View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 08:52

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Stackars Jimmy Olofsson 
Author Message

Post Stackars Jimmy Olofsson
Åt lunch ensam idag då nedan mail droppade in i min smartphone.... Hade inget att göra så jag tänkte irritera denna nätfiskare lite,, Har markerat mina svar i blått och Jimmys i svart :D

Hall? d?r,

Jag hoppas att du f?r den h?r g?ngen att jag inte har informerat min resa till Storbritannien f?r ett program, nu ?r jag inf?r ett stort problem d?r jag tappat min pl?nbok d?r min kreditkort, pengar, och n?gra viktiga dokument och v?rdefulla delar som har bevarats ocks?, n?r jag var p? v?g till hotellet.

Just nu som jag e-posta det h?r meddelandet ?r Internet det enda tillg?ng att kommunicera f?r tillf?llet, s? jag ber om ett l?n till hj?lp snabbt f?r mig summan av $850 att betala mina r?kningar hotellet och igen f?r att f? hem i Frankrike.

Jag har talat till ambassaden h?r, men ingenting hade gjorts, och inte heller svara p? fr?gan p? ett effektivt s?tt kommer jag uppskatta om du har r?d att hj?lpa mig med pengar jag kommer att vara den ?terbetalas till dig s? fort jag kommer hem.

Som jag sa tidigare att det enda s?ttet att kommunicera ?r via Internet som jag f?rlorade min mobiltelefon bredvid min pl?nbok.

Nedan finns information till ett Western Union Money Transfer kommer att vara det snabbaste s?ttet att f? kontanter,

NAMN .. Jimmy Olofsson
Adress: 1,defence close
State: London
Stad: London
Postnummer: SE28 0nu

Jag v?ntar p? alla skulder och re-ok min biljett s? snart som m?jligt.

Med v?nliga h?lsningar,

Jimmy Olofsson.

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

Faan jimmy, var har du dina svenska bokstäver?

Tja ledsen som jag var oorganiserad av vad jag g?r igenom och jag hoppas ni hj?lpa mig att komma ur detta problemet och jag kommer att f?rklara mycket mer b?ttre till dig s? fort jag ?terv?nder hem.

Men hur kan jag hjälpa dig? Vart ska jag skicka pengarna? Western Union finns inte här

Ring gärna om du kan

/Fredrik

Tack s? mycket Fredrick som jag uppskattar den omsorg och k?rlek till me.you kan skicka pengar online genom att anv?nda ditt kort f?r att skicka v?stra ?verf?ra fackliga pengar till mig i Storbritannien till denna information som min Gud skall vara med dig,

NAMN .. Jimmy Olofsson
Adress: 1, f?rsvar n?ra
State: London
Stad: London
Postnummer: SE28 0nu

Ok, ge mig ett kontonummer så skickar jag pengarna snarast

/F

Du vet att jag inte bor i Storbritannien, men det enda s?ttet jag fick veta jag kan f? finansiering ?r genom enbart Western Union Money transfer.and Jag kommer s?kerligen att ?terbetala det tillbaka till dig s? fort jag ?terv?nder hem.

?terigen kan jag inte ens ringa samtal, blev tillsagd att bara skicka e-post f?r att f? snabb hj?lp.

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
Menar du att jag ska sätta in pengar från mitt kort till Western Union?

Annars kan jag köpa en biljett till dig, vilket flyg tänkte du ta?

/F

ja som kommer att bli bra och b?ttre eller s? kan du skicka mig ett Western Union ?verf?ring fr?n n?gon av deras plats runt.
M?ste betala in skulder fr?n hotellet jag sovit p? innan det gick bad.and jag beh?ver en liten f?r?ndring att ?ter okej min biljett och flyga tillbaka till landet.

Ok, jag kan betala din räkning direkt till hotellet, vilket hotell är det?

/F

Jag ?r inte i god anda f?r nu n?r jag beh?ver betala skulder med kontanter. s? l?t mig veta om du verkligen vill vara till hj?lp eller inte s? jag b?rjar k?nna sig mycket sjuk och tr?tt.

Jag sa ju redan att du kan hj?lpa till genom Western Union Money transfer.and om du inte kan verkligen hj?lpa v?nligen l?t mig veta.

Enda s?ttet jag fick veta att l?sa detta ?r genom Western Union Money Transfer.
tack.

Ok, men jag kan betala din räkning direkt till hotell och sedan skicka pengar via min syster, hon bor ju i Hammersmith. Kan du hämta pengarna där i kväll mellan 19-20.00?

Blir det bra med 600??

/Fredrik

Jo jag ser att du inte kan hj?lpa. men ?nd? thanks.We alla har ett problem och det finns alltid en l?sare bredvid someo en.

Du missförstår, jag vill ju gärna hjälpa dig. Problemet är att jag inte kan skicka via Western Union bara

Kan jag skicka pengar till min syster i Hammersmith sa att du kan hämta dom där? Jag kan ordna så att hon har pengarna ikv?ll

/F

d?r jag ?r st?ngd f?r ett Western Union Money pekar emot fonden faster.so Jag hoppas att detta kommer att bli bra s? kan jag inte rest till d?r din syster ?r p? g?ng kommer det inte att tala v?l om mig g? in i problem genom henne s? aldrig ?tanke om du inte kan via Western Union tack ett g?ng Fredric

Ok, jag förstår. Om jag ger dig mitt nummer och kod till Amex kanske du kan betala hotellet på det viset?

/F

Jag kan bara ta emot Western Union tack

Western Union accepterar endast Visa eller Mastercard, jag har bara Amex

Har du möjlighet att hämta pengarna hos min syster i Hammersmith ikväll?

/Fredrik

Inte alls, förutom att hon kan skicka den bara av västerländska union.but igen tack för den vård

Kan jag maila dig mitt Amex-nummer och kod istället så du kan betala själv?

Tja kortet kan gå på Western Union, jag menar AMEX också eftersom jag inte lita på någon när man talar om kredit cards.that var därför jag sa Western Union okej fred.never åtanke om jag inte kan se hjälp för now.i får vänta tills jag se vem som kommer att skicka mig Wester fackliga okay.thanks så mycket för den tid det tar skriftligen och omsorg också.

Är du kvar i London på torsdag den 8e? Jag är i London då, bor på Park Lane hotel. Kan vi ses där på torsdag kväll?

/F

tack

Och där slutar kommunikationen med min vän Jimmy Olofsson, som tydligen fortfarande är i knipa i London….

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Last edited by Joshunznera on 06 Sep 2011, 20:48, edited 2 times in total.

06 Sep 2011, 15:17
Profile WWW

Post Re: Stackars Jimmy Olofsson
Stackarn.... :lol:

06 Sep 2011, 15:36
Profile

Hehe, jag hade nog aldrig haft tålamod att ens driva med "stackarn"... Men underhållande var det! :P :lol:

06 Sep 2011, 15:48
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Hehe, jag hade nog aldrig haft tålamod att ens driva med "stackarn"... Men underhållande var det! :P :lol:

nej det hade nog inte jag heller, men att äta en 16-bitars sushi utan sällskap är rätt tråkigt och då behövs lite terapi :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

06 Sep 2011, 15:53
Profile WWW

Vilken inkonsekvent översättningsalgoritm. Först står det Western Union, sen Västerländska Union och så plötsligt Western Fackliga.

06 Sep 2011, 16:00
Profile

Sicken Jä....idiot, det är ju inte ens roligt. :twisted: :twisted:
Hur dum tror han folk är egentligen...alla gener med någon form av förstånd var tydligen slut när han skulle slutmonteras. :evil:
Känner bara att jag får lite "sadistiska" influenser då jag läser/hör om
sådant här skit... :evil: :twisted: :evil: :twisted:

06 Sep 2011, 17:19
Profile ICQ WWW

Ha ha kul ju :D :D :D

06 Sep 2011, 18:14
Profile

:lol: :lol: :lol:

06 Sep 2011, 19:45
Profile WWW

Hehe,så ska dom tas :D

08 Sep 2011, 18:22
Profile WWW

Blev uppringd häromdagen av en indier(?) som sade sig representera "Microsoft Windows" och som meddelade att dom hade hittat ett fel på min dator och om jag bara kopplade upp mig mot deras site så skulle dom fixa felet.
Jag sade "ok I will do that" men gjorde naturligtvis inte det. Sen höll vi på ett bra tag och jag hittade på div felmeddelanden som gjorde att jag inte kom in på hans site, att jag var där men inte kunde klicka på något etc. Efter ett tag frågade han:
- "What are you doing, I cant see you at our site"
- "Im wasting your time..."

Inte för att det hjälper men det är kul.

09 Sep 2011, 08:44
Profile ICQ WWW

Nästan dagligen, när jag loggar in på jobbet har jag mellan 1-3 "nigeriabrev" i olika former och erbjudanden. Det går i perioder. Det kan även vara lugnt ett tag. Men att folk aldrig tröttnar? Ändå har jag en känsla av att vi bara sett toppen på isberget ännu. Och otroligt nog finns det vuxna människor som faktiskt går på blåsningen. Man undrar vad som driver dem... :mrgreen:

09 Sep 2011, 11:25
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Nästan dagligen, när jag loggar in på jobbet har jag mellan 1-3 "nigeriabrev" i olika former och erbjudanden. Det går i perioder. Det kan även vara lugnt ett tag. Men att folk aldrig tröttnar? Ändå har jag en känsla av att vi bara sett toppen på isberget ännu. Och otroligt nog finns det vuxna människor som faktiskt går på blåsningen. Man undrar vad som driver dem... :mrgreen:

Skaffa ett bra spamfilter, eller en leverantör som har.

09 Sep 2011, 12:11
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]