View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 00:17



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Case till Ibanez Roadstar elbas 
Author Message
User avatar

Joined: 02 Mar 2003, 23:01
Posts: 1934
Location: Bollnäs
Post Case till Ibanez Roadstar elbas
Just det ja...

Jag har skaffat mig en kanonfin -83:as Ibanez Roadstar RB924, som tyvärr saknar case.
Någon som har ett passande över? Helst ett original förstås, men annars får det gå med något annat.

Så här ser basen ut.

<img src="http://i18.ebayimg.com/02/i/04/27/6c/b5_1_b.JPG" border=0>

/Sixten


14 Jun 2005, 22:30
Profile WWW

Joined: 18 Aug 2004, 20:33
Posts: 355
Post 
Ursäkta kladdet, snygg bas!! <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>

>>Den som gapar efter galen fågel, ser inte skogen för alla ben<<


15 Jun 2005, 23:03
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2003, 23:01
Posts: 1934
Location: Bollnäs
Post 
För all del, jag håller med! <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>

Den är dessutom i så nära nyskick man kan tänka sig, helt otroligt för en 22 år gammal bas!
Hur den klarat sig så bra utan case är en gåta...

/Sixten


16 Jun 2005, 00:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 02 Mar 2003, 23:01
Posts: 1934
Location: Bollnäs
Post 
Un petit bump.

Jag har bytt till mig ett case som skulle passa, men det gjorde det inte alls. Det är till en slimmad bas med mycket smalare kropp.
Inte ens en gitarr får plats i det... <img src=icon_smile_sad.gif border=0 align=middle>

Så behovet kvarstår alltså!
Det ska helst vara samma modell som i den här Blocket-annonsen:
http://www.blocket.se/view/5364384.htm? ... l=0&city=0
(Skitfin bas där förresten, är det ingen som köpt den?)

<img src="http://195.149.144.113/images/92/92-92982203192.jpg" border=0>

/Sixten

Edited by - Sustain on 14 July 2005 16:33:37


14 Jul 2005, 16:30
Profile WWW

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
Vad är de vitala måtten på basen då? Och på Case't du har?


17 Jul 2005, 20:03
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2003, 23:01
Posts: 1934
Location: Bollnäs
Post 
Haj Danix.

Bredaste stället är c:a 35cm, längden 114.
Från spetsen av övre hornet, diagonalt förbi jackat, är det c:a 55cm.
Det är samma form som på den vita basen.

Caset jag har är preis tillräckligt långt, men största bredden bara 30cm.
Det är mer figurfomat än det på bilden ovan, samma färg. Ganska säkert ett Ibanez-case.

Om Du eller någon annan är intresserad av det så fixar jag bilder.
Det är i fint skick, men jag vet alltså inte till vilken bas det passar.

/Sixten


17 Jul 2005, 20:33
Profile WWW
User avatar

Joined: 02 Mar 2003, 23:01
Posts: 1934
Location: Bollnäs
Post 
Bilder med mått på mitt case finns nu på Bytes-avdelningen.

/Sixten


01 Aug 2005, 15:18
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.