View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Sep 2026, 19:24

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Epiphone Les Paul Standard -96 
Author Message

Jag har på tok för många gitarrer, så jag ska sålla bort ett tiotal och börjar med denna.

Epiphone Les Paul std Honey Burst, Mahogny, lagom diskret flamlönntopp. Helt original med chrome hardware.

Inköpt ny på Musikbörsen i Malmö 1996. Valde mellan denna och en Gibson Les Paul Standard Sunburst och denna kändes helt enkelt bättre att spela på.

Aldrig giggad, fint skick, bra band. Någon småding på baksidan finns såklart men ingenting som stör.

Hade i ett par Gibson keramiska Humbuckers (tror det var 490 och 500T) men tog ut dem igen då originalmickarna lät bättre.

Det roliga med top carven är att den faktiskt är mer lik en 50s Les Paul än Gibsons egna standards.

Serienummer L6120625

Den blir din för 3500:-

Image

Image

Image

Image

06 Jan 2011, 01:09
Profile ICQ WWW

Den där va kanonläcker[:p]! En tidig Korean och dom va jäkligt bra byggen, hade en själv för ca:2år sedan som ångrar att jag gjorde mig av med. Väldigt mycket bättre än sitt rykte och hype tyvärr. Så nånstans mellan 2500:- och högst 4000:- kan du nog få. Lycka till!
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

06 Jan 2011, 03:35
Profile ICQ YIM WWW

daffyd wrote:

Den där va kanonläcker[:p]! En tidig Korean och dom va jäkligt bra byggen, hade en själv för ca:2år sedan som ångrar att jag gjorde mig av med. Väldigt mycket bättre än sitt rykte och hype tyvärr. Så nånstans mellan 2500:- och högst 4000:- kan du nog få. Lycka till!

Tack Daffyd,

Ja, jag blev faktiskt positivt förvånad. Jag har en del gitarrer och de flesta har hängt på väggen hur länge som helst utan att ha blivit spelade på och när jag plockade ner denna häromdagen så förundrades jag över att den är så bra och lättspelad.

Uppdaterar med lite fler bilder i första inlägget.

06 Jan 2011, 15:15
Profile ICQ WWW

Tjena!
var fins gitarren?
kanske inresserad av att byta med dena http://www.blocket.se/lund/Ovation_elgi ... w=0&last=1

06 Jan 2011, 15:56
Profile ICQ YIM WWW

Stiffe70 wrote:

Tjena!
var fins gitarren?
kanske inresserad av att byta med dena http://www.blocket.se/lund/Ovation_elgi ... w=0&last=1

Gitarren finns i Malmö. Tyvärr är inga gitarr-relaterade byten intressanta.

Jag säljer iväg bara för att vårt hem numera ser ut som en musikaffär istället för em bostad och jag spelar sällan på mer än några få gitarrer, så det känns rätt att avyttra några till den som är intresserad så att de kommer till användning.

06 Jan 2011, 17:01
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]