någon som moddar stärkare i närheten av göteborg..
trodde att jag hade skrivit en tråd om detta här tidigare men det var nog på planket så jag gör en ny...
jag har en mesa boogie dc-5... tycker det är en väldigt bra stärkare men för att passa mina behov bättre så skulle jag vilja göra några små förändringar...
för det första så har stärkaren en push/pull-pot på den rena kanalen som ska ge mer crunsh... jag tycker att ljudet blir allt för middigt och hårt när man drar ut den så jag skulle vilja få den mer varm på något vänster... om det går skulle jag gärna vilja ha den åt voxcrunshhållet...[:I] hur lätt nu det är med 6L6 och allt...
sedan måste den kanalen kunna sparkas igång genom en switch på golvet för att den ska bli användbar... stärkaren har en sådan switch som går till reverbet men den använder jag inte så man kan med fördel ta den...
just nu smäller det också till i stärkaren då man byter kanal så om det skulle gå att se över en sån grej hade det ju varit smidigt...
ove amphealer har erbjudit sig att ta sig an stärkaren men jag tycker det är svårt med avståndet... tycker det är tråkigt att skicka stärkaren och det blir också svårt då det skulle vara roligt att testa crunchljudet innan det spikas...
därför undrar jag nu om det finns någon annan i närheten av göteborg som skulle kunna tänka sig att ta sig an den här stärkaren... maila gärna eller skriv i tråden vad det skulle kunna tänkas kosta och så...
köpes:
-texas minigitarr