View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 21:48

Reply to topic  [ 17 posts ] 
Vidgade vyer 
Author Message

Där jag bor finns ett berg som heter Dundret...om man står på toppen så kan man faktiskt se när planen lyfter från Midlanda Airport/Sundsvall/Härnösand... :lol: :D

09 Sep 2011, 11:54
Profile ICQ WWW

Post Re: Vidgade vyer
På Dundret har jag varit. Storslagen utsikt - jag såg Robinson Robban nere i byn, när han gick omkring och "brättade sig". :wink:

09 Sep 2011, 11:58
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
På Dundret har jag varit. Storslagen utsikt - jag såg Robinson Robban nere i byn, när han gick omkring och "brättade sig". :wink:

Dundret är är något vi infödingar är stolt över...synd man inte kan säga det samma om Robinsson Robban..men Gud gav oss alla olika förutsättningar här i livet, det var ju på det sättet som mångfalden skapades..eller hur :lol: :lol:
P.s ang. Flygplanen på Midlanda...det funkar om man har med sig en flygtid tabell :wink:

09 Sep 2011, 13:05
Profile ICQ WWW

dimman wrote:
FenderBender wrote:

Dundret är är något vi infödingar är stolt över...synd man inte kan säga det samma om Robinsson Robban..men Gud gav oss alla olika förutsättningar här i livet, det var ju på det sättet som mångfalden skapades..eller hur :lol: :lol:
P.s ang. Flygplanen på Midlanda...det funkar om man har med sig en flygtid tabell :wink:

Appropå flygning, så tyckte jag mig även se Janne Boklöv "rotera" från Kullen. Men jag är inte säker... :roll:

09 Sep 2011, 13:17
Profile ICQ WWW

ssssåggg dddu hohohonom oooockssså :lol:
Janne Boklöv i telefon :
-hahahahar ddddu titititid i eeeeen hahahahalv tititimme, skulskulskulle bbbehhöva pppprapraprata mmmmed didididig i fefefem mimiminuter :D

09 Sep 2011, 14:16
Profile ICQ WWW

dimman wrote:
ssssåggg dddu hohohonom oooockssså :lol:
Janne Boklöv i telefon :
-hahahahar ddddu titititid i eeeeen hahahahalv tititimme, skulskulskulle bbbehhöva pppprapraprata mmmmed didididig i fefefem mimiminuter :D

Jag festade en del med Janne Boklöv under gymnasietiden (han pratade ofta om hans teknikfel, som så småningom blev V-stilen). En kompis tjej och Boklövs dito var bästisar, så det var på omvägar jag lärde känna honom. :D

Boklövcitat, uttalat på Svanvägen i Övik någon gång runt 1981 (när JB gick backhoppargymnasiet här), som svar på min fråga hur man vid sina sinnens fulla bruk kunde börja med backhoppning:

"Jaahahadduu... Mmmmmahan bbbbörrrjjaaarr jjjjjuhu sohmmmhom vvvvähällldddigt ung, ihinnan mmmahan fåhåttt föhörståhånndd... (30 sekunders paus)... Mehenn åhå ahandrraha sihidan ähär mahan vähäll ihintte rihiktihigt klohok nu heller! "

Jag tycker dock att Janne B är/var riktigt trevlig (har inte träffat honom sedan 80-talet) - för att inte tala om hans förtjusande hustru Jorunn. :)

09 Sep 2011, 14:30
Profile ICQ WWW

Lyteskomik!
Fy fan så lågt.
Vart finns Ditt sociala engagemang nu FB?
Har Du ramlat av barikaderna?

13 Sep 2011, 23:00
Profile

Shoeshine wrote:
Lyteskomik!
Fy fan så lågt.

Boklöv var den som själv drev om att han behövde 30 minuter för att tala med någon i fem minuter.

På tal om ingenting: Fender Bender, tack för att du bytte bild! jag är medveten om att det var en gammal bild på dig förut (eller?) men jag kunde inte låta bli att tänka på Mark Chapman varenda gång jag såg fotot. Han som knäppte Lennon alltså. Förlåt mig! :? :oops: :D :lol:

14 Sep 2011, 12:05
Profile ICQ YIM WWW

Shoeshine wrote:
Lyteskomik!
Fy fan så lågt.

Alla som känner Janne Boklöv vet att han själv är den förste att skoja om hans stamning. Därför har jag inga problem med det. Jag har varit på fester där han utlyst tävling i vem som härmar honom bäst - med han själv som domare. Han har en skön attityd och en ödmjukhet som många andra människor borde ha. När det gäller honom så antar jag samma sköna hållning till hans handikapp som han själv gör. :wink:

14 Sep 2011, 12:13
Profile ICQ WWW

Nu är det ju inte bara Janne Boklöv som stammar här i världen....

14 Sep 2011, 13:11
Profile

FenderBender wrote:
Alla som känner Janne Boklöv vet att han själv är den förste att skoja om hans stamning. Därför har jag inga problem med det. Jag har varit på fester där han utlyst tävling i vem som härmar honom bäst - med han själv som domare. Han har en skön attityd och en ödmjukhet som många andra människor borde ha. När det gäller honom så antar jag samma sköna hållning till hans handikapp som han själv gör. :wink:

I tråden om opassande skämt så skriver du faktiskt tvärtemot hur du agerar i den här tråden.
:lol:

14 Sep 2011, 13:18
Profile ICQ WWW

rifle wrote:
FenderBender wrote:

I tråden om opassande skämt så skriver du faktiskt tvärtemot hur du agerar i den här tråden.
:lol:

:oops: :oops: :oops:
Det har du rätt i... Där ser man! Får väl klargöra då, att jag älskar Janne Boklöv som om han var min egen bror och reflekterade inte över det. Det var av kärlek och inget annat. :D

14 Sep 2011, 13:57
Profile ICQ WWW

Du förstår fortfarande inte? Bara för att Janne B tar det så, betyder alltså inte att andra som stammar tar det likadant.

14 Sep 2011, 13:58
Profile

Trout wrote:
Du förstår fortfarande inte? Bara för att Janne B tar det så, betyder alltså inte att andra som stammar tar det likadant.

I så fall ber jag om ursäkt. Det ska aldrig upprepas. Skämtet var av kärlek till Janne B och inget annat. :oops: :oops: :oops:

14 Sep 2011, 14:05
Profile ICQ WWW

snutstrut wrote:
På tal om ingenting: Fender Bender, tack för att du bytte bild! jag är medveten om att det var en gammal bild på dig förut (eller?) men jag kunde inte låta bli att tänka på Mark Chapman varenda gång jag såg fotot. Han som knäppte Lennon alltså. Förlåt mig! :? :oops: :D :lol:

Hehe, jo bilden är på mig och den var tagen i april -79, ett passfoto inför skolresan efter nian. Min fru tvingade mig att byta ut den mot vad som helst, för hon ville inte att "den lille jävla terroristen" skulle synas på nätet! :mrgreen:

14 Sep 2011, 14:13
Profile ICQ WWW

Lytes komik..................Varva ner en smula.
Varför tolka det som fan tolkar Bibeln. :evil:
Jag har stor empati med dom som lider av sitt handikapp, oavsett vad handikappet består av, skulle inte för en sekund använda det som ett sätt att ironisera mot person eller mot handikappet i sig...med jag skrattar gärna tillsammans med dom som kan skratta åt sig själv och inte tar sig själv på för stort allvar..oavsett dom har ett handikapp eller inte.
"Banne" (Janne Boklöv) är ett klockrent exempel på det :lol: :lol:
Citatens är ju Bannes egna, och har inte han problem med dom så varför ska jag eller någon annan då ha det. :?: :?:

14 Sep 2011, 15:12
Profile ICQ WWW

dimman wrote:
Lytes komik..................Nä inte en chans.
Jag har stor empati med dom som lider av sitt handikapp, oavsett vad handikappet består av, skulle inte för en sekund använda det som ett sätt att ironisera mot person eller mot handikappet i sig...med jag skrattar gärna tillsammans med dom som kan skratta åt sig själv och inte tar sig själv på för stort allvar..oavsett dom har ett handikapp eller inte.
"Banne" (Janne Boklöv) är ett klockrent exempel på det :lol: :lol:
Citatens är ju Bannes egna, och har inte han problem med dom så varför ska jag eller någon annan då ha det. :?: :?:

+1

Kunde inte sagt det bättre själv. :D

14 Sep 2011, 15:16
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 17 posts ]