<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Kul att du verkar nöjd med din nya gura! Jag har lite planer på att köpa gura på Ishibashi också, men får inget grepp om det ekonomiska. Dvs frakt tull moms osv. Du kan kanske hjälpa mig på traven?
Molle
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Det är inte svårt alls att beställa från Ishibashi.
Här får du steg för steg-info:
1. Titta ut gitarren du vill ha
2. Maila på engelska till denna adress (
web-shop@ishibashi.co.jp) och berätta vilken gitarr du vill ha samt hur du vill betala - kreditkort eller föra över pengar direkt till deras konto.
3. Du får svar med kontonummer/instruktioner.
4. Om du för över pengar till deras konto mailar du sedan dem och berättar att du har betalat samt till vilken adress gitarren ska skickas.
5. Du får ett mail från dem när den är skickad och kan följa transporten på nätet.
Jag har inte betalat med kontokort, men det är det billigaste sättet, för du slipper bankernas avgifter på ca 2-300 kr.
Angående pengarna tar jag ett exempel:
Du vill ha en gitarr m gigbag som kostar 50000 yen.
50000 yen + bankens avgift i Japan 3000 yen + fraktkostnad 16000 yen (22000 yen med hardcase) = 69000 Yen = ca 4550 SEK
Om du ska betala tullavgift (3,7%) + moms (25%)
läggs detta på det tidigare totala priset (4500 kr).
Du betalar alltså moms & tullavgift på även frakten och bankavgiften. Surt, men så är det.
Alltså; 4500 x 1,037 (tull) = 4666 kr
4666x 1,25 (moms) = ca 5830 SEK
Hoppas att du förstod. Fråga gärna annars.
Edited by - hawa on 30 May 2003 23:10:54
Edited by - hawa on 30 May 2003 23:11:39