| Author |
Message |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
 Lördagsskål!
Ocean Julöl har kommit!
Skål!
|
| 26 Nov 2011, 18:17 |
|
 |
|
Crimson
|
 Re: Lördagsskål!
Skål!! Jag bjussar på en skön låt också som passar bra i värmen! http://www.youtube.com/watch?v=DBaLLuuJyrA
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 26 Nov 2011, 18:20 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
lagar mat och då är det ju gott med en matlagningsöl. I dag blev det en Libert Ale från Anchor Steam
Skål!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 26 Nov 2011, 18:55 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Jag följer receptet till lördagsmiddagen noga:
1. Lägg en klick smör i stekpannan som får brynas lätt 2. öppna en öl och ta en klunk 3. lägg köttiten i pannan 4. ta en klunk öl till och vänta tills köttbiten ska vändas
/R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 26 Nov 2011, 19:04 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Skål allesammans, har inte öppnat något ännu, blir väl ett glas vin.
Funderar lite på det här med frekventa Bojen-skålar (plus övriga gitarrforum)...om man deltar (skall vi säga) + 4 dagar per vecka. Kan man då säga att det är ett "riskbeteende"?
/Ulf
|
| 26 Nov 2011, 19:24 |
|
 |
|
leffje
|
Glöggskål och adventspynt med frun.
_________________ Bojen sponsor
|
| 26 Nov 2011, 19:28 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Abe Normal wrote: Skål allesammans, har inte öppnat något ännu, blir väl ett glas vin.
Funderar lite på det här med frekventa Bojen-skålar (plus övriga gitarrforum)...om man deltar (skall vi säga) + 4 dagar per vecka. Kan man då säga att det är ett "riskbeteende"?
/Ulf att skåla är väl iofs ingen risk i sig, det handlar nog mer om hur mycket man häller i sig. Och då brukar jag framhålla att det är bättre att dricka 1 god öl än 6 Lapinkulta 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 26 Nov 2011, 19:37 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Joshunznera wrote: Abe Normal wrote: Skål allesammans, har inte öppnat något ännu, blir väl ett glas vin.
/Ulf att skåla är väl iofs ingen risk i sig, det handlar nog mer om hur mycket man häller i sig. Och då brukar jag framhålla att det är bättre att dricka 1 god öl än 6 Lapinkulta  Håller med, tänker på när man berättar för sin husdoktor. Sedan skrivs det en del om riskbeteenden när det gäller alkohol, där frekvensen är en faktor och förstås mängden. Skrev det med en glimt i ögat, men någonstans bryts ju kurvan från att vara en trevligt stund till att ge bieffekter. Vi dricker uppenbarligen annorlunda idag mot tidigare, typ den gamla lördagssupen. Hörde någonstans att "lördagsfestandet" är att föredra istället för ett jämt flöde alkohol under veckan, alltså medicinsk sett. Sedan spelar självklart mängden in. /Ulf
|
| 26 Nov 2011, 19:48 |
|
 |
|
kjelle
|
Matlagning här också, Serranolindad oxfile med gratäng, rostade rotfrukter och rödvinssås. Mums! En stunds paus med en Sierra Nevada Pale Ale.
Skål!
| 26 Nov 2011, 20:06 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Yngsta dottern och (förhoppningsvis) blivande mågen "våldgästar". Då blir det Tacos per automatik. Arboga 5.2 är helgens öl. Dels för att det är gott, dels som en liten hyllning till Bilton.  Skål! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 26 Nov 2011, 20:16 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Matlagning efter adventspyntande här hemma. Pilgrimsmusslor med söt chili och en sallad baserad på en massa avocado och ett gott och fruktigt vitt vin till detta. Mår som en prins! Skål!
_________________ /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46
bilton[snabela]telia.com
|
| 26 Nov 2011, 21:13 |
|
 |
|
daffyd
|
Haha! Josh! Den va bra  . Nu e de ju faktiskt min käre bojenvän att jag har testat dessa alla amerikanska öl som nämns här och får nog säga att vanliga Anchor steam e den absolut godaste. Jo jag till mig de du sa om att jag missat något, så tack för lite ny erfarenhet  . Men jag hade nog lätt kunnat ta mig 6 st Anchor steam. Fast jag väljer nog ändå Lapin vettu  . Fast just nu så går jag på LCHF diet och då blir de dessvärre inga öl alls  . Men torr Törley funkar hyfsat oxå. Skål! Mvh Daffyd
_________________Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 26 Nov 2011, 21:37 |
|
 |
|
Joshunznera
|
daffyd wrote: Haha! Josh! Den va bra  . Nu e de ju faktiskt min käre bojenvän att jag har testat dessa alla amerikanska öl som nämns här och får nog säga att vanliga Anchor steam e den absolut godaste. Jo jag till mig de du sa om att jag missat något, så tack för lite ny erfarenhet  . Men jag hade nog lätt kunnat ta mig 6 st Anchor steam. Fast jag väljer nog ändå Lapin vettu  . Fast just nu så går jag på LCHF diet och då blir de dessvärre inga öl alls  . Men torr Törley funkar hyfsat oxå. Skål! Mvh Daffyd hur LCHF är Törley 
|
| 26 Nov 2011, 22:17 |
|
 |
|
daffyd
|
Till fest så ska de funka. Egentligen så funkar ju ingen alkohol, men va fan man måste ha lite kul ändå:). Mvh Daffyd
_________________Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 26 Nov 2011, 22:29 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Jag gillar inte att bojen numera finner för gott att öppna länkar i samma fönster. http://www.youtube.com/watch?v=dXpW5-EDgmk
|
| 26 Nov 2011, 22:41 |
|
|