| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Fopolls-skål?
Ja ikväll är det ju fopoll igen och det är ju en angelägenhet för de flesta. Själv tänker jag dock ägna kvällen åt en nylagad Lasagne, ett gott rödvin från Italien samt en DVD-konsert med R.E.M (Perfect square) Lycka till nu med er fopoll ikväll och bli inte alltför ledsna om ni får pisk av de karelska grapparna Sassa brassa manteli-massa måste väl ramsan bli på finska? 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
Last edited by Joshunznera on 07 Oct 2011, 14:42, edited 1 time in total.
|
| 07 Oct 2011, 14:26 |
|
 |
|
javelin70
|
 Re: Fopolls-skål?
Ere fotboll så går den kanalen fetbort! Skål i alla fall, vet inte vad det blir men en Spaten oktoberfestöl är nog trolig. Det italienska vinet får bli imorron eller på söndag till en god köttbit  ! Micke
_________________ javelin70 [at] hotmail.com "Life is hard and then you die!" Proud sponsor of Ljudbojen
|
| 07 Oct 2011, 14:32 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Skål på er också! Trodde faktiskt att jag skulle vara först. Efter att ha varit ute i regnet och blivit avkyld så sitter en Irisch Coffee (som vanligt) jävligt bra! 
|
| 07 Oct 2011, 15:04 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jag tycker inte om fopoll, så för min del blir det en filmkväll med en rulle jag själv väljer - eftersom jag är gräsänkling i dagarna två!  Har köpt hem erforderlig mängd öl och ska snart börja planera en riktig ungkarlsmiddag. Sassa brassa... är inte det en bandyramsa?
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 07 Oct 2011, 15:20 |
|
 |
|
Joshunznera
|
FenderBender wrote: Jag tycker inte om fopoll, så för min del blir det en filmkväll med en rulle jag själv väljer - eftersom jag är gräsänkling i dagarna två!  Har köpt hem erforderlig mängd öl och ska snart börja planera en riktig ungkarlsmiddag. Sassa brassa... är inte det en bandyramsa?är det ngn skillnad? 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 07 Oct 2011, 15:33 |
|
 |
|
kjelle
|
FenderBender wrote: Jag tycker inte om fopoll, så för min del blir det en filmkväll med en rulle jag själv väljer - eftersom jag är gräsänkling i dagarna två!  Har köpt hem erforderlig mängd öl och ska snart börja planera en riktig ungkarlsmiddag. Sassa brassa... är inte det en bandyramsa? Nja, inte på den här sidan av 1990-talet (när jag började engagera mig i bandy-kretsar). Dina bandy och restaurant-Stockholmsreferenser är nog outdated... 
| 07 Oct 2011, 15:37 |
|
 |
|
kjelle
|
Åtminstone en TV kommer att gå med fopoll, jag kan ju välja något annat. Tid att bestämma sig fortfarande...
| 07 Oct 2011, 15:39 |
|
 |
|
leffje
|
Älskar fotboll men efter Ungern matchen så är det bojkott. Ser inte en landslagsmatch till. Skålar senare i en sval Chardonnay till laxen.
_________________ Bojen sponsor
|
| 07 Oct 2011, 15:39 |
|
 |
|
Abe Normal
|
leffje wrote: Älskar fotboll men efter Ungern matchen så är det bojkott. Ser inte en landslagsmatch till. Skålar senare i en sval Chardonnay till laxen. Killarna måste få en chans till, men efter den (om det inte faller väl ut) så blir det ”sista gången” sa storkrökaren. /Ulf
|
| 07 Oct 2011, 17:05 |
|
 |
|
musiknörd
|
en skål kan jag bjuda på! är väl inte heller intresserad av fotboll.. men här vinner jag oavsett(halvfinne)  så får väl kolla av hur det har gått 
_________________ /Rickard
|
| 07 Oct 2011, 17:41 |
|
 |
|
helmik
|
Fotbollstävling är alltid trevligt. Får väl bli en Gambrinus eller två till den då. Ska till grannarna på middag kring halv åtta. Undras om de har slutat sparka då?
SKÅL BONNLÄPPAR!
|
| 07 Oct 2011, 18:04 |
|
 |
|
FenderBender
|
Joshunznera wrote: FenderBender wrote: Jag tycker inte om fopoll, så för min del blir det en filmkväll med en rulle jag själv väljer - eftersom jag är gräsänkling i dagarna två!  Har köpt hem erforderlig mängd öl och ska snart börja planera en riktig ungkarlsmiddag. Sassa brassa... är inte det en bandyramsa?är det ngn skillnad?  Mmm, bandy är KULTUR - till skillnad från fopoll, som ägs av huliganer. 
|
| 07 Oct 2011, 18:05 |
|
 |
|
FenderBender
|
leffje wrote: Älskar fotboll men efter Ungern matchen så är det bojkott. Ser inte en landslagsmatch till. Skålar senare i en sval Chardonnay till laxen. Hörru, fopoll heter det från och med idag. 
|
| 07 Oct 2011, 18:07 |
|
 |
|
FenderBender
|
kjelle wrote: FenderBender wrote: Jag tycker inte om fopoll, så för min del blir det en filmkväll med en rulle jag själv väljer - eftersom jag är gräsänkling i dagarna två!  Har köpt hem erforderlig mängd öl och ska snart börja planera en riktig ungkarlsmiddag. Sassa brassa... är inte det en bandyramsa? Nja, inte på den här sidan av 1990-talet (när jag började engagera mig i bandy-kretsar). Dina bandy och restaurant-Stockholmsreferenser är nog outdated...  Må så vara. Mina empiriska bandyerfarenheter sträcker sig till Rocklunda i Västerås på 60-talet. Då var det "Sassa brassa..." som gällde. Och termosar som luktade konstigt. Och människor som kramade varandra. 
|
| 07 Oct 2011, 18:11 |
|
 |
|
Joshunznera
|
FenderBender wrote: Må så vara. Mina empiriska bandyerfarenheter sträcker sig till Rocklunda i Västerås på 60-talet. Då var det "Sassa brassa..." som gällde. Och termosar som luktade konstigt. Och människor som kramade varandra.  nåja, Västeråsare har väl (inte heller) den bästa kollen Nu är jag omgrupperad till fritidshuset och fredagspilsnern upphälld, det bidde en ESB som så många gånger förr Fopollen är sannolikt avsparkad och pågår för fullt. Säkert oerhört spännande och med vrålande fopollssupportrar som avfyrar fyrverkeripjäser, skriker rasistiska glåpord och vädrar sin bögfobi mot domarna. Själv kollar jag på Moreus från förrförra Söndagen. Den där Kalle Moreus är en grym snubbe 
|
| 07 Oct 2011, 18:32 |
|
 |
|
helmik
|
Jämrans vad det regnar i Finland. Lite till och de får börja med vattenpolo istället.
|
| 07 Oct 2011, 19:10 |
|
 |
|
javelin70
|
Skål på er! Det bidde en liten Famous Grouse istället för en öl.
Micke
_________________ javelin70 [at] hotmail.com "Life is hard and then you die!" Proud sponsor of Ljudbojen
|
| 07 Oct 2011, 20:01 |
|
 |
|
kjelle
|
FenderBender wrote: Mmm, bandy är KULTUR - till skillnad från fopoll, som ägs av huliganer.  Om det är vi fullständigt överens! Bandy är förresten den sista amatörsporten - förutom i Ryssland. Ett bra bandyanfall med snygga överlämningar är konst! EDIT: Fopoll-matchen blev ju onödigt spännande!
| 07 Oct 2011, 20:24 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Joshunznera wrote: ... Den där Kalle Moreus är en grym snubbe  Ikväll vann vi…har sett på morgonTv att Kalle har blivit av med sitt sockerberoende, men det var för ett par år sedan. /Ulf
|
| 07 Oct 2011, 20:27 |
|
 |
|
FenderBender
|
kjelle wrote: FenderBender wrote: Mmm, bandy är KULTUR - till skillnad från fopoll, som ägs av huliganer.  Om det är vi fullständigt överens! Bandy är förresten den sista amatörsporten - förutom i Ryssland. Ett bra bandyanfall med snygga överlämningar är konst! EDIT: Fopoll-matchen blev ju onödigt spännande! + En jala miljon! 
|
| 07 Oct 2011, 20:30 |
|
 |
|
Abe Normal
|
FenderBender wrote: Mmm, bandy är KULTUR - till skillnad från fopoll, som ägs av huliganer.  Bandyn kommer att tjäna på dom nya HD-sändningarna, jag har alltid haft svårt att se bollen. Men armarna i luften har alltid varit ett gott tecken. /Ulf
|
| 07 Oct 2011, 21:05 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Abe Normal wrote: FenderBender wrote: Mmm, bandy är KULTUR - till skillnad från fopoll, som ägs av huliganer.  Bandyn kommer att tjäna på dom nya HD-sändningarna, jag har alltid haft svårt att se bollen. Men armarna i luften har alltid varit ett gott tecken./Ulf 
|
| 07 Oct 2011, 21:12 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: Abe Normal wrote: Bandyn kommer att tjäna på dom nya HD-sändningarna, jag har alltid haft svårt att se bollen. Men armarna i luften har alltid varit ett gott tecken.
/Ulf
 Skaffa glasögon gubbar.  Det är väl ungefär som med amerikansk fotboll, där har jag väldigt svårt att se var bollen är. Dels för att jag inte kan något om sporten, och dels för att det ligger en massa tjockisar där bollen borde vara.
| 07 Oct 2011, 21:19 |
|
 |
|
FenderBender
|
Abe Normal wrote: FenderBender wrote: Mmm, bandy är KULTUR - till skillnad från fopoll, som ägs av huliganer.  Bandyn kommer att tjäna på dom nya HD-sändningarna, jag har alltid haft svårt att se bollen. Men armarna i luften har alltid varit ett gott tecken. /Ulf Du är inte tillräckligt snabb! 
|
| 07 Oct 2011, 21:27 |
|
 |
|
Abe Normal
|
kjelle wrote: Skaffa glasögon gubbar. Näru…apropå visuellt krångliga sporter, där borde innebandy ta förstapriset, helt omöjligt att följa bollen. Den "märkligaste" sporten borde vara Cricket, jag kan kolla i timmar och inte fatta någonting. /Ulf
|
| 07 Oct 2011, 21:30 |
|
 |
|
FenderBender
|
Abe Normal wrote: kjelle wrote: Skaffa glasögon gubbar. Näru…apropå visuellt krångliga sporter, där borde innebandy ta förstapriset, helt omöjligt att följa bollen. Den "märkligaste" sporten borde vara Cricket, jag kan kolla i timmar och inte fatta någonting. /Ulf +1 Jag har inte träffat en enda engelsman, västindier eller australiensare som på ett vettigt sätt kan förklara för mig hur cricket fungerar... 
|
| 07 Oct 2011, 21:38 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Joshunznera wrote: samt en DVD-konsert med R.E.M (Perfect square)
Då får du hålla utkik efter undertecknads nördiga nuna, under typ Great Beyond och The One I Love... 
|
| 07 Oct 2011, 21:53 |
|
 |
|
Abe Normal
|
FenderBender wrote: Jag har inte träffat en enda engelsman, västindier eller australiensare som på ett vettigt sätt kan förklara för mig hur cricket fungerar...  Jag tror att Cricket är intimt sammankopplat med alkoholhaltiga drycker och för mycket fritid i kolonierna… /Ulf
|
| 07 Oct 2011, 21:54 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Jaha, vann Vi, eller förlorade Sverige?
|
| 07 Oct 2011, 22:21 |
|
 |
|
Abe Normal
|
danix wrote: Jaha, vann Vi, eller förlorade Sverige? Vi vann ikväll med 2 - 1…sist så förlorade dom mot Ungern. /Ulf
|
| 07 Oct 2011, 22:28 |
|
|