|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Idol i Cloetta Center
Jorå jag erkänner, sitter och kollar Idol (med viss eftersläpning) och har nu kommit till en av mina favoriter Moa, som tyvärr inte levererar i sitt val, Fleetwood Mac´s "Go your own way" ikväll
Min favorit ikväll hittills (efter första rundan) är Molly, no doubt!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 18 Nov 2011, 22:29 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Idol i Cloetta Center
Joshunznera wrote: Jorå jag erkänner, sitter och kollar Idol (med viss eftersläpning) och har nu kommit till en av mina favoriter Moa, som tyvärr inte levererar i sitt val, Fleetwood Mac´s "Go your own way" ikväll
Min favorit ikväll hittills (efter första rundan) är Molly, no doubt! Har inte alls hängt med i årets Idol (barnen har tappat intresset  ) men fick en uppfräschning när jag förra veckan såg det live i Gävle. Molly var bra vill jag minnas liksom Robin och en av Amandorna. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 18 Nov 2011, 22:38 |
|
 |
|
leffje
|
_________________ Bojen sponsor
|
| 18 Nov 2011, 22:48 |
|
 |
|
Joshunznera
|
leffje wrote: http://www.youtube.com/watch?v=ZGwDYBWEDSc&feature=youtube_gdata_player
nough haha. liiite orättvist väl? Eva Cassidy var ju enastående. Stings version går inte av för hackor den heller. Moa tog sig vatten över huvudet. Det trodde jag Molly gjorde också när hon gav sig på en Beyonce´-låt, men ack så fel jag hade. Molly är faan en sensation, hon är ju bara 16 bast! Riktigt mega-löfte
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 18 Nov 2011, 23:17 |
|
 |
|
snutstrut
|
Molly KAN vara bra. Hon hamnar dock väldigt ofta i fällan att vara ohyggligt odynamisk i sin sång. Risken är att hon låter högljudd och skrikig i sången. Hon gillar att köra fullt ös, vilket sällan fungerar. Som sångerska har hon däremot helt enorm potential. Som sagt, bara 16 år!!!
|
| 18 Nov 2011, 23:37 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Jag tittade också litegrann igår. Hon Moa låter som hon ska börja lipa i låtarna hela tiden ju.
Jag tycker nog Amanda var bäst men jag avskyr Idol. totalsvennigt program där kass smak liksom är det genomgående temat.
|
| 19 Nov 2011, 18:28 |
|
 |
|
Joshunznera
|
we_made_wor_history wrote: Jag tittade också litegrann igår. Hon Moa låter som hon ska börja lipa i låtarna hela tiden ju.
Jag tycker nog Amanda var bäst men jag avskyr Idol. totalsvennigt program där kass smak liksom är det genomgående temat. det där inlägget var ju inte ens i närheten av indie men utveckla gärna vad du menar med att "kass smak är det genomgående temat" Du får gärna förklara även vad "kass smak" är
|
| 19 Nov 2011, 19:34 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Nej jag tycker mest bara att musiken oftast låter precis sådär som jag inte vill att musik ska låta. orkar inte förklarar mig mer än så men det finns nog åtminstone vissa här som förstår precis vad jag menar.
|
| 20 Nov 2011, 17:36 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|