View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 03:53

Reply to topic  [ 13 posts ] 
Telefonförsäljare är det värsta jag vet 
Author Message

Post Telefonförsäljare är det värsta jag vet
Telefonförsäljare är det värsta jag vet, åtminstone de som ringer hem till mig och stör mig på fritiden. Idag ringde jag dock upp en säljare frivilligt.

Igår när jag kom hem från jobbet låg det nämligen en faktura från min tv-leverantör på golvet, och jag insåg att mitt bundna abbonemang höll på att gå ut. Eftesom detta kostar närmare 3000 kr om året med kortavgifter och annat skrot, så ringde jag upp dem och började säga "detta känns inte så prisvärt för mig längre, så jag vill säga upp avtalet". Snabbt blev jag kopplad till en annan avdelning, där jag lika snabbt fick ett "specialerbjudande för att stanna som kund". Resultatet: samma tv-tjänst, halva priset genom en kombination av strukna avgifter och fria månader.

Tio minuter telefonkö, fem minuter snack med säljare. 1400 kr sparade. För 100 kr i minuten står jag ut med att prata med telefonsäljare, även på en lördagmorgon. :)

12 Nov 2011, 10:58
Profile

Post Re: Telefonförsäljare är det värsta jag vet
roligare som telefonsupporter.. höll ut i två månader sen la jag ner det! trodde jag hade lång stubin innan det jobbet... jag hade fel :lol: nu har jag betydligt längre!!

men bra att du fick bättre pris!

12 Nov 2011, 14:05
Profile

Det ringde en kvinna för någon dag sedan till mig och undrade om inte jag ville byta pensionssystem, höll på att prata ett tag och hon la fram att det var ett SÅÅÅÅ bra erbjudande de hade, när jag tvekade började hon ifrågasätta mig och i princip idiotförklarade mig eftersom jag sa att jag inte var intresserad, då sa hon "är det så att du inte bryr dig om pengar?", vad svarar man på det lixom? Sa till henne vänligt men bestämt, efter att hon idiotförklarat och antytt att jag var dum i huvudet som inte köpte deras tjänst ett par gånger, att jag inte gillade hennes ton och vad hon antydde, då sa hon hejdå och la på.

Trots det var jag nöjd, på ett samtal som varade i 15 minuter fick hon inget sälj :wink:

12 Nov 2011, 20:34
Profile

eskil wrote:
Det ringde en kvinna för någon dag sedan till mig och undrade om inte jag ville byta pensionssystem, höll på att prata ett tag och hon la fram att det var ett SÅÅÅÅ bra erbjudande de hade, när jag tvekade började hon ifrågasätta mig och i princip idiotförklarade mig eftersom jag sa att jag inte var intresserad, då sa hon "är det så att du inte bryr dig om pengar?", vad svarar man på det lixom? Sa till henne vänligt men bestämt, efter att hon idiotförklarat och antytt att jag var dum i huvudet som inte köpte deras tjänst ett par gånger, att jag inte gillade hennes ton och vad hon antydde, då sa hon hejdå och la på.

Trots det var jag nöjd, på ett samtal som varade i 15 minuter fick hon inget sälj :wink:

Kan du väl inte vara, med Bjoels måttstock har du ju förlorat 1500 spänn! :shock:

12 Nov 2011, 21:11
Profile WWW

kjelle wrote:
Kan du väl inte vara, med Bjoels måttstock har du ju förlorat 1500 spänn! :shock:

Då har ju Bojen gått +-0. :)

12 Nov 2011, 21:21
Profile

kjelle wrote:

Sant, så dum jag är!

13 Nov 2011, 00:20
Profile

http://www.nix.nu

Min telefön är nixad sedan ett år cirka. Skitskönt.

13 Nov 2011, 08:27
Profile

eskil wrote:
kjelle wrote:

Sant, så dum jag är!

jag har också nixat hemmatelefonnumret. Problemet är ju bara att de man är eller har varit kund hos, tydligen får ringa ändå.

Jag får nog i snitt ett samtal per kväll från olika säljare trots mitt nix. Dessutom rätt många missade samtal

Har gjort en liten undersökning och kommit fram till att vi har mottagit 4 riktiga samtal på hemmatelefonen sedan Midsommar. Så nu är det nog dags att säga upp den fasta telefonen för gott tror jag :o

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

13 Nov 2011, 13:35
Profile WWW

Uncle Fred wrote:

Tyvärr verkar ju inte det funka på mobilen om jag förstod länken rätt...Det är på mobilen alla ringer mig...

13 Nov 2011, 14:29
Profile

Uncle Fred wrote:

Och jag är nixad sen många många år - men en del ringer ju ändå. En del av det skäl som Josh skriver, och andra för att de helt enkelt skiter i nixen. :)

13 Nov 2011, 14:31
Profile

http://www.polkagris.nu/?p=42

13 Nov 2011, 15:33
Profile

bjoel wrote:
Telefonförsäljare är det värsta jag vet, åtminstone de som ringer hem till mig och stör mig på fritiden. Idag ringde jag dock upp en säljare frivilligt.

Igår när jag kom hem från jobbet låg det nämligen en faktura från min tv-leverantör på golvet, och jag insåg att mitt bundna abbonemang höll på att gå ut. Eftesom detta kostar närmare 3000 kr om året med kortavgifter och annat skrot, så ringde jag upp dem och började säga "detta känns inte så prisvärt för mig längre, så jag vill säga upp avtalet". Snabbt blev jag kopplad till en annan avdelning, där jag lika snabbt fick ett "specialerbjudande för att stanna som kund". Resultatet: samma tv-tjänst, halva priset genom en kombination av strukna avgifter och fria månader.

Tio minuter telefonkö, fem minuter snack med säljare. 1400 kr sparade. För 100 kr i minuten står jag ut med att prata med telefonsäljare, även på en lördagmorgon. :)

Jag gjorde exakt samma sak med Villa/hemförsäkringen när fakturan på årsavgiften kom :shock: tjänade c:a tolvhundra spänn 8)

oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/

15 Nov 2011, 12:28
Profile WWW

Denna är säkert hörd förut men. . . . :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=1waHJhb2wxo

15 Nov 2011, 12:51
Profile
Reply to topic   [ 13 posts ]