View unanswered posts | View active topics It is currently 09 May 2026, 22:50

Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Angående Japan 
Author Message

http://www.expressen.se/sex/1.1374620/i ... nte-ha-sex

Är det bara jag som tycker att det där är skrämmande? [:0]

Helt otroligt att deras lösning är att man får högre lön och mer semester om man skaffar barn!

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>

20 Nov 2008, 01:04
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Helt otroligt att deras lösning är att man får högre lön och mer semester om man skaffar barn!

<hr noshade size="1">

Fan, min fru som inte vill annat än att knulla[;)]
Hade varit bättre med en trött fru[:p]

Skämt åsido.
Artiklen är en del av sanningen.
Den andra delen är att de tänker mer på sina karriärer än på att ha barn. Så är det ju till stor del i Sverige också (och hela den utvecklade världen). I Sverige har vi dock gott om "white-trash" och sånt som inte gör annat än att avla. JAg är 30 och har ett barn (första och sista), kom hem till Sverige efter många år i exil. Såg gamla skolkamrater till mig. Så många av dem hade redan 2-3 barn, ingen utbildning men lågavlönade jobb. Det är förvånansvärt många såna i Sverige. Sen har Sverige många invandrare som kommer från kulturer där man "avlar" på som fasiken.

Som sagt, Japanerna tänker mer på karriären än familj men de har även
en väldigt välutbildad befolkning och de flesta är medelklass. Invandrarna i Japan är högutbildade och som bekant så väntar akademiker generellt med att skaffa barn.

Det är ju bra att någon där borta tar sig an problemet.
Men att de jobbar för mycket, tja, det är ju frivilligt.
Svenskar däremot är tvärtom, vi jobbar för lite och försörjer för många på det lilla vi gör. kanske Sverige och Japan borde mötas halvvägs?

Det är stor skillnad på klass när det kommer till det där med att skaffa barn. Underklassen (vilket begrepp) skaffar barn tidigt eftersom de är outbildade och deras mamma fick barn tidigt. Lite som ett ekorrehjul. Ju högre kulturellt kapital desto senare kommer barnen.

Vidare kan man ju diskutera det där med högre lön och mer ledighet.
Så har vi det i Sverige och jag tycker det är orättvist att jag som skattebetalare ska vara med och försörja andras barn. Barn skaffar man om man har råd, annars ger man fasiken i det. Har man inte råd att vara mammaledig så gör man bäst i att inte skaffa barn. Barnbidraget kunde lika gärna finansiera generella skattesänkningar.
Samma effekt i slutändan.

Personligen så ser jag inget fel i att världsbefolkningen krymper. Det måste den göra för att människan ska överleva på sikt.

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com

20 Nov 2008, 01:30
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

en väldigt välutbildad befolkning och de flesta är medelklass. Invandrarna i Japan är högutbildade och som bekant så väntar akademiker generellt med att skaffa barn.

Japanska män är ju kända för att de jobbar hårt för sin familj, och de högutbildade är det pga. att de ska kunna försörja sin familj väl(Det är ju allmänbildning!).

Haraldrig wrote:

Svenskar däremot är tvärtom, vi jobbar för lite och försörjer för många på det lilla vi gör. kanske Sverige och Japan borde mötas halvvägs?

Vi jobbar inte för lite, det finns snarare för lite jobb för att alla ska kunna jobba.
Om vi hade minskat till 6 timmars arbetsdag så är jag övertygad om att Sverige hade haft MYCKET lägre arbetslösthet, och kunnat sänka skatten utan att ändra på bidrag mm.
Och att du säger att det är frivilligt är ju lite konstigt, eftersom att det finns grymt många människor i Japan som har en så dålig lön att de inte har råd att leva på en "vanlig" månadslön.

Haraldrig wrote:

Det är stor skillnad på klass när det kommer till det där med att skaffa barn. Underklassen (vilket begrepp) skaffar barn tidigt eftersom de är outbildade och deras mamma fick barn tidigt. Lite som ett ekorrehjul. Ju högre kulturellt kapital desto senare kommer barnen.

Ursäktar att jag frågar, men vart har du fått det där med korrelationen mellan inkomst/utbildning och barn?

Haraldrig wrote:

Så har vi det i Sverige och jag tycker det är orättvist att jag som skattebetalare ska vara med och försörja andras barn. Barn skaffar man om man har råd, annars ger man fasiken i det. Har man inte råd att vara mammaledig så gör man bäst i att inte skaffa barn. Barnbidraget kunde lika gärna finansiera generella skattesänkningar.

Jag tycker att barnbidrag snarare vore vara inkomstbeprövat, då får inte de som har råd några extra pengar, och på så vis kan man sänka skatten och fortfarande hjälpa dem som behöver det.
Alla har olika förutsättningar, och vad ger dig rätten att neka en fattig/outbildad människa att skaffa barn?

Haraldrig wrote:

Personligen så ser jag inget fel i att världsbefolkningen krymper. Det måste den göra för att människan ska överleva på sikt.

Där kan jag hålla med dig, inte ens om människans befolkning halverades så skulle världen må bra.

<hr noshade size="1">

20 Nov 2008, 01:58
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Japanska män är ju kända för att de jobbar hårt för sin familj, och de högutbildade är det pga. att de ska kunna försörja sin familj väl(Det är ju allmänbildning!).

Haraldrig wrote:

Vi jobbar inte för lite, det finns snarare för lite jobb för att alla ska kunna jobba.
Om vi hade minskat till 6 timmars arbetsdag så är jag övertygad om att Sverige hade haft MYCKET lägre arbetslösthet, och kunnat sänka skatten utan att ändra på bidrag mm.
Och att du säger att det är frivilligt är ju lite konstigt, eftersom att det finns grymt många människor i Japan som har en så dålig lön att de inte har råd att leva på en "vanlig" månadslön.

Haraldrig wrote:

Ursäktar att jag frågar, men vart har du fått det där med korrelationen mellan inkomst/utbildning och barn?

Haraldrig wrote:

Jag tycker att barnbidrag snarare vore vara inkomstbeprövat, då får inte de som har råd några extra pengar, och på så vis kan man sänka skatten och fortfarande hjälpa dem som behöver det.
Alla har olika förutsättningar, och vad ger dig rätten att neka en fattig/outbildad människa att skaffa barn?

Haraldrig wrote:

Där kan jag hålla med dig, inte ens om människans befolkning halverades så skulle världen må bra.

<hr noshade size="1">

Fram med lite statistik nu. Har du ett vanligt jobb i Japan så klarar du dig utan vidare på den lönen.

Vidare så förstår jag att du är vänsterorienterad.
Men varför är det en rättighet att ha barn?
Är det inte synd om barn som utan att välja har föräldrar som inte kan försörja dem? Vore det inte bättre då att de föräldrarna tänkt sig för?

Min Email:

20 Nov 2008, 02:10
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Fram med lite statistik nu. Har du ett vanligt jobb i Japan så klarar du dig utan vidare på den lönen.

Jag ger mig på den biten, efter att ha googlat så kan jag erkänna att min "kunskap" var felaktig(Men det är faktiskt saker jag har fått höra i skolan!), men du själv kan ju få visa upp källor/statistik på det jag bad om!

Haraldrig wrote:

Vidare så förstår jag att du är vänsterorienterad.
Men varför är det en rättighet att ha barn?
Är det inte synd om barn som utan att välja har föräldrar som inte kan försörja dem? Vore det inte bättre då att de föräldrarna tänkt sig för?

Ptja, jag är någonstans mellan Vänster och Höger(Finns inget parti som stämmer in på mig.).
Jag tycker att de som behöver hjälp ska kunna få den, men samtidigt ska man inte kunna utnyttja det.

Har inte alla rätt till att bilda en familj? Att föra vidare sitt arv?
Det är just det som är poängen!
Människor som inte har tillräcklig inkomst för att leva ett normalt liv och ha barn bör få stöd!

Jag själv kommer från en familj som man väl får säga är "fattig"(En genomsnittslön på 2 vuxna och 3 barn.), det är liksom precis att det går runt, och jag har inte haft en sämre uppväxt bara för att mina föräldrar inte alltid har köpt mig de nyaste häftigaste leksakerna, det är inte pengar som bringar en familj lycka, men alla har rätt till ett tak över huvudet och mat på tallriken!

För att låta som en gammal hippie: Det går inte att sätta ett pris på kärlek(Vilket du tycks tro?).

Däremot så tycker jag också att man likt som så många andra bidrag idag bör kräva att man har jobb, eller kämpar med att få jobb/genomgår utbildning för att få barnbidrag(Jag håller med om att man inte kan snylta hur som helst!).

<hr noshade size="1">

20 Nov 2008, 02:46
Profile ICQ WWW

Josh D Ztorsion wrote:

Haraldrig wrote:

notuern wrote:

<hr noshade size="1">

Skämt åsido.
Den andra delen är att de tänker mer på sina karriärer än på att ha barn. Så är det ju till stor del i Sverige också (och hela den utvecklade världen). <font color="blue"><b>I Sverige har vi dock gott om "white-trash" och sånt som inte gör annat än att avla.</b></font id="blue"> JAg är 30 och har ett barn (första och sista), kom hem till Sverige efter många år i exil. Såg gamla skolkamrater till mig. Så många av dem hade redan 2-3 barn, ingen utbildning men lågavlönade jobb. <font color="blue"><b>Det är förvånansvärt många såna i Sverige. Sen har Sverige många invandrare som kommer från kulturer där man "avlar" på som fasiken. </b></font id="blue">

<font color="blue"><b>Svenskar däremot är tvärtom, vi jobbar för lite och försörjer för många på det lilla vi gör. </b></font id="blue">kanske Sverige och Japan borde mötas halvvägs?

Det är stor skillnad på klass när det kommer till det där med att skaffa barn. <font color="blue"><b>Underklassen (vilket begrepp) skaffar barn tidigt eftersom de är outbildade och deras mamma fick barn tidigt. Lite som ett ekorrehjul. Ju högre kulturellt kapital desto senare kommer barnen.</b></font id="blue">

Så har vi det i Sverige o<font color="blue"><b>ch jag tycker det är orättvist att jag som skattebetalare ska vara med och försörja andras barn.</b></font id="blue"> Barn skaffar man om man har råd, annars ger man fasiken i det. Har man inte råd att vara mammaledig så gör man bäst i att inte skaffa barn. Barnbidraget kunde lika gärna finansiera generella skattesänkningar.

Min Email:

återigen en massa trams, generaliseringar, felaktigheter och dåligt underbyggda slutsatser med elitistiska undertoner

I Japan är frun hemma och tar hand om barnen medan mannen jobbar arslet av sig för att smöra in sig hos chefen. Japanen i allmänhet har en betydligt lägre självkänsla än en Svensk och jämlikheten i Japan har väl kommit på sin höjd till den nivå vi hade i Sverige på 60-talet

Dags att sluta hylla Japan som världens bästa land, alla vet ju ändå att det är USA som är bäst. Allt annat är bara en massa kopior, wannabies och uppkomlingar

Förutom Sverige och svenskarna då. Ett underbart land med underbara människor, ett mycket humant och medmänskligt samhälle samt en jämlikhet i världstopp

Japan går bort!

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Nu generaliserar du lika mycket. I Japan är i alla fall lika lön för lika arbete oavsett kön något som är lagstadgat på den offentliga arbetsmarknaden. I Sverige har vi den individuella löneplanen som gör att kvinnor per automatik tjänar mindre.

USA, jo jävlar vilket fantastiskt land det är.

Du gnäller på andra och sen gör du samma sak själv. Det är fan ytterst patetiskt.

Knäböj för forumseliten[xx(]

Min Email:

20 Nov 2008, 21:15
Profile ICQ YIM WWW

Josh D Ztorsion wrote:

en del fattar nog att delar av mitt inägg var ironiskt, vilka delar det kan vara får den intelligente läsaren själv avgöra. De andra får bli förbannade. Själv ska jag ta mig en espresso[^]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Om skrivet språk ska kunna tolkas så använder man sig av någon form av förklaring eller symboler för att förmedla eventuella subtila budskap. Det krävs väl iofsg lite intelligens för att begripa det.

Men en Espresso är jag med på[:p] Blir en här också nu.

Min Email:

20 Nov 2008, 21:31
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Nu generaliserar du lika mycket. I Japan är i alla fall lika lön för lika arbete oavsett kön något som är lagstadgat på den offentliga arbetsmarknaden. I Sverige har vi den individuella löneplanen som gör att kvinnor per automatik tjänar mindre.

Njaa, jag har trotts allt bett dig om källor / statistik på dina påståenden 2 gånger utan något resultat.
I vilket fall som så är det en felaktig argumentationsteknik att säga att X är sämre än Y, och att därför är Y bra.

Det leder även till min nästa fråga: Vad har Svenska kvinnors lön med utbrända Japaner att göra?

Haraldrig wrote:

Om skrivet språk ska kunna tolkas så använder man sig av någon form av förklaring eller symboler för att förmedla eventuella subtila budskap. Det krävs väl iofsg lite intelligens för att begripa det.

Ptja, jag håller med Josh på sätt och vis, men vill snarare uttrycka det så här: Förstår man inte ironi så gör man inte.

Edit: Men vad vet jag, jag är väl "forumeliten"? [:D]

<hr noshade size="1">

20 Nov 2008, 21:51
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Njaa, jag har trotts allt bett dig om källor / statistik på dina påståenden 2 gånger utan något resultat.
I vilket fall som så är det en felaktig argumentationsteknik att säga att X är sämre än Y, och att därför är Y bra.

Det leder även till min nästa fråga: Vad har Svenska kvinnors lön med utbrända Japaner att göra?

Haraldrig wrote:

Ptja, jag håller med Josh på sätt och vis, men vill snarare uttrycka det så här: Förstår man inte ironi så gör man inte.

Edit: Men vad vet jag, jag är väl "forumeliten"? [:D]

<hr noshade size="1">

Att Japans jämställdhetsprogram har kommit minst lika långt som motsvarande svenska. Fast här i Sverige så snackar vi mest och gör inget i realiteten.

Min Email:

20 Nov 2008, 22:16
Profile ICQ YIM WWW

Galanti wrote:

Nu får ni faen skärpa er med ert tjöt om forumelit, den enda forumeliten på ljudbojen är undertecknad! Basta! ... <font color="blue">alla ni andra är bara japanska kopior </font id="blue"> [}:)]

//Galanti
notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Haraldrig wrote:

<u>Edit: Men vad vet jag, jag är väl "forumeliten"?</u> [:D]

<hr noshade size="1">

gitarrmissbrukare och vänsterflummare

Född Skåning och alltid Skåning (with an globalized twist[:)])

Min Email:

20 Nov 2008, 22:19
Profile ICQ YIM WWW

notuern wrote:

<hr noshade size="1">

Skämt åsido.
Den andra delen är att de tänker mer på sina karriärer än på att ha barn. Så är det ju till stor del i Sverige också (och hela den utvecklade världen). <font color="blue">I Sverige har vi dock gott om "white-trash" och sånt som inte gör annat än att avla</font id="blue">. JAg är 30 och har ett barn (första och sista), kom hem till Sverige efter många år i exil. <font color="blue">Såg gamla skolkamrater till mig. Så många av dem hade redan 2-3 barn, ingen utbildning men lågavlönade jobb. Det är förvånansvärt många såna i Sverige. Sen har Sverige många invandrare som kommer från kulturer där man "avlar" på som fasiken. </font id="blue">

<font color="blue">Det är stor skillnad på klass när det kommer till det där med att skaffa barn. Underklassen (vilket begrepp) skaffar barn tidigt eftersom de är outbildade och deras mamma fick barn tidigt. Lite som ett ekorrehjul. Ju högre kulturellt kapital desto senare kommer barnen.</font id="blue">
Så har vi det i Sverige och <font color="blue">jag tycker det är orättvist att jag som skattebetalare ska vara med och försörja andras barn.</font id="blue"> Barn skaffar man om man har råd, annars ger man fasiken i det. Har man inte råd att vara mammaledig så gör man bäst i att inte skaffa barn. Barnbidraget kunde lika gärna finansiera generella skattesänkningar.

Min Email:

Det här var ett av de värre inslagen på Bojen under lång tid!

White trash - vilka inbegriper du i det? Och dom skulle inte göra annat än att avla barn? Lite statistik skulle kanske upplysa oss andra om innebörden...

Och dina gamla kamrater gör fel som inte utbildar sig, har låga löner och skaffar barn? Invandrare från kulturer där man avlar som bara fasiken? Låter snubblande nära rasbiologiska tankar, där en självutnämnd maktelit skall bestämma vem som skall få fortplanta sig eller inte.

Generaliserande om lågutbildade och deras egna fria val här i livet.

Du vill inte som skattebetalare vara med och försörja andras barn? Då avstår du väl också från den statliga pensionen som dessa barns skatter säkrar för dig?

Hur som helst, roligt för dig att sexlivet är väl berikat![:p]

[V]

Image

20 Nov 2008, 22:29
Profile WWW

kjelle wrote:

Haraldrig wrote:

notuern wrote:

<hr noshade size="1">

Skämt åsido.
Den andra delen är att de tänker mer på sina karriärer än på att ha barn. Så är det ju till stor del i Sverige också (och hela den utvecklade världen). <font color="blue">I Sverige har vi dock gott om "white-trash" och sånt som inte gör annat än att avla</font id="blue">. JAg är 30 och har ett barn (första och sista), kom hem till Sverige efter många år i exil. <font color="blue">Såg gamla skolkamrater till mig. Så många av dem hade redan 2-3 barn, ingen utbildning men lågavlönade jobb. Det är förvånansvärt många såna i Sverige. Sen har Sverige många invandrare som kommer från kulturer där man "avlar" på som fasiken. </font id="blue">

<font color="blue">Det är stor skillnad på klass när det kommer till det där med att skaffa barn. Underklassen (vilket begrepp) skaffar barn tidigt eftersom de är outbildade och deras mamma fick barn tidigt. Lite som ett ekorrehjul. Ju högre kulturellt kapital desto senare kommer barnen.</font id="blue">
Så har vi det i Sverige och <font color="blue">jag tycker det är orättvist att jag som skattebetalare ska vara med och försörja andras barn.</font id="blue"> Barn skaffar man om man har råd, annars ger man fasiken i det. Har man inte råd att vara mammaledig så gör man bäst i att inte skaffa barn. Barnbidraget kunde lika gärna finansiera generella skattesänkningar.

Min Email:

Det här var ett av de värre inslagen på Bojen under lång tid!

White trash - vilka inbegriper du i det? Och dom skulle inte göra annat än att avla barn? Lite statistik skulle kanske upplysa oss andra om innebörden...

Och dina gamla kamrater gör fel som inte utbildar sig, har låga löner och skaffar barn? Invandrare från kulturer där man avlar som bara fasiken? Låter snubblande nära rasbiologiska tankar, där en självutnämnd maktelit skall bestämma vem som skall få fortplanta sig eller inte.

Generaliserande om lågutbildade och deras egna fria val här i livet.

Du vill inte som skattebetalare vara med och försörja andras barn? Då avstår du väl också från den statliga pensionen som dessa barns skatter säkrar för dig?

Hur som helst, roligt för dig att sexlivet är väl berikat![:p]

[V]

Image

Är det en så obekväm sanning att lågutbildade och "fattiga" skaffar barn tidigare och ofta i större antal? Hur ska man kunna motverka en negativ utveckling om man bara blundar för det? Iofsg, det är väldigt svenskt att vägra se samhällsproblem och tro att de försvinner då.
Det är väl inget rasistiskt i att skriva sanningen? Så att påstå att afrikaner föder många barn för att de är fattiga är rasistiskt? Det är ju sant. Men klart, vad skulle den vita normen vara annars?

Man får ha privata pensionsprogram även i Sverige. Men jag sköter det i ett land där man slipper skatta redan skattade pengar.

Sen kan man också fråga sig vad ett fritt val är värt om de val som tas är till skada för den som väljer?

Min Email:

20 Nov 2008, 22:41
Profile ICQ YIM WWW

Är det en så obekväm <font color="blue">sanning</font id="blue"> att lågutbildade och "fattiga" skaffar barn tidigare och ofta i större antal? Hur ska man kunna motverka en negativ utveckling om man bara blundar för det? Iofsg, det är väldigt svenskt att vägra se samhällsproblem och tro att de försvinner då.
<font color="blue">Det är väl inget rasistiskt i att skriva sanningen</font id="blue">? Så att påstå att afrikaner föder många barn för att de är fattiga är rasistiskt? Det är ju sant. Men klart, vad skulle den vita normen vara annars?

Man får ha privata pensionsprogram även i Sverige. Men jag sköter det i ett land där man slipper skatta redan skattade pengar.

<font color="red">Sen kan man också fråga sig vad ett fritt val är värt om de val som tas är till skada för den som väljer?</font id="red">
Min Email:

<font color="blue">Sanningar?</font id="blue">
<font color="red">"1984" är en bra betraktelse - vem skall bestämma vad som är rätt val? Du?</font id="red">

Image

20 Nov 2008, 23:25
Profile WWW

Haraldrig wrote:

Är det en så obekväm sanning att lågutbildade och "fattiga" skaffar barn tidigare och ofta i större antal?

Bevisa den först.
Det är ju där hela ditt argument brister!
Du hävdar massa saker, men när någon ber om bevisning så försöker du ju inte ens.
Vill du inte argumentera ordentligt så ge dig inte in i debatten!

Edit: FYI, det är rasistiskt eftersom att du inte har något underlag för det du säger(Det är inte fakta förens det är bevisat!).

<hr noshade size="1">

20 Nov 2008, 23:27
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Är det en så obekväm sanning att lågutbildade och "fattiga" skaffar barn tidigare och ofta i större antal?

Bevisa den först.
Det är ju där hela ditt argument brister!
Du hävdar massa saker, men när någon ber om bevisning så försöker du ju inte ens.
Vill du inte argumentera ordentligt så ge dig inte in i debatten!

Edit: FYI, det är rasistiskt eftersom att du inte har något underlag för det du säger(Det är inte fakta förens det är bevisat!).

<hr noshade size="1">

Fattiga skaffar många barn för att säkra överlevnaden och sin ålderdom. Är inte det en så pass allmän kunskap att man ska behöva leta upp referenser. Har du bott under en sten i skogen eller[:p]

Detta är resultatet av det långa socialdemokratiska styret. Problem ignoreras eller så bedriver man häxjakt på de som belyser problemen.
Ignorerar man ett problem tillräckligt så upphhör det ju att existera[;)]

Min Email:

20 Nov 2008, 23:31
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Fattiga skaffar många barn för att säkra överlevnaden och sin ålderdom. Är inte det en så pass allmän kunskap att man ska behöva leta upp referenser. Har du bott under en sten i skogen eller[:p]

Detta är resultatet av det långa socialdemokratiska styret. Problem ignoreras eller så bedriver man häxjakt på de som belyser problemen.

Jag vet att du påstår det, men bevisa det!
Om det är sant så finns det garanterat en studie på det som du har läst, annars är det bara ett antagande från din sida.
Det börjar även bli jobbigt med ditt oändliga användande av Ad hominem för att slippa argumentera, ganska vanligt bland outbildade människor faktiskt.

Vad har Socialdemokraterna med saken att göra?
Tror du att man blir miljonär på att skaffa barn?

<hr noshade size="1">

20 Nov 2008, 23:40
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Jag vet att du påstår det, men bevisa det!
Om det är sant så finns det garanterat en studie på det som du har läst, annars är det bara ett antagande från din sida.
Det börjar även bli jobbigt med ditt oändliga användande av Ad hominem för att slippa argumentera, ganska vanligt bland outbildade människor faktiskt.

Vad har Socialdemokraterna med saken att göra?
Tror du att man blir miljonär på att skaffa barn?

<hr noshade size="1">

Lugna dig lite.
Jag har mina egna forskningsresultat att jobba på just nu.
Ska nog dra fram referenser så du har lite kvällsläsning sen.

Socialdemokraterna har skapat det svenska "stoppa huvidet i sanden" samhället.

Min Email:

20 Nov 2008, 23:46
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Lugna dig lite.

Jag är lugn, faktum är att jag sitter och "noodlar" på guran och sippar på en kopp kaffe. [;)]
Det är bara irriterande när du använder alla felaktiga argumentationstekniker som finns där ute, och sedan hävdar att din åsikt är baserad på fakta.

Haraldrig wrote:

Vad har "stoppa huvudet i sanden" med att "white-trash" föder barn att göra?

<hr noshade size="1">

20 Nov 2008, 23:50
Profile ICQ WWW

Tack för berättelsen.

Delar din insikt.
Man kan vara rik på mer sätt än ett.

Det andra där e inget annat än rent fascistisk skitsnack.
Tur e det väl att de inte e så många med de åsikterna.

hrj743@hotmail.com

21 Nov 2008, 00:09
Profile

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Lugna dig lite.

Jag är lugn, faktum är att jag sitter och "noodlar" på guran och sippar på en kopp kaffe. [;)]
Det är bara irriterande när du använder alla felaktiga argumentationstekniker som finns där ute, och sedan hävdar att din åsikt är baserad på fakta.

Haraldrig wrote:

Vad har "stoppa huvudet i sanden" med att "white-trash" föder barn att göra?

<hr noshade size="1">

Att man vägrar se saker för vad de är och därmed minimerar chansen att skapa en positiv utveckling. Vägrar man se att jordens överbefolkning beror på utbredd fattigdom så kan man inte heller bekämpa problemet. Men visst är det skönt att vara vit och kunna gå på muggen och spola efter sig[:)]

Du ser ingen förklaring i att fattiga människor får fler barn? Varför är den demografiska kurvan negativ eller väldigt svagt uppåt i länder som Sverige medans den fattiga delen av världen står för större delen av befolkningsökningen på Tellus? Nu har jag ju redogjort det i klartext så måtte du begripa. Finns annars information att hämta på http://www.un.org

Här är en intressant text.
http://www.un.org/esa/population/public ... 0final.pdf

Min Email:

21 Nov 2008, 00:12
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Att man vägrar se saker för vad de är och därmed minimerar chansen att skapa en positiv utveckling. Vägrar man se att jordens överbefolkning beror på utbredd fattigdom så kan man inte heller bekämpa problemet. Men visst är det skönt att vara vit och kunna gå på muggen och spola efter sig[:)]

Och därför har sossarna gjort att fattiga skaffar mer barn?
Faktum är att det finns ett bevisat samband mellan ekonomiskt välstånd och barnafödsel, jag själv kommer ju från 1989's babyboom, som var i slutet på en högkonjunktur.
Ditt påstående om att fattiga skaffar mera barn fallerar därför.

Källor:
http://www.cdc.gov/nchs/data/statab/t941x01.pdf
http://www.scb.se/templates/pressinfo____223360.asp

Högkonjunkturen i slutet på 80-talet känner ju alla här redan till.

<hr noshade size="1">

Haraldrig wrote:

Du ser ingen förklaring i att fattiga människor får fler barn? Varför är den demografiska kurvan negativ eller väldigt svagt uppåt i länder som Sverige medans den fattiga delen av världen står för större delen av befolkningsökningen på Tellus? Nu har jag ju redogjort det i klartext så måtte du begripa. Finns annars information att hämta på http://www.un.org

Det finns en väldigt logisk förklaring: Man käkar inte p-piller och använder kondom i de världsdelarna du talar om(Människans sexualdrift blir inte mindre utan preventivmedel.).
Dessutom anses man ofta vara redo för barnafödsel i en mycket tidigare ålder i t.ex. Afrika(Där 50% av befolkningen är under 20 år.).

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Africa#Demographics (Liknande uppgifter går att återfinna på nätet, men ingen statistik, därför får wikipedia duga.)

<hr noshade size="1">

Nu får du gärna motbevisa mig, med källhänvisningar.

<hr noshade size="1">

21 Nov 2008, 00:47
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Och därför har sossarna gjort att fattiga skaffar mer barn?
Faktum är att det finns ett bevisat samband mellan ekonomiskt välstånd och barnafödsel, jag själv kommer ju från 1989's babyboom, som var i slutet på en högkonjunktur.
Ditt påstående om att fattiga skaffar mera barn fallerar därför.

Källor:
http://www.cdc.gov/nchs/data/statab/t941x01.pdf
http://www.scb.se/templates/pressinfo____223360.asp

Högkonjunkturen i slutet på 80-talet känner ju alla här redan till.

<hr noshade size="1">

Haraldrig wrote:

Det finns en väldigt logisk förklaring: Man käkar inte p-piller och använder kondom i de världsdelarna du talar om(Människans sexualdrift blir inte mindre utan preventivmedel.).
Dessutom anses man ofta vara redo för barnafödsel i en mycket tidigare ålder i t.ex. Afrika(Där 50% av befolkningen är under 20 år.).

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Africa#Demographics (Liknande uppgifter går att återfinna på nätet, men ingen statistik, därför får wikipedia duga.)

<hr noshade size="1">

Nu får du gärna motbevisa mig, med källhänvisningar.

<hr noshade size="1">

Varför motbevisa att avsaknad av preventivmedel leder till graviditet?
Det vet väl alla.

Nu så...Enkelt och lätt.
Ett fattigt land kan inte erbjuda sina medborgare det sociala skyddsnät som ett rikt land. I ett fattigt land där det inte finns jobb så kan folk inte försörja sig på samma sätt som vi.
De måste alltså ordna så att någon tar hand om dem när de blir gamla.
Det gör ens barn. Så var det här back in the days.
Om nu exempelvis 20% av alla barn dör innan de fyller 5 så måste föräldrarna garantera att det finns tillräckligt med barn för att garantera framtiden. Så de får jättemånga barn.
Barnen ska även hjälpa till att försörja familjen.

Sen anledningen att många i Afrika inte använder preventivmedel har med deras religion att göra. De är katoliker. Katoliker får inte använda preventivmedel eller ägna sig åt tex analsex. För enligt bibeln så ska säden inte spillas utan användas till att öka befolkningen.

Som sagt, infon kan du hitta i de länkarna jag angav.

Min Email:

21 Nov 2008, 00:52
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Wikipedia är inte acceptabelt som referens.

Varsågod!

Image

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/200038.stm
http://geography.about.com/od/culturalg ... yofsex.htm

Kom gärna med källor på dina påståenden.

Haraldrig wrote:

Varför motbevisa att avsaknad av preventivmedel leder till graviditet?
Det vet väl alla.

Då håller du med om att det finns brister i ditt argument med tanke på tillgängligheten till bra preventivmedel i de delar av världen som står sig så dåligt till ekonomiskt?

<hr noshade size="1">

21 Nov 2008, 01:27
Profile ICQ WWW

Haraldrig wrote:

Ett fattigt land kan inte erbjuda sina medborgare det sociala skyddsnät som ett rikt land. I ett fattigt land där det inte finns jobb så kan folk inte försörja sig på samma sätt som vi.
Om nu exempelvis 20% av alla barn dör innan de fyller 5 så måste föräldrarna garantera att det finns tillräckligt med barn för att garantera framtiden. Så de får jättemånga barn.

Det du säger nu säger ju mot det du sade först i tråden!
Nu menar du alltså att vi i Sverige har ett så bra socialt skyddsnät att man inte måste knulla som kaniner? Alltså motsatsen till det du sade innan?

Haraldrig wrote:

Sen anledningen att många i Afrika inte använder preventivmedel har med deras religion att göra. De är katoliker. Katoliker får inte använda preventivmedel eller ägna sig åt tex analsex. För enligt bibeln så ska säden inte spillas utan användas till att öka befolkningen.

Ja, men nu diskuterade vi inte VARFÖR de inte använder preventivmedel, utan faktumet att de inte gör det.
Om de inte använder preventivmedel så kommer en större del av befolkningen bli gravida, fler barn kommer att födas, och där fallerar ditt argument där du menade på att det har med ekonomin att göra.

<hr noshade size="1">

21 Nov 2008, 01:33
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Haraldrig wrote:

Det du säger nu säger ju mot det du sade först i tråden!
Nu menar du alltså att vi i Sverige har ett så bra socialt skyddsnät att man inte måste knulla som kaniner? Alltså motsatsen till det du sade innan?

Haraldrig wrote:

Ja, men nu diskuterade vi inte VARFÖR de inte använder preventivmedel, utan faktumet att de inte gör det.
Om de inte använder preventivmedel så kommer en större del av befolkningen bli gravida, fler barn kommer att födas, och där fallerar ditt argument där du menade på att det har med ekonomin att göra.

<hr noshade size="1">

Du borde tänka lite mer pragmatiskt. Du förstår väl ändå att du inte kan jämföra en västerländsk ekonomi och dess befolknings förutsättningar med ett fattigt lands dito? Det är som att jämföra fiskar med fåglaroch undra varför fiskar inte kan flyga.

Min Email:

21 Nov 2008, 01:37
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Du borde tänka lite mer pragmatiskt.
Har du inte läst diverse rapporter som finns att hämta i PDF format på FN's hemsida? Där står det klart och tydligt vad jag snackar om.

Mina åsikter är enligt många pragmatiska, men jag har ingen lust att förklara hela min politiska ideologi.
Det är inte bara dina åsikter som är pragmatiska, och jag vill snarare påstå att dina åsikter är fördomsfulla.

Haraldrig wrote:

JAg rekommenderar att du köper denna: http://www.questia.com/read/51032846?ti ... 20chapters)

Och läser denna:
The Numbers Game: Myths, Truths and Half-Truths about Human Population Growth and the Environment. Skriven av Jim Motavalli

JAg har studerat detta fenomen och nu har du fått ett urval av det jag läst.

Ursäkta mig, men jag har ingen lust att läsa hela den där boken, men kan du peka mig till vart i boken det står om varför fattiga människor i Sverige föder mer barn?
(Förövrigt är det lite lustigt att du hänvisar till den boken, när den dyker upp om man googlar på "Demography of Africa". [;)])

Haraldrig wrote:

Givetvis så är det så att det inte finns en universal förklaring.
Din förklaring med preventivmedel betyder ju i så fall att om vi i väst blev mer religösa igen så skulle våra födsel öka igen. Vilket låter absurt.

Nu använder du dig av halmdockor också!
Jag har aldrig tagit upp religion i frågan, det är det du som har gjort dör att sedan dra slutsatsen att jag menar att religion innebär ökad barnafödsel(Vilket jag verkligen INTE påstår.).

En stor del av att det inte används preventivmedel i t.ex. Afrika är för att många av dem är obildade inom ämnet(Går framåt nu tack vare röda korsets AIDS-information.), och inte har tillgång till bra sådana.

För övrigt så väntar jag fortfarande på källor på mer eller mindre allt du har sagt i tråden.

<hr noshade size="1">

21 Nov 2008, 02:12
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next