|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 efter repet-skål
om 1,5 till 2 timmar ca kommer kjelle att skåla efter repet, så jag värmer upp tråden lite och sas sopar banan lite Själv har jag inte repat, men jag har fått bort skramlet från Jumbon och spelat lite Going Home (Local Hero).
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 01 Dec 2011, 23:17 |
|
 |
|
Abe Normal
|
 Re: efter repet-skål
Hakar på och skålar lite i efterhand...med öl och akvavit (kryddat brännvin är underskattat) till sill, småplock och rökt lax.
Skål.... /Ulf
|
| 02 Dec 2011, 00:28 |
|
 |
|
kjelle
|
Tack för uppvärmningen, Josh och Abe! Jag får ju inte skämma ut er, något måste man ju kunna lita på!
Har lagom landat efter repet, och avnjuter en immande Gambrinus. Extra kul var att jag lyckades locka med mig yngste sonen att hoppa in bakom trummorna. Han har lirat e-trummor i över ett år, flitigt som attan, men inte lirat i band eller på ett akustiskt set förrän ikväll. Det var lite nervöst, men lossnade direkt och lät riktigt bra.
Vad var lösningen på skramlet med jumbon, Josh? Nytt stall? Shims under det gamla?
Måste erkänna att Gambrinusen tog slut för tidigt, och en immande Brooklyn Lager fick avsluta kvällen.
Ha det Bojs och skål! Skall upp med tuppen i morgon, natti natti!
| 02 Dec 2011, 01:30 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kjelle wrote: Tack för uppvärmningen, Josh och Abe! Jag får ju inte skämma ut er, något måste man ju kunna lita på!
Har lagom landat efter repet, och avnjuter en immande Gambrinus. Extra kul var att jag lyckades locka med mig yngste sonen att hoppa in bakom trummorna. Han har lirat e-trummor i över ett år, flitigt som attan, men inte lirat i band eller på ett akustiskt set förrän ikväll. Det var lite nervöst, men lossnade direkt och lät riktigt bra.
Vad var lösningen på skramlet med jumbon, Josh? Nytt stall? Shims under det gamla?
Måste erkänna att Gambrinusen tog slut för tidigt, och en immande Brooklyn Lager fick avsluta kvällen.
Ha det Bojs och skål! Skall upp med tuppen i morgon, natti natti! lösningen på skrammelproblemet var att dra stången ytterliga liiiite (typ en 16-dels varv eller så). Ingen mätbar förändring men klart hörbar 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 02 Dec 2011, 06:40 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: kjelle wrote: Tack för uppvärmningen, Josh och Abe! Jag får ju inte skämma ut er, något måste man ju kunna lita på!
Ha det Bojs och skål! Skall upp med tuppen i morgon, natti natti! lösningen på skrammelproblemet var att dra stången ytterliga liiiite (typ en 16-dels varv eller så). Ingen mätbar förändring men klart hörbar  OK, en lös dragstång alltså? Jag hade en stratahals för några år sedan, fin som fan, cellulosa lackad, snygg ådring, mörk RW, lagom fet. Men det var något som skorrade inne i halsen. Det lät bra inpluggat, hördes inte till förstärkaren, men jag kunde inte förlika mig med det lilla skorrret när jag lirade opluggat, och var tungen att låta den vackra halsen gå vidare.
| 02 Dec 2011, 10:49 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Nej det var inte dragstången som skrorrade, det var strängen. Jag släppte liiite på stången och vips försvann det.. Magic 
|
| 02 Dec 2011, 11:05 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: Nej det var inte dragstången som skrorrade, det var strängen. Jag släppte liiite på stången och vips försvann det.. Magic  OK, det var ju det jag föreslog i den tråden. 
| 02 Dec 2011, 11:09 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kjelle wrote: Joshunznera wrote: Nej det var inte dragstången som skrorrade, det var strängen. Jag släppte liiite på stången och vips försvann det.. Magic  OK, det var ju det jag föreslog i den tråden.  jo jag vet, men det hade jag redan provat. Grejjen var att det behövdes väldigt lite och att det tog ngt dygn innan allt hade satt sig. Den skramlade som vanligt ena dan och funkade perfekt dagen efter utan att gitarren gjort annat än att vila under tiden
|
| 02 Dec 2011, 12:56 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: kjelle wrote: quote="Joshunznera" Nej det var inte dragstången som skrorrade, det var strängen. Jag släppte liiite på stången och vips försvann det.. Magic  /quote OK, det var ju det jag föreslog i den tråden.  jo jag vet, men det hade jag redan provat. Grejjen var att det behövdes väldigt lite och att det tog ngt dygn innan allt hade satt sig. Den skramlade som vanligt ena dan och funkade perfekt dagen efter utan att gitarren gjort annat än att vila under tiden Jag tror att det var mitt inlägg som gjorde susen. Behövdes lite pondus bakom åtgärden, sörru! 
| 02 Dec 2011, 15:32 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|