Casio PG-380 midigitarr (svart) - *SÅLD*
Uppdatering: Köparen var inte nöjd med hur den synkade så jag tog tillbaks den. Nu är de trötta kondingarna bytta och den funkar riktigt bra igen - så nu är den till salu igen!
En styck svart Casio PG380 säljes för 3500 svenska riksdaler. Inget case men om jag slipper prut kan jag bjuda på en gigbag.
Byten kan vara av intresse - vet dock inte vad jag letar efter egentligen så det är bara att fresta mig!
Som gitarr sett är den grymt bra - jäkligt stabil, låter bra, ett japanskt kvalitetsinstrument helt enkelt! Tillverkad av Fuji Gen Gakki - jag vet inte exakt när den tillverkades men Casio's midigitarrer introducerades 1987.
Lite kuriosa om denna modellen som var Casio's "top of the line"-modell:
<b>PG-380: This was Casio's top of the line guitar, listing for about US$1500. Body: Alder, longer than a Strat's and lacking the tummy cut and armrest contouring of the Strat, due to the numerous cavities routed in the body to accomodate the electronics. Pickups: neck and bridge single-coil, bridge humbucker splittable by a pushpull switch on the tone control. Bridge: Gotoh Floyd Rose-style (licensed) locking vibrato. Neck: Maple with ebony 22-fret fingerboard; locking nut.</b>
Stort tack till Magnus Olsson för bilderna: