View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Jun 2026, 18:00

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Frågor om D'lite ODS 
Author Message

Post Frågor om D'lite ODS
Hej, jag har för mig att du startade ett D'Lite bygge ungefär samtidigt som mig. Om jag inte missminner mig var målet lite mer Bonamassa stuk på ljudet. Hur gick det? har nu kört på min omoddade i ett år och känner att jag behöver sätta på lödstationen och lukta på tennet igen. Jag är inte riktigt nöjd med 6v6 (vill nog ha det litet mer åt 6L6 eller ännu hellre EL34) och ändra litet i OD1 och 2.

25 Nov 2008, 13:00
Profile

Här är länk till den gammla tråden om bygget som jag gjorde åt Johan: <b>http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=13033</b>

Kanske några svar finns där.

Jag har för mig att jag gjorde några moddar från originalet, men minns inte vilka. Får kolla det...

Johan får gärna kommentera vad han tycker om stärkaren idag.

Bonamassa-stuk tror jag inte det var tal om, mer Roben Ford i så fall, men jag minns inte riktigt.

Jag har för mig att jag moddade D-Lite:en så att den blev väldigt lik den original Dumble Overdrive Special med serienummer 0124 som finns information om på internet.

Om du mejlar mig på sven-johan[dot]bladh[at]telia[dot]com så kan jag mejla dig info.

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker

25 Nov 2008, 13:45
Profile

Fel av mig blandade ihop 'Bonamassa varianten' med en annan Sven men det var nog på Ampgarage. Skall titta på det du skickade mig

25 Nov 2008, 16:18
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]