View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 11:59

Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Att göra en Juholtare?? 
Author Message

Post Re: Att göra en Juholtare??
Det står nu och väger, Joshunznera's kl 10-prognos sprack. Många kritiska röster men i mina öron, helt orubblig. Journalisten frågar...hur känns det Håkan och hur har natten varit? Tack utmärkt, det känns bara bra och jag ser fram emot att träffa styrelsen och sedan driva viktiga socialdemokratiska frågor som Sveriges framtid, skola vård och omsorg, Sverige behöver en stark regering.

Jag tror 51/49 att han sitter kvar och att många gillar hans rättframma uppsyn, för varje timma är lika med + för Holtar'n.

/Ulf

14 Oct 2011, 13:31
Profile

Abe Normal wrote:
Det står nu och väger, Joshunznera's kl 10-prognos sprack. Många kritiska röster men i mina öron, helt orubblig. Journalisten frågar...hur känns det Håkan och hur har natten varit? Tack utmärkt, det känns bara bra och jag ser fram emot att träffa styrelsen och sedan driva viktiga socialdemokratiska frågor som Sveriges framtid, skola vård och omsorg, Sverige behöver en stark regering.

Jag tror 51/49 att han sitter kvar och att många gillar hans rättframma uppsyn, för varje timma är lika med + för Holtar'n.

/Ulf

Personligen tycker jag Holtarn's uppsyn hade platsat bra som Klabbarparn i nån sunkig Åsa Nissefilm... :roll:

Image

Last edited by FenderBender on 14 Oct 2011, 13:44, edited 1 time in total.

14 Oct 2011, 13:38
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Personligen tycker jag Holtarn's uppsyn hade platsat bra som Klabbarparn i nån sunkig Åsa Nissefilm... :roll:

Klassisk underskattning.. :wink: ..

/Ulf

14 Oct 2011, 13:42
Profile

Det ska vara skillnad på hur en Riksdagsman får agera med sina ersättningar mot kretiåpletis bidrag. Notera skillnaden- ersättning vs bidrag.
Allt enligt den nya adel som skapar regler för sej själva och andra regler för pöbeln.

-Jag följer ju bara reglerna.......Tänk på det när nästa politiker står med fingrarna i syltburken. Det är nämligen inte fel- enligt reglerna.

http://www.rod.se/inget-st%C3%B6d-f%C3%B6r-%C3%A4ndring-i-lag-om-bidragsbrott

14 Oct 2011, 13:58
Profile ICQ WWW

Det verkar GOJULholt klarar sig den här gången.
Återigen vad ska man säga...
De som kommer att tjäna på detta är V och MP utan tvekan.

Men nog fan är det väl underligt att man kan plocka ut ett "hyresbidrag" överhuvudtaget när man "tjänar så pass"
Trodde att bostadsbidrag var inkomstbaserat??? :roll: :roll:

14 Oct 2011, 16:03
Profile WWW

Ho ho…va vad det jag sa?…alla vadslagningspengar, gitarrprylar etc sätt in på mitt privata konto, ingivelsen på målarstegen stämde. Bronco’s sätt att hantera krisen har fått VU att vända på klacken, med orden… honom vill vi ha.

Stålholtar’n är en mental furie, av tradition gillar partiet sådant när han skall kräva högre skatter av dom rike, med orden…det är för Sveriges bästa.

Dyker det inte upp något mer ”dolt fel”, så kommer han att sitta bergsäkert! Undrar om sambon har fört svarta boken över vilka som har uttalat sig negativt om vår nye Stålholtare?.

/Ulf

14 Oct 2011, 16:04
Profile

leffje wrote:
Det verkar GOJULholt klarar sig den här gången.
Återigen vad ska man säga...
De som kommer att tjäna på detta är V och MP utan tvekan.

Inte alls så säker på det, som jag sa tidigare, Holtar’n är handplockad för att vinna och stå emot när vinden blåser, moral eller att ”alla kan göra fel” är helt underordnat.

Jag är helt övertygad om att det som har fått VU att vända på klacken är inte sakfrågan utan hur Stålnacke har hanterat sin egen kris med orden…Det är bara bra, jag ser fram emot att föra fram vår politik (det är så man slipar stenen).

/Ulf

14 Oct 2011, 16:11
Profile

Joshunznera wrote:
Renegade wrote:

Självklaart gör partiet en prognos för skademinimering; kan Juholt sitta kvar och leda partiet mot ett framgångsrikt val 2014 eller ska någon annan göra det med allt vad det innebär.

Juholt är relativt ny på posten och han var egentligen det minst dåliga alternativet. Det var många strider inom partiet efter valet 2010 och många som 'sparkades' ut av Juholt sedan han blev tillsatt - det är mycket slitningar inom partiet.

Mitt långsiktiga stalltips är att MP och V (kanske C och M) kommer att locka röster från S som kommer att förtvina som parti. De har sedan flera år slut på idéer och blir ständigt omsprungna av andra partier. MP blir nästa stora oppositionsparti.

/R

det där gäller väl iofs för de flesta partier?

Nja. MP har miljöpolitik, FP har sin skolpolitik, C värnar om småföretagare, alliansen (eller M) för en jobb- och stram finanspolitik.

Vad har S? Bidrag? Det finns inget driv i partiet längre och är tvåa på bollen hela tiden. Med de inre sprickorna är de nära att falla sönder och det tror jag att det kommer att göra. Ju mindre partiet blir desto färre aktiva personer drar det åt sig och de får mindre pengar - en helt ny situation för S coh inleder en nedåtgående spiral. Jag tror att partiets storhetstid är slut och att det kommer att krympa för varje val framöver. Framför allt MP är heta och kommer att ta många röster från S framöver. Kanske även SD tar röster från S.

/R

14 Oct 2011, 16:33
Profile

Renegade wrote:

Nja. MP har miljöpolitik, FP har sin skolpolitik, C värnar om småföretagare, alliansen (eller M) för en jobb- och stram finanspolitik.

Vad har S? Bidrag? Det finns inget driv i partiet längre och är tvåa på bollen hela tiden. Med de inre sprickorna är de nära att falla sönder och det tror jag att det kommer att göra. Ju mindre partiet blir desto färre aktiva personer drar det åt sig och de får mindre pengar - en helt ny situation för S coh inleder en nedåtgående spiral. Jag tror att partiets storhetstid är slut och att det kommer att krympa för varje val framöver. Framför allt MP är heta och kommer att ta många röster från S framöver. Kanske även SD tar röster från S.

/R

Inte alls säker på det, därför att förutsättningarna som dagens politik bygger på kan ändras, vi vet inte hur morgondagen ser ut. Får vi tillräckligt många människor som har det kärvt så kan den politiska spelplanen ändras radikalt. Jag säger inte vad som är bäst, utan bara konstaterar vad som kan hända.

Juholt's "mardrömsvecka" kan bli hans stora öppning, alltså precis tvärtemot vad alla tror, det spekuleras i olika nergångar med ett x-antal procent. Men jag tror som sagt att det kan bli tvärtom och det som sker är precis det som Svensk socialdemokrati har sökt med ljus o lyckta sedan Palme.

Att nu Ingvar Karlsson kopplas in som personlig tränare kommer bara att förstärka Holtar'ns varumärke och möjligheter.

/Ulf

14 Oct 2011, 16:58
Profile

Jag kan inte säga att jag är så hemskt upprörd eller engagerad, tycker mest att sakfrågan har fått för stora proportioner, som det ockuperar media och fikarast pratet. En reflektion har jag ändå gjort:

- Juholt, en partiledare i opposition utan formell makt, har, medvetet eller inte, fått för mycket i kostnadsersättning för dubbelt boende, samt har några tvivelaktiga reseräkningar. Drevet har hållit på i några veckor, och i media är han redan "avsatt".
- Berlusconi, Italiens premiärminister, är anklagad för skatteflykt á la miljardklassen, mutor, maktmissbruk och sexskandaler. Det har pågått i åratal, och han sitter säkert kvar i ytterligare ett halvår, även om han förlorar i den stundande förtroendeomröstningen. Förutom de nämnda anklagelserna ovan är det rasistiska uttalanden, försök att immunisera sig själv från åtal, jäv i mediafrågor o.s.v.

Någon mer som gjort dern reflektionen? Uppenbarligen är gränserna mer tänjbara i olika länder. Det är ändå ett uttryck för demokrati i Sverige att den här typen av, i sammanhanget, mindre förseelser, redovisas fritt. Att drevet förföljer en människa som nu pågår med Juholt, är enligt min mening inte rimligt. Skyldig eller ej. Seriemördare, traffickingmogul, javisst! Ersättningsfifflare eller slarver, mycket tveksamt.

14 Oct 2011, 17:18
Profile WWW

kjelle wrote:
Någon mer som gjort dern reflektionen? Uppenbarligen är gränserna mer tänjbara i olika länder...

Helt riktigt, det är helt olika politiska landskap. När Berlo knullar småtjejer så är det virilt medan hos oss är det totalt otänkbart. Det gäller även den maktstruktur som finns i Italien med pengar tätt sammankopplat till politiken och att samma person sitter på medierna som rapporterar om skiten.

Samtidigt är det bra att granskningen finns, och vad är alternativet annars till det system vi redan har?

/Ulf

14 Oct 2011, 17:53
Profile

Juholt talar om vikten av att man måste ha 100 % förtroende för folk på viktiga poster. :mrgreen:
What goes around, comes around...
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polit ... 533277.svd

14 Oct 2011, 19:33
Profile

Kanske nåt att pröva på en fredagkväll: http://svt.se/2.159526/1.2561701/gor_en_juholt
”Ta dig fram i maktens korridorer utan att krocka med räkningar, fakturor och journalister i spelet ‘Gör en Juholt’.” :lol:

14 Oct 2011, 20:27
Profile

Abe Normal wrote:
kjelle wrote:
Någon mer som gjort dern reflektionen? Uppenbarligen är gränserna mer tänjbara i olika länder...

Helt riktigt, det är helt olika politiska landskap. När Berlo knullar småtjejer så är det virilt medan hos oss är det totalt otänkbart. Det gäller även den maktstruktur som finns i Italien med pengar tätt sammankopplat till politiken och att samma person sitter på medierna som rapporterar om skiten.

Samtidigt är det bra att granskningen finns, och vad är alternativet annars till det system vi redan har?

/Ulf

money talks and bullshit walks, som i Italien!

14 Oct 2011, 22:09
Profile

kjelle wrote:
Jag kan inte säga att jag är så hemskt upprörd eller engagerad, tycker mest att sakfrågan har fått för stora proportioner, som det ockuperar media och fikarast pratet. En reflektion har jag ändå gjort:

- Juholt, en partiledare i opposition utan formell makt, har, medvetet eller inte, fått för mycket i kostnadsersättning för dubbelt boende, samt har några tvivelaktiga reseräkningar. Drevet har hållit på i några veckor, och i media är han redan "avsatt".
- Berlusconi, Italiens premiärminister, är anklagad för skatteflykt á la miljardklassen, mutor, maktmissbruk och sexskandaler. Det har pågått i åratal, och han sitter säkert kvar i ytterligare ett halvår, även om han förlorar i den stundande förtroendeomröstningen. Förutom de nämnda anklagelserna ovan är det rasistiska uttalanden, försök att immunisera sig själv från åtal, jäv i mediafrågor o.s.v.

Någon mer som gjort dern reflektionen? Uppenbarligen är gränserna mer tänjbara i olika länder. Det är ändå ett uttryck för demokrati i Sverige att den här typen av, i sammanhanget, mindre förseelser, redovisas fritt. Att drevet förföljer en människa som nu pågår med Juholt, är enligt min mening inte rimligt. Skyldig eller ej. Seriemördare, traffickingmogul, javisst! Ersättningsfifflare eller slarver, mycket tveksamt.

Dessutom har jag för mig att Berlusconi lyckats driva igenom en lag som gör att han inte kan åtalas för det brott han begått... Eller var det bara ett förslag som aldrig gick igenom? :shock:

15 Oct 2011, 09:26
Profile ICQ WWW

Tänk om kanonmaten (= de som röstade på Alliansen och inte är höginkomsttagare) kunde ta till sig det här lika mycket som tramset om Monas toblerone och allt rabalder kring Juholt.

JAG SNACKAR OM ALLA DE ALLIANSPOLITIKER SOM GJORT MISSTAG, TAGIT MUTOR, ROFFAT ÅT SIG, BRUTIT MOT LAGEN - MEN SITTER KVAR...

@ Utrikesminister Carl Bildt står under utredning för ”brott mot folkrätten”.

@Annie Lööf med smarta bostadsklipp – 130 000 kronor skattefritt, och mutanklagelser.

@Moderaternas partisekreterare Sofia Arkelsten har flera bostadsklipp bakom sig och mutbrottsanklagelser.

@Centerpartisten Emil Källström gjorde samma misstag med hyresersättningen från riksdagen som Juholt.

@Statsminister Fredrik Reinfeldt betalade anställda barnflickor löner som låg 40 procent under kollektivavtalet.

@Finansminister Anders Borg använde sig av svart städhjälp under tre år.

@Socialförsäkringsminster Ulf Kristersson har varit inblandad i skumma lägenhetsaffärer och stal en bostad från svårt sjuka, hemlösa och utsatta kvinnor.

@Inga krav på avgång, inga mediadrev, en axelryckning – en jäspning. Vem bryr sig?.......det är ju inga SOCIALDEMOKRATER :/

Källa:

http://ilsemarie.wordpress.com/2011/10/ ... dragerier/

15 Oct 2011, 12:47
Profile

Vinyljunkie wrote:
Tänk om kanonmaten (= de som röstade på Alliansen och inte är höginkomsttagare) kunde ta till sig det här lika mycket som tramset om Monas toblerone och allt rabalder kring Juholt.

JAG SNACKAR OM ALLA DE ALLIANSPOLITIKER SOM GJORT MISSTAG, TAGIT MUTOR, ROFFAT ÅT SIG, BRUTIT MOT LAGEN - MEN SITTER KVAR...

@ Utrikesminister Carl Bildt står under utredning för ”brott mot folkrätten”.

@Annie Lööf med smarta bostadsklipp – 130 000 kronor skattefritt, och mutanklagelser.

@Moderaternas partisekreterare Sofia Arkelsten har flera bostadsklipp bakom sig och mutbrottsanklagelser.

@Centerpartisten Emil Källström gjorde samma misstag med hyresersättningen från riksdagen som Juholt.

@Statsminister Fredrik Reinfeldt betalade anställda barnflickor löner som låg 40 procent under kollektivavtalet.

@Finansminister Anders Borg använde sig av svart städhjälp under tre år.

@Socialförsäkringsminster Ulf Kristersson har varit inblandad i skumma lägenhetsaffärer och stal en bostad från svårt sjuka, hemlösa och utsatta kvinnor.

@Inga krav på avgång, inga mediadrev, en axelryckning – en jäspning. Vem bryr sig?.......det är ju inga SOCIALDEMOKRATER :/

Källa:

http://ilsemarie.wordpress.com/2011/10/ ... dragerier/

Du citerar den nya Adeln- dom som ger sej egna spelregler och andra lagar åt andra. Dom kan inte göra fel eftersom det är dom som bestämmer spelet.

15 Oct 2011, 14:09
Profile ICQ WWW

Skall man vara ärlig så kan man hitta avvikelser i form av ”fusk” hos alla grupper…hos folk som har lite pengar, mer pengar och extremt mycket pengar. Det är bara att ”fusket” ser lite olika ut.

Politiker är människor som vi, sedan håller jag med om att dom har ett ökat eget ansvar eftersom dom ger direktiv till oss andra.

Att ”fuskare” blir upptäckta och människor indignerade tycker jag är ett sundhetstecken.

/Ulf

15 Oct 2011, 15:02
Profile

Vet inte om det nämnts tidigare i tråden:

Under rubriken ”Ökade resurser för att motverka skatte- och bidragsfusk” i Socialdemokraternas skuggbudget har Håkan Juholt läst, godkänt och kontrollerat varenda kommatecken. Det står: ”Socialdemokraternas nya ekonomiska politik bygger på tydliga moraliska principer om att man ska göra rätt för sig. Detta är kärnan i vad vi kallar värdeburen tillväxt, ett samhällskontrakt som förutsätter att den enskilde kan vara trygg i att det offentliga gör allt som står i dess makt för att skattemedel används på det absolut mest effektiva sättet. Men genom samhällskontraktet förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det som lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på skattelagstiftning och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning.”

Vad bra!

Och, det blir bättre:

Juholts advokat, Hans Strandberg, har tidigare försvarat bl a en bonusdirektör i Skandia en Nordea-insider och en skalbolagslurendrejare.

Så, Juholt har hamnat bland den verkliga gräddan.

Klas

15 Oct 2011, 18:33
Profile WWW

klast wrote:
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden:

Under rubriken ”Ökade resurser för att motverka skatte- och bidragsfusk” i Socialdemokraternas skuggbudget har Håkan Juholt läst, godkänt och kontrollerat varenda kommatecken. Det står: ”Socialdemokraternas nya ekonomiska politik bygger på tydliga moraliska principer om att man ska göra rätt för sig. Detta är kärnan i vad vi kallar värdeburen tillväxt, ett samhällskontrakt som förutsätter att den enskilde kan vara trygg i att det offentliga gör allt som står i dess makt för att skattemedel används på det absolut mest effektiva sättet. Men genom samhällskontraktet förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det som lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på skattelagstiftning och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning.”

Verkställande utskottet har nu utrett frågan och kommit fram till att Juholt och övriga riksdagsledamöter inte agerat agerat i strid med ovanstående. Det talas nämligen inte specifikt om partiordförande, Juholt eller riksdagsledamot utan om den enskilde. Och dessutom går tjänster för enskilda på ett annat kostnadsställe än ersättningar för riksdagsmän.

Klas

16 Oct 2011, 11:15
Profile WWW

Man blir ju lite paff över att han kan sitta kvar.

Tror ni inte att de hade bytt ut honom om det fanns något vettigt alternativ?
Alternativen var kanske så pass skrämmande så att man av ren självbevarelse drift bad honom fortsätta.

Den tanken funkar om man förutsätter att det finns någon slags kompetens i styrelsen.
Vilket man har svårt att tro.

Borde man inte granska sin nästa partiledare lite bättre. speciellt med tanke på vilken skada M Sahlins slarv har orsakat. Han har dessutom ett rykte om sig att vara just slarvig.

Man försöker väl undvika att åka i diket i samma kurva två gånger? :roll:

16 Oct 2011, 21:00
Profile WWW

Väljer man en politiker från Oskarshamn får man fan skylla sig själv. ;)

16 Oct 2011, 21:13
Profile

Fotogeno wrote:
Man blir ju lite paff över att han kan sitta kvar.

Tror ni inte att de hade bytt ut honom om det fanns något vettigt alternativ?
Alternativen var kanske så pass skrämmande så att man av ren självbevarelse drift bad honom fortsätta.

Den tanken funkar om man förutsätter att det finns någon slags kompetens i styrelsen.
Vilket man har svårt att tro.

Borde man inte granska sin nästa partiledare lite bättre. speciellt med tanke på vilken skada M Sahlins slarv har orsakat. Han har dessutom ett rykte om sig att vara just slarvig.

Man försöker väl undvika att åka i diket i samma kurva två gånger? :roll:

Se på Monas alla klavertramp! Upp igen som en anka och blev varje gång rikare på skattebetalarnas bekostnad.
Ska bli intressant att se vart hon poppar upp efter att hennes nuvarande lön på 144k i månaden upphör.

16 Oct 2011, 21:14
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 84 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3