View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 12:02

Reply to topic  [ 13 posts ] 
Någon som kollar på Spartacus? 
Author Message

Post Någon som kollar på Spartacus?
Alltid tyckt att Lucy Lawless som spelade Xena var het, och även Gabriella.[8D]
Här spelar Lucy Lawless i serien, mycket lättklädda scener, våld[:D], dramatik. Den har allt!

Gillar denna och Dexter som jag har följt länge, ängtligen börjar Dexter på söndag igen.

Vad kollar ni för serier?

Shine On You Crazy Diamond

21 Aug 2011, 00:44
Profile

Just nu ser jag på bl.a <b>Saxondale</b>, rolig brittisk serie med Steve Coogan, och på tal om Steve Coogan kan jag rekommendera <b>The Trip</b> med han och Rob Brydon. Den går som film på bio nu, väldigt nedklippt version såklart så jag rekommenderar att se hela serien istället... yes.
Jag ser både Dexter och Spartacus på btw, han som spelar Spartacus fick ju dock cancer efter första säsongen så dom var tvungen att skriva om andra säsongen till en prequel istället och det känns verkligen då den är mycket sämre IMO. <i>Edit: Michael C. Hall som spelar Dexter fick ju också cancer btw, jäkla sammanträffande."]

Kan skriva hur mycket som helst för jag ser på hur mycket TV-serier som helst så jag begränsar mig nu. Jag kan rekommendera lite serier jag ser på som har lite musik-anknytningar!

Treme - Skitbra serie från samma som gjorde The Wire, utspelar sig i New Orleans efter Katrina och varje avsnitt har hur grymt musik som helst.
Memphis Beat - Polisdrama som utspelar sig i Memphis med Jason Lee(My Name Is Earl/Almost Famous etc) som spelar en detektiv som spelar och sjunger rock/blues på sidan. Lättsam liten serie, kan man leva med att Jason Lees sångröst är dubbad av Mark Arnell så är den värd att kolla upp.
Saxondale - som jag tidigare nämnt, den har faktiskt en lite musik med sig då Coogan spelar en gammal roadie som nu jobbar med skadedjursbekämpning. Jäkligt skön serie! [:)]
Flight Of The Conchords - Jäkligt rolig, halvmusikal-serie. Alla måste väl ha iaf hört talas om den så orkar inte skriva mer.

Sen kan jag rekommendera två serier gjorda av och med Louis C.K:

Lucky Louie - Klassisk sitcom inspelat i studio med burkskratt MEN den gick på HBO och har naket, jäkligt grova skämt med samma vridna humor som Louis C.K annars är känd för. Tyvärr är la dom ner den efter en säsong.
Louie - Mörk deppig, jäkligt rolig serie. Där han i princip spelar sig själv men mer skruvad. Den går fortfarande.

.......meeeen jo jag kan som sagt snacka serier hur länge som helst så nu slutar jag skriva.

21 Aug 2011, 01:14
Profile ICQ WWW

Dexter är min absoluta favorit, sen kommer Wire och Rome som två bra runnerups. Ala HBO serier brukar vara grymt bra.

"A Guitar ain't a Blues Guitar til its Been in a Pawn shop"

21 Aug 2011, 02:38
Profile ICQ YIM WWW

Crimson wrote:

Här spelar Lucy Lawless i serien, mycket lättklädda scener, våld[:D], dramatik. Den har allt!

Gillar denna och Dexter som jag har följt länge, ängtligen börjar Dexter på söndag igen.

Nackdelen är väl att 90% av de nakna scenerna du nämner är nakenscener på enbart män.

21 Aug 2011, 08:39
Profile ICQ WWW

Just nu ser jag på bl.a <b>Saxondale</b>, rolig brittisk serie med Steve Coogan, och på tal om Steve Coogan kan jag rekommendera <b>The Trip</b> med han och Rob Brydon. Den går som film på bio nu, väldigt nedklippt version såklart så jag rekommenderar att se hela serien istället... yes.
Jag ser både Dexter och Spartacus på btw, han som spelar Spartacus fick ju dock cancer efter första säsongen så dom var tvungen att skriva om andra säsongen till en prequel istället och det känns verkligen då den är mycket sämre IMO. [i]Edit: <font color="red">Michael C. Hall som spelar Dexter fick ju också cancer btw, jäkla sammanträffande.[/</font id="red">i]

Kan skriva hur mycket som helst för jag ser på hur mycket TV-serier som helst så jag begränsar mig nu. Jag kan rekommendera lite serier jag ser på som har lite musik-anknytningar!

Treme - Skitbra serie från samma som gjorde The Wire, utspelar sig i New Orleans efter Katrina och varje avsnitt har hur grymt musik som helst.
Memphis Beat - Polisdrama som utspelar sig i Memphis med Jason Lee(My Name Is Earl/Almost Famous etc) som spelar en detektiv som spelar och sjunger rock/blues på sidan. Lättsam liten serie, kan man leva med att Jason Lees sångröst är dubbad av Mark Arnell så är den värd att kolla upp.
Saxondale - som jag tidigare nämnt, den har faktiskt en lite musik med sig då Coogan spelar en gammal roadie som nu jobbar med skadedjursbekämpning. Jäkligt skön serie! [:)]
Flight Of The Conchords - Jäkligt rolig, halvmusikal-serie. Alla måste väl ha iaf hört talas om den så orkar inte skriva mer.

Sen kan jag rekommendera två serier gjorda av och med Louis C.K:

Lucky Louie - Klassisk sitcom inspelat i studio med burkskratt MEN den gick på HBO och har naket, jäkligt grova skämt med samma vridna humor som Louis C.K annars är känd för. Tyvärr är la dom ner den efter en säsong.
Louie - Mörk deppig, jäkligt rolig serie. Där han i princip spelar sig själv men mer skruvad. Den går fortfarande.

.......meeeen jo jag kan som sagt snacka serier hur länge som helst så nu slutar jag skriva.

Say What?! Så betyder det att de ska lägga ner serien?[V]

Jag gillar också Treme, den är grymt skön! Har förvisso bara just börjat kolla på på Spartacus så jag känner inte till hela historien och alla skådisarna. Men den verkar bra.

21 Aug 2011, 23:02
Profile

Dexter är min absoluta favorit, sen kommer Wire och Rome som två bra runnerups. Ala HBO serier brukar vara grymt bra.

"A Guitar ain't a Blues Guitar til its Been in a Pawn shop"

Wire är också något jag nyligen upptäckt, gillar den. Samt en annan HBO serie som handlar om en kille som ville slå stort i USA och skapa sin egen Jeans Märke? Den är rätt skön, ganska skön intro låt också fastnar lätt i skallen.

I need a dollar, dollar
Dollar is what I need.[:D]

21 Aug 2011, 23:05
Profile

Crimson wrote:
Say What?! Så betyder det att de ska lägga ner serien?[V]

Närå, det var snart 2år sen och han har ju varit frisk nog att spela in nya säsonger efter det så är nog lugnt.

22 Aug 2011, 00:01
Profile ICQ WWW

Post Re:
BiTTeR wrote:
Crimson wrote:

Nackdelen är väl att 90% av de nakna scenerna du nämner är nakenscener på enbart män.

Om ni ser Spartacus på TV6 är den väldigt censurerad. Laddar du ner avsnitten är det betydligt mer våld och snusk. På gott och ont. Faktiskt.

04 Sep 2011, 22:03
Profile WWW

Snubben som spelade Spartacus dog igår. :(

12 Sep 2011, 10:58
Profile ICQ WWW

Post Re: Någon som kollar på Spartacus?
Mördare okänd 8) och Hem till gården :oops:

12 Sep 2011, 11:11
Profile ICQ WWW

Några serier man måste se 8) :D :

Californication
Mörk humor och mycket naket, inte bara det utan allmänt skitbra serie

Dexter
Seriemördande polis, vad mer kan man begära?

Sons of anarchy
"stjärnspäckad" (nja 2-3 st iaf) serie om ett MC-gäng i USA, sketabra!

True blood
Kanon serie om en nutid med vampyrer och annat gött. kanske inte för de som har nåt emot lite fantasy, men en grymt ball serie!

Weeds
Livet vänds upponer för en ensamstående morsa med 3 barn yada yada, vad gör man då... Jo man blir knarklangare. Funny!

Entourage...
Livet i hollywood för en uppkommade stjärnskådis... Skön serie, också mycket humor.

The walking dead är också en grymt bra gjord serie (världens ände, zombies etc)...

Hmm blivit en del serier de senaste sådär året/åren

Såg nåt avsnitt av The Wire men tyckte den verkade lite sådär. Får ge det en chans till nån gång :)

Last edited by Din_Mentor on 12 Sep 2011, 14:01, edited 2 times in total.

12 Sep 2011, 13:43
Profile

Skandal att ingen nämnt Sopranos när det talas högkvalitativa tv-serier. Mad Men är också riktigt habil underhållning.

12 Sep 2011, 13:48
Profile

Din_Mentor wrote:
Såg nåt avsnitt av The Wire men tyckte den verkade lite sådär. Får ge det en chans till nån gång :)

Det är en sån serie man måste se typ en säsong i taget och inte enskilda avsnitt imo. :D

iStofil wrote:
Skandal att ingen nämnt Sopranos när det talas högkvalitativa tv-serier. Mad Men är också riktigt habil underhållning.

Sopranos såg jag för ett par veckor sen, skjutit upp den då jag inte såg det när det gick och alla spoilers för sista avsnittet gjorde att jag blev otaggad. MEEEN jäkligt bra serie jo. Mad Men har jag haft dom två första säsongerna på DVD i två år nu men har fortfarande inte tagit mig an den. Har ingen anledning till det dock.

Bored To Death kan jag rekommendera också. Med bl.a Zach Galifinakis och Ted Danson i båda roliga roller, huvudrollen har Jason Schwartzman som spelar en neurotisk marijuanarökande författare med skrivkramp som får för sig att bli en privatdetektiv i bästa film noir manér. Den utspelar sig i New York och speglar staden jäkligt snyggt också, fick mig att bli sugen att fara dit bara för att ta bilder. :)

12 Sep 2011, 18:41
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 13 posts ]