Ceriatone 1987Lead, typer av MV
Hade inte tänkt att vara och rota i denna igentligen, utan hade tänkt låta Owe installera ett "power scale kit" och eventuella andra trevliga mods, men ha kvar "plexi" kretsen så att säga.
Men så blev jag lite nyfiken på hur den skulle låta om preampen såg ut som den på en 2203(jag är helt såld på den av någon konstig anledning[:D][^][8)][:I]). Och det var ju relativt lätt ingrepp så jag tänkte, "why not".
Ojoj, vilket reslutat det blev! Riktigt kul med två gain-rattar, går att fila på ljudet och ratta in ritkigt goa sound. Den slår helt klart Windsorn med hästlängder, dock kostade den en aning mer.
En liten lustig sak: Katodmotståndet på V2a ska ju vara 820ohm men på min så var det 2.7k av någon konstig anledning. Var lätt att byta men lite fundersam blev jag allt.
Antar att "power scale" kommer att göra den ännu roligare om jag nu bara får foten ur och vågar skicka iväg min ögonsten till Owe.[8)]
EDIT: Glömmde frågan, vilka typer av MV finns det jag kan testa på denna stärkare och vilken är mest omtyckt? Den som sitter i nu ser ut så här:
http://ceriatone.com/images/mods/Plexi5 ... Ceriat.jpg