| Author |
Message |
|
Plexiglas
|
 lindra halsinfektion?
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 23 Oct 2011, 11:50 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
 Re: lindra halsinfektion?
Ät färsk ingefära i så stora bitar som möjligt! Kom ihåg att tugga ordentligt! Är starkt som fan, men du får pina dig lite i början. Så börja med små bitar, och öka så fort du kan. Brukar själv köra med ingefära, och sen skölja efter med varmt honungsvatten.
|
| 23 Oct 2011, 12:03 |
|
 |
|
ralvejd
|
en sånn
Attachments:
laphroaig-25yo.jpg [ 241.53 KiB | Viewed 936 times ]
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 23 Oct 2011, 12:04 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Har testat te med 4cl rom och 2cl grönstedts monopol, det funkade bra, men lär inte gå hem på jobbet i veckan... 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 23 Oct 2011, 12:23 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Kolla så att du inte har en streptokockinfektion, du kanske skulle behöva en penicillinkur, det finns ju inget egenvärde med att gå och ha ont. Infektion i halsen kan man ha men blir det för mycket och infektionen sitter i, då skulle jag åtgärda med ett läkarbesök. Så att inte infektionen åker runt i systemet.
Vila är annars bra, honungste?
/Ulf
|
| 23 Oct 2011, 12:30 |
|
 |
|
Barry
|
Dinamint C lindrar en del. Finns i hälsokostbutiker och kostar 48:-.
"Dinamint C är ett registrerat naturmedel för behandling av lindriga förkylningssymptom, tillfällig heshet och halsont. Långdragna besvär bör behandlas i samråd med läkare.
Tabletterna som har en mycket god citron/limesmak innehåller extrakt av Echinacea (röd solhatt), Zink, Mentol och C-vitamin.
Dinamint C rekommenderas dagligen i förkylningstider för att stärka kroppens försvar samt när du vill lena halsen och få en frisk smak i munnen"
|
| 23 Oct 2011, 12:33 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Robert Blues Harp wrote: Ät färsk ingefära i så stora bitar som möjligt! Kom ihåg att tugga ordentligt! Är starkt som fan, men du får pina dig lite i början. Så börja med små bitar, och öka så fort du kan. Brukar själv köra med ingefära, och sen skölja efter med varmt honungsvatten. +1 Färsk ingefära är en gammal beprövad huskur! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 23 Oct 2011, 12:37 |
|
 |
|
Plexiglas
|
FenderBender wrote: Robert Blues Harp wrote: Ät färsk ingefära i så stora bitar som möjligt! Kom ihåg att tugga ordentligt! Är starkt som fan, men du får pina dig lite i början. Så börja med små bitar, och öka så fort du kan. Brukar själv köra med ingefära, och sen skölja efter med varmt honungsvatten. +1 Färsk ingefära är en gammal beprövad huskur!  japp, ska testa det.
|
| 23 Oct 2011, 12:57 |
|
 |
|
dimman
|
Gurgla med vatten och vanligt salt... till ett glas vatten tar du en halv tesked salt...det smakar skit men fungerar . En huskur som användes flitigt förr, spec. här uppe i Norr, men som nu verkar vara bortglömd. Testa vet jag... 
_________________ Play it again Sam.......
|
| 23 Oct 2011, 13:58 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
dimman wrote: Gurgla med vatten och vanligt salt... till ett glas vatten tar du en halv tesked salt...det smakar skit men fungerar . En huskur som användes flitigt förr, spec. här uppe i Norr, men som nu verkar vara bortglömd. Testa vet jag...  Att gurgla i saltvatten bedövar bara smärtan. Ingefära botar den. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 23 Oct 2011, 14:53 |
|
 |
|
Stupid Fingers
|
Testa Zyx tabletter. Brukar funka för mig. Finns på apotek.
_________________ & her in her summer dress half a beer & her hair a mess
|
| 23 Oct 2011, 17:03 |
|
 |
|
jasså
|
Vårdcentral, svalgodling eller snabbtest och penicillin. Streptokocker finns det ingen anledning gå omkring med, risk att du smittar andra och att baggarna följer med blodcirkulationen när du anstränger dig. Fastnar dom sen i hjärtklaffarna får du så lagom muntert framöver.
|
| 23 Oct 2011, 17:58 |
|
 |
|
dimman
|
FenderBender wrote: dimman wrote: Gurgla med vatten och vanligt salt... till ett glas vatten tar du en halv tesked salt...det smakar skit men fungerar . En huskur som användes flitigt förr, spec. här uppe i Norr, men som nu verkar vara bortglömd. Testa vet jag...  Att gurgla i saltvatten bedövar bara smärtan. Ingefära botar den.  Helt fel av dig....Saltvatten botar, känd faktor sedan urminnes tider...Whiskey som botemedel fungerar inte, men det är roligare att vara sjuk.
_________________ Play it again Sam.......
|
| 23 Oct 2011, 19:44 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Står det '00% Vol.' på etiketten? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 23 Oct 2011, 22:19 |
|
 |
|
harpgear
|
Inte undra på om den inte funkar Renegade wrote: Står det '00% Vol.' på etiketten? /R
|
| 26 Oct 2011, 23:15 |
|
 |
|
ralvejd
|
Renegade wrote: Står det '00% Vol.' på etiketten? /R ha ha kul, den missa jag kan det vara ett sätt att komma runt nåt alkohol-reklam-förbud i barnkanaler?
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 26 Oct 2011, 23:28 |
|
|