| Author |
Message |
|
dimman
|
 Palestina
Palestina måste snarast erkännas som suverän stat....... Vi kan får inte LÄNGRE tillåta att Palestinierna behandlas som en andra sortering av oönskade människor på den här planeten. Så länge som Palestina frågan är olöst så kan världen också glömma fred i mellanöstern (LÄS VÄRLDEN). Israelerna som själva varit ett förföljt folk och som förvägrats mänskliga rättigheter/Holocaust, verkar nu använda samma metoder fastän i modern tappning gentemot Palestinierna. Världen har rannsakat sitt samvete mot Israelerna men behöver nu skyndsamt rannsaka sitt samvete i Palestinafrågan och sluta upp bakom Palestinas rätt till en egen stat.
_________________ Play it again Sam.......
|
| 24 Sep 2011, 09:43 |
|
 |
|
Tobbe z
|
 Re: Palestina
dimman wrote: Palestina måste snarast erkännas som suverän stat....... Vi kan får inte LÄNGRE tillåta att Palestinierna behandlas som en andra sortering av oönskade människor på den här planeten. Så länge som Palestina frågan är olöst så kan världen också glömma fred i mellanöstern (LÄS VÄRLDEN). Israelerna som själva varit ett förföljt folk och som förvägrats mänskliga rättigheter/Holocaust, verkar nu använda samma metoder fastän i modern tappning gentemot Palestinierna. Världen har rannsakat sitt samvete mot Israelerna men behöver nu skyndsamt rannsaka sitt samvete i Palestinafrågan och sluta upp bakom Palestinas rätt till en egen stat. Fast dom erkänner och tänker väl inte erkänna Israel som Stat om jag minns rätt. Däri ligger en del av det Diplomatiska problemet. Men jag kan ha fel.
|
| 24 Sep 2011, 10:51 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Enligt Bibeln förlorade Israeliterna (judarna) rätten till sitt land eftersom de vände Gud ryggen. Med vilken rätt gav FN landet tillbaka efter andra världskriget utan att först lösa det lilla problemet med de stackars Palestinierna som bott på landet sen urminnes tider? 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 24 Sep 2011, 12:08 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Det enda jag kan säga är att det inte är någon lätt nöt att knäcka. Den som 'kräver' att en Palestinsk stat erkänns kan gärna få förklara hur det ska gå till. Snacka går ju... /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 24 Sep 2011, 22:46 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Yippie-kay-ay, mtfkr  Jag vill bara tillägga att det är tämligen meningslöst att diskutera vidare, så fortsätt gärna...
|
| 24 Sep 2011, 23:19 |
|
 |
|
dimman
|
Renegade wrote: Det enda jag kan säga är att det inte är någon lätt nöt att knäcka. Den som 'kräver' att en Palestinsk stat erkänns kan gärna få förklara hur det ska gå till. Snacka går ju... /R Det är inte så svårt...... Ge dom Palestinska människorna samma status som Israelerna, och världssamfundet får väl se till att det som beslutades av FN 1947 i samband med bildandet av staten Israel följs, dvs. Palestina delades i två delar...en Judisk och en Arabisk stat. Men genom att utropa sig sig självständiga i maj 1948 och med en radda krig, stödd av Usa mot Arabiska grannar och genom militärt våld också med stöd av Usa, har Israel utökat sina gränser utifrån det världssamfundet godkände 1947. Allt sedan dess har Israelerna gisslat det Palestinska folket..fullt jämnförbart med det som Hitler gjorde i Polen med Judarna, man skapade getton liknande det som Palestinierna får leva i nu. Dom har inte blivit särskilt vis historiskt sett med tanke på hur dom själva fått lida och hur dom nu låter det Palestinska folket lida. Lösningen på problemet äger Israelerna själva och Usa idag, men dessa två steg kommer man nog inte förbi om man vill ha fred i mellanöstern: -Usa och FN erkänner Palestina som en suverän stat -Gränsdragningen enl. 1947 års överenskommelse ska gälla. Sedan finns det säker 1000 frågor till som måste lösas, men först ett erkännande och en gränsdragning som ger Palestinierna ett land.
|
| 24 Sep 2011, 23:29 |
|
 |
|
dimman
|
danix wrote: Yippie-kay-ay, mtfkr  Jag vill bara tillägga att det är tämligen meningslöst att diskutera vidare, så fortsätt gärna...  , djksoft Hur så....till och med du har ju bidragit .
|
| 24 Sep 2011, 23:42 |
|
 |
|
Renegade
|
dimman wrote: Renegade wrote: Det enda jag kan säga är att det inte är någon lätt nöt att knäcka. Den som 'kräver' att en Palestinsk stat erkänns kan gärna få förklara hur det ska gå till. Snacka går ju... /R Det är inte så svårt...... Ge dom Palestinska människorna samma status som Israelerna, och världssamfundet får väl se till att det som beslutades av FN 1947 i samband med bildandet av staten Israel följs, dvs. Palestina delades i två delar...en Judisk och en Arabisk stat. Men genom att utropa sig sig självständiga i maj 1948 och med en radda krig, stödd av Usa mot Arabiska grannar och genom militärt våld också med stöd av Usa, har Israel utökat sina gränser utifrån det världssamfundet godkände 1947. Allt sedan dess har Israelerna gisslat det Palestinska folket..fullt jämnförbart med det som Hitler gjorde i Polen med Judarna, man skapade getton liknande det som Palestinierna får leva i nu. Dom har inte blivit särskilt vis historiskt sett med tanke på hur dom själva fått lida och hur dom nu låter det Palestinska folket lida. Lösningen på problemet äger Israelerna själva och Usa idag, men dessa två steg kommer man nog inte förbi om man vill ha fred i mellanöstern: -Usa och FN erkänner Palestina som en suverän stat -Gränsdragningen enl. 1947 års överenskommelse ska gälla. Sedan finns det säker 1000 frågor till som måste lösas, men först ett erkännande och en gränsdragning som ger Palestinierna ett land. När min fru säger 'Det är bara att...' och det är någon annan än hon som ska genomföra det blir jag alltid misstänksam. Om din lösning skulle funka, varför har den inte prövats tidigare? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 25 Sep 2011, 09:14 |
|
 |
|
FenderBender
|
dimman wrote: Renegade wrote: Det enda jag kan säga är att det inte är någon lätt nöt att knäcka. Den som 'kräver' att en Palestinsk stat erkänns kan gärna få förklara hur det ska gå till. Snacka går ju... /R Det är inte så svårt...... Ge dom Palestinska människorna samma status som Israelerna, och världssamfundet får väl se till att det som beslutades av FN 1947 i samband med bildandet av staten Israel följs, dvs. Palestina delades i två delar...en Judisk och en Arabisk stat. Men genom att utropa sig sig självständiga i maj 1948 och med en radda krig, stödd av Usa mot Arabiska grannar och genom militärt våld också med stöd av Usa, har Israel utökat sina gränser utifrån det världssamfundet godkände 1947. Allt sedan dess har Israelerna gisslat det Palestinska folket..fullt jämnförbart med det som Hitler gjorde i Polen med Judarna, man skapade getton liknande det som Palestinierna får leva i nu. Dom har inte blivit särskilt vis historiskt sett med tanke på hur dom själva fått lida och hur dom nu låter det Palestinska folket lida. Lösningen på problemet äger Israelerna själva och Usa idag, men dessa två steg kommer man nog inte förbi om man vill ha fred i mellanöstern: -Usa och FN erkänner Palestina som en suverän stat -Gränsdragningen enl. 1947 års överenskommelse ska gälla. Sedan finns det säker 1000 frågor till som måste lösas, men först ett erkännande och en gränsdragning som ger Palestinierna ett land. In a perfect world... Det där är en fin tanke som säkert varit genomförbar - om det inte varit för israelerna och palestiniernas ovilja till kompromiss. En delad stat är omöjlig att uppnå. Och det har inget med vilja/ovilja att göra. Snarare är det så att det finns så många platser som har stor religiös betydelse för såväl muslimer som judar. Hur delar man dessa? En integrerad stat vore det bästa, men det är nog en utopi eftersom många års inre strider infekterat stämningen mellan palestinier och judar. I den här frågan finns det lika många åsikter som det finns människor. Den stora frågan är, vem har rätt och vem har fel? En viktig sak har dock jag lärt mig av en israel: Diskutera gärna palestinafrågan med vem du vill, dock aldrig någonsin med en israel eller en palestinier - om du inte har alla sakfrågor fullständigt klara för dig.
|
| 25 Sep 2011, 09:38 |
|
 |
|
dimman
|
"Om din lösning skulle funka, varför har den inte prövats tidigare? /R" Ja...vad säger du själv.. Lösningen , vilken den än är kan ju inte vara en utrotning av det Palestinska folket..(vilket skulle iofs. vara en lösning, men bara för Israelerna) Och att vänta på att Polarisarna smälter och skapa en Palestinsk stat i Arctis ter ju sig som en dålig lösning, vart ska dom då vara under tiden och skulle Palesinierna kunna tänka sig en deportation dit. Nä..självklart inte , ingen av dessa lösningar har någon verklighetsförankring, i den lösning som måste till kan man inte undvika att väga in att Palestinierna måste få vara Palestinier i Palestina...(man flyttade inte dit igår precis) Det finns ett stort hinder för det idag..förutom Israel så är det världspolisen själv USA..... Man kan ju fråga sig varför FN inte har folk på plats och ser till att dom mänskliga rättigheterna följs ? Slutligen: "När min fru säger 'Det är bara att...' och det är någon annan än hon som ska genomföra det blir jag alltid misstänksam.  " Det enda du egentligen säger är att din fru har mer pondus än FN 
|
| 25 Sep 2011, 12:22 |
|
 |
|
Renegade
|
dimman wrote: "Om din lösning skulle funka, varför har den inte prövats tidigare? /R" Ja...vad säger du själv.. Lösningen , vilken den än är kan ju inte vara en utrotning av det Palestinska folket..(vilket skulle iofs. vara en lösning, men bara för Israelerna) Och att vänta på att Polarisarna smälter och skapa en Palestinsk stat i Arctis ter ju sig som en dålig lösning, vart ska dom då vara under tiden och skulle Palesinierna kunna tänka sig en deportation dit. Nä..självklart inte , ingen av dessa lösningar har någon verklighetsförankring, i den lösning som måste till kan man inte undvika att väga in att Palestinierna måste få vara Palestinier i Palestina...(man flyttade inte dit igår precis) Det finns ett stort hinder för det idag..förutom Israel så är det världspolisen själv USA..... Man kan ju fråga sig varför FN inte har folk på plats och ser till att dom mänskliga rättigheterna följs ? Slutligen: "När min fru säger 'Det är bara att...' och det är någon annan än hon som ska genomföra det blir jag alltid misstänksam.  " Det enda du egentligen säger är att din fru har mer pondus än FN  Mellanöstern är en het potatis och kommer du på en lösning i Palestinafrågan har du Nobels fredspris som i en ask. /R Edit: Veronica Palm (S) kommer i varje fall inte tilldelas Nobels fredspris för sitt inlägg i Palestinafrågan. 'Jag vill ha ett fritt Palestina inom säkra och erkända gränser och med Jerusalem som huvudstad. Och jag är övertygad om att det är möjligt.' http://www.newsmill.se/artikel/2011/09/ ... -palestina'Nånannan' ska fixa det. DS
|
| 25 Sep 2011, 12:29 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Dimman. Inget illa ment,men det där du presenterar e duktigt naivt som förslag. Min gissning e att du aldrig satt din fot varken i Libanon,"palestina" eller Israel. Det har däremot jag,å många många fler med mig. Att försöka hitta en lösning på distans i den frågan med rötterna i en annan kulturbakgrund än deras egen är totalt futilt som föresats.
Uttryckt på ett annat sätt skulle det förvåna mig mycket stort om man inom överskådlig framtid kan se en varaktig å genuint menad fredsprocess komma till stånd nånstans i det området. Sanningen e att de har krigat så länge i mellanöstern att de inte längre vet varför själva en gång. Det ligger idag,sedan mkt länge tillbaka,i deras kultur arv. Att då som "allvetande" svensk ens försöka anse sig ha hittat lösningen/-ar på problemen e lugnt sagt fruktansvärt förmätet. Såpass att det gränsar till oförskämt.
Att lättvindigt anse att palestina skall utropas till självständig stat påvisar inget annat än brist på insikt i frågan. Implikationerna av ngt sådant skulle ha världsomspännande efterdyningar.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 25 Sep 2011, 21:34 |
|
 |
|
Fata Morgana
|
Ingen har något större intresse av att "lösa" denna konflikt då det inte finns några naturresurser att hämta. Judarna är dom som har den ekonomiska makten och kontakterna , därför ser det ut som det gör.
Om arabstaterna gjorde gemensam sak och satte lite press på USA t.ex. genom att begära betalningen för oljan i någon annan valuta är dollar. Då skulle det bli annat ljud i skällan.
Så som judarna uppför sig genom att anektera mark, beslagta hus, riva hus, bygga ghetton och samtidigt peka på hur illa behandlade dom blev i Hitlers slutliga lösning. Så får i alla fall inte jag ihop något resonemang som rimmar. Men dom är ju guds utvalda folk, söner av Adam och dom tolv stammarna och med Talmud som lagbok har dom alltid rätten på sin sida.
Stor del av den ekonomiska makten , fabriker , banker , byggnader, e.t.c var ägt av judar i Tyskland på 20 - 30 talet. Man kan undra om dom uppförde sig lika illa då när folket svalt och levde i missär. Om dom som idag roffade åt sig på andras bekostnad. Då kanske det inte var så konstigt att det i all mänsklig förtvivlan och elände kunde komma en idiot till makten som fick folket att spåra ur.
|
| 26 Sep 2011, 16:18 |
|
 |
|
dimman
|
Racing wrote: Dimman. Inget illa ment,men det där du presenterar e duktigt naivt som förslag. Min gissning e att du aldrig satt din fot varken i Libanon,"palestina" eller Israel. Det har däremot jag,å många många fler med mig. Att försöka hitta en lösning på distans i den frågan med rötterna i en annan kulturbakgrund än deras egen är totalt futilt som föresats.
Uttryckt på ett annat sätt skulle det förvåna mig mycket stort om man inom överskådlig framtid kan se en varaktig å genuint menad fredsprocess komma till stånd nånstans i det området. Sanningen e att de har krigat så länge i mellanöstern att de inte längre vet varför själva en gång. Det ligger idag,sedan mkt länge tillbaka,i deras kultur arv. Att då som "allvetande" svensk ens försöka anse sig ha hittat lösningen/-ar på problemen e lugnt sagt fruktansvärt förmätet. Såpass att det gränsar till oförskämt.
Att lättvindigt anse att palestina skall utropas till självständig stat påvisar inget annat än brist på insikt i frågan. Implikationerna av ngt sådant skulle ha världsomspännande efterdyningar. När har du blivit ombedd att göra dig till språkrör för mig om hur vida jag är berest eller inte, och med det som grund kan kosta på dig en näst intill kränkande uppfattning om hurvida trovärdigt jag kan ha en relevant uppfattning i ämnet eller inte...sakta i backarna nu herr besserwisser, du ska inte gapa över mer skit än du kan svälja, jag är kanske närmare ämnet än vad du tror....resten av ditt högst arroganta inlägg får kommenterar sig själv.
|
| 26 Sep 2011, 17:15 |
|
 |
|
Tobbe z
|
När har du blivit ombedd att göra dig till språkrör för mig om hur vida jag är berest eller inte, och med det som grund kan kosta på dig en näst intill kränkande uppfattning om hurvida trovärdigt jag kan ha en relevant uppfattning i ämnet eller inte...sakta i backarna nu herr besserwisser, du ska inte gapa över mer skit än du kan svälja, jag är kanske närmare ämnet än vad du tror....resten av ditt högst arroganta inlägg får kommenterar sig själv.[/quote] Härligt svar från en stor debatör 
|
| 26 Sep 2011, 17:25 |
|
 |
|
FenderBender
|
Racing wrote: Att lättvindigt anse att palestina skall utropas till självständig stat påvisar inget annat än brist på insikt i frågan. Implikationerna av ngt sådant skulle ha världsomspännande efterdyningar. +1 Det skulle få förvecklingar som blir svåra att överblicka... 
|
| 26 Sep 2011, 19:17 |
|
 |
|
Racing
|
Jo Tobbe. Det kan va så.. Inte för å va sån,men jag tror ett av orden du söker KAN vara divisionsskillnad. Dimman. Uppenbarligen måtte ngt av det jag skrev krupit under skinnet på dig av ngn anledning bortom mitt intresse men jag tror du fått ngr av epiteten om bakfoten för att vara ärlig. Du startar en tråd om att du genom i min mening högst oinsatta och osakliga förslag har lösningen på det som i folkmun kallas palestinafrågan, och när jag går i replik på ditt rent juvenila orerande så är det jag som är besserwisser? Inte bara det utan tydligen en miljöpartistisk besserwisser? Det där med att empatiskt ta in och låta tingen vända innan man går i replik e inte riktigt din grej va? Bara det att ta upp 1947 som någon form av ursprungspunkt i frågan säger ju allt.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 26 Sep 2011, 19:49 |
|
 |
|
Jesperado
|
Kan inte ens ett gäng bluesgubbar i Sverige enas i frågan tror jag det blir ännu svårare att få folk som lever efter mångtusenåriga sagor och med krig och hat nära nog nedärvt i generna att enas. Det bästa är att hålla sig utanför och hoppas att de åtminstone håller sina konflikter lokalt...
|
| 27 Sep 2011, 06:24 |
|
 |
|
Renegade
|
Jesperado wrote: Kan inte ens ett gäng bluesgubbar i Sverige enas i frågan tror jag det blir ännu svårare att få folk som lever efter mångtusenåriga sagor och med krig och hat nära nog nedärvt i generna att enas. Det bästa är att hålla sig utanför och hoppas att de åtminstone håller sina konflikter lokalt... Jag tror du har en poäng där. /R
|
| 27 Sep 2011, 11:09 |
|
 |
|
BiTTeR
|
Vad hände med sköt dig själv och skit i andra? Vi har väl tillräckligt med egen skit att ta itu med innan vi börjar diktera för andra hur de ska göra. Svenskar i ett nötskal.
|
| 27 Sep 2011, 12:04 |
|
 |
|
Haraldrig
|
BiTTeR wrote: Vad hände med sköt dig själv och skit i andra? Vi har väl tillräckligt med egen skit att ta itu med innan vi börjar diktera för andra hur de ska göra. Svenskar i ett nötskal. Det är för att vi är lite bättre än alla andra. Faktum är att vi är så bra att vi kan implementera reformer som misslyckats totalt i andra länder. Allt bara för att vi är lite bättre än alla andra.
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 27 Sep 2011, 13:56 |
|
 |
|
Renegade
|
Haraldrig wrote: BiTTeR wrote: Vad hände med sköt dig själv och skit i andra? Vi har väl tillräckligt med egen skit att ta itu med innan vi börjar diktera för andra hur de ska göra. Svenskar i ett nötskal. Det är för att vi är lite bättre än alla andra. Faktum är att vi är så bra att vi kan implementera reformer som misslyckats totalt i andra länder. Allt bara för att vi är lite bättre än alla andra. Det bor en svensk i alla utlänningar men de har ännu inte förstått det. Det måste vara bättre att bo i en trea i en storstadsförort, köra Volvo och vallfärda till Ullared än att leva som fåraherde, fiskare eller skoputsare i ett avlägset land. /R
|
| 27 Sep 2011, 14:23 |
|
 |
|
rifle
|
Lösningen på problem kan var så enkelt att se till att de kommer in i konsumtionssamhället så att de måste koncentrera sig på att köpa en massa av den senaste hemelektroniken för att bräcka grannen så att de inte har tid att bråka om "småsaker".
Skämt åsido. Det är väldigt skönt att det inte är min uppgift att lösa det här problemet för det gör man defentivt inte i en handvändning.
|
| 27 Sep 2011, 14:25 |
|
 |
|
Racing
|
Haraldrig wrote: BiTTeR wrote: Vad hände med sköt dig själv och skit i andra? Vi har väl tillräckligt med egen skit att ta itu med innan vi börjar diktera för andra hur de ska göra. Svenskar i ett nötskal. Det är för att vi är lite bättre än alla andra. Faktum är att vi är så bra att vi kan implementera reformer som misslyckats totalt i andra länder. Allt bara för att vi är lite bättre än alla andra. +1. Om man bara dubblerar tiden som angetts så man hamnar omkring förra sekelskiftet å ser hur engelsmännen hanterade dessa lydriken(dåvarande Jordanien osv) så inser man rätt snart vad som ligger för handen. Judar har i sin tur satt ner sina bopålar i området både på Gaza samt västbanken längre än så. Å det bara sagt om det sista tidsmässigt i den historien. 1947 my ass. Att vi på distans lägger oss i det i ljuset av rådande kultur i området e så korkat att klockorna stannar. Lite med ett leende...det funkar verkligen inte som här. Det GÖR inte det. Lokala haket i beirut vid tiden...ett lokalt fotbollslag vinner sin match,som sänds via lokal tv. Svaret e att barens alla män ger sig ut på gatan å i glädje skjuter i luften med sin Galil,AK-47 osv. Japp.Klart man har med sin automatkarbin när man krökar. Man vet aldrig se... Skapa reda i den genom att sitta med pekpinnar i Sverige du! 
|
| 27 Sep 2011, 14:25 |
|
 |
|
harpgear
|
Fred i mellersta östern....knappast, titta på judarna, allt dom rör vid ger pengar, grönska och allt palestinierna rör vid ruttnar och dör. Att dessa folk skulle bli sams är lika troligt som att solen skulle bli blå 
|
| 27 Sep 2011, 20:38 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
dimman wrote: danix wrote: Yippie-kay-ay, mtfkr  Jag vill bara tillägga att det är tämligen meningslöst att diskutera vidare, så fortsätt gärna...  , djksoft Hur så....till och med du har ju bidragit . Ett par dagar senare: hur har vi bidragit till lösningen av "palestinafrågan"? och hur utläser man djksoft?
|
| 27 Sep 2011, 21:53 |
|
 |
|
FenderBender
|
harpgear wrote: Fred i mellersta östern....knappast, titta på judarna, allt dom rör vid ger pengar, grönska och allt palestinierna rör vid ruttnar och dör. Att dessa folk skulle bli sams är lika troligt som att solen skulle bli blå  En teori iofs, men jag är övertygad om att Palestinafrågan är av religiös natur snarare än något annat. Det är nämligen de religiösa ikonerna i och rund omkring Jerusalem (som har betydelse för såväl judar som muslimer) som historiskt gjort att man aldrig kunnat enas om en uppdelning av det "förlorade landet". 
|
| 28 Sep 2011, 09:06 |
|
 |
|
Hoochie coochie man
|
dimman wrote: Racing wrote: Dimman. Inget illa ment,men det där du presenterar e duktigt naivt som förslag. Min gissning e att du aldrig satt din fot varken i Libanon,"palestina" eller Israel. Det har däremot jag,å många många fler med mig. Att försöka hitta en lösning på distans i den frågan med rötterna i en annan kulturbakgrund än deras egen är totalt futilt som föresats.
Att lättvindigt anse att palestina skall utropas till självständig stat påvisar inget annat än brist på insikt i frågan. Implikationerna av ngt sådant skulle ha världsomspännande efterdyningar. När har du blivit ombedd att göra dig till språkrör för mig om hur vida jag är berest eller inte, och med det som grund kan kosta på dig en näst intill kränkande uppfattning om hurvida trovärdigt jag kan ha en relevant uppfattning i ämnet eller inte...sakta i backarna nu herr besserwisser, du ska inte gapa över mer skit än du kan svälja, jag är kanske närmare ämnet än vad du tror....resten av ditt högst arroganta inlägg får kommenterar sig själv. Hur är det då Dimman, har du varit i Libanon , Palestia och Israel ? Och hur nära ämnet är du ? Tala ur skägget vetja, vi vill veta !
|
| 28 Sep 2011, 12:37 |
|
 |
|
Haraldrig
|
harpgear wrote: Fred i mellersta östern....knappast, titta på judarna, allt dom rör vid ger pengar, grönska och allt palestinierna rör vid ruttnar och dör. Att dessa folk skulle bli sams är lika troligt som att solen skulle bli blå  Vilken jäkla tur att man har lite judiskt blod i ådrorna då 
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 28 Sep 2011, 14:48 |
|
|