärk. 
_________________ /Lennart
|
| 28 Dec 2011, 23:50 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Dynacord Twen- Nu med ljudklipp.
*bockar å tackar* Ja. Den låter i ljuset av det den ändå ursprungligen är mkt mkt bra å den ÄR verkligen behändig. Perfekt liten stärk att bara "hugga tag i å dra" till små klubb gigs å liknande. Så mkt original "orkesterdikes förstärkare" e det inte numer kan vi kanske säga... Å det som sker när man öppnar mastern e att den öppnar upp en smula å om ngt i ännu större grad växer i den där förmågan att låta "gammalt". Skall ta mig tiden att göra en backtrack på allt som nu e gjort,den har ju inte så mkt att skaffa med originaldesignen längre. Även om det kanske inte e så supersannolikt att ngn vill följa i mina spår...så kan man ju alltid bjuda såpass på sig själv att det GÅR att göra det iaf... 
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 29 Dec 2011, 00:42 |
|
 |
|
galanti
Joined: 18 Sep 2011, 15:37 Posts: 27 Location: Gällstad - Ulricehamn
|
 Re: Dynacord Twen- Nu med ljudklipp.
Det som är så jäkla juste med dig Jesper är just att du så glatt delar med dig och dina resor i förstärkarna är alltid så kul läsning även för en sådan totalnovis som jag själv. Grattis till ännu en "fucked up by Racing"  låter faen lika gött i sin schanger som Triumphen i sin, respekt!
_________________ Gitarrmissbrukare
|
| 29 Dec 2011, 22:00 |
|
|