|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Brandvarning! Ittala`s värmeljuslykta.
| Author |
Message |
|
daffyd
|
 Brandvarning! Ittala`s värmeljuslykta.
Dom här e ju livsfarliga. Hade lite mys med tjejen i torsdags och vi tände lite ljus. Jag har/hade 3 sådan här lyktor tända och helt plötsligt exploderade en av dom och stearinet rann och som tur va så var vi i närheten av dom annars hade de kunnat gå riktigt illa. Kanske ingen nyhet då jag hört om detta tidigare. Men den där idiottanken dyker ju lätt upp att de händer nog inte här. Släng dom eller använd dom som plektrumskål istället för värmeljus i dom kan sluta riktigt illa. Sådana här e de! http://fixaodona.se/?p=3Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 13 Aug 2011, 10:48 |
|
 |
|
Fullerton
|
Har säkert 10 st sådana iitala-lyktor placerade i lägenheten och har aldrig haft några problem. Har du verkligen kivi-orginalen? Tror Ikea säljer snarlika kopior nämligen.
|
| 13 Aug 2011, 11:24 |
|
 |
|
daffyd
|
Fullerton wrote: Har säkert 10 st sådana iitala-lyktor placerade i lägenheten och har aldrig haft några problem. Har du verkligen kivi-orginalen? Tror Ikea säljer snarlika kopior nämligen.
Jodå de e originallyktorna med Iittalamärket på å allt. Small till och gick i tre delar. Dom andra två åker i bingen nu. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 13 Aug 2011, 11:30 |
|
 |
|
DrSlim
|
daffyd wrote: Dom här e ju livsfarliga. Hade lite mys med tjejen i torsdags och vi tände lite ljus. Jag har/hade 3 sådan här lyktor tända och helt plötsligt exploderade en av dom och stearinet rann och som tur va så var vi i närheten av dom annars hade de kunnat gå riktigt illa. Kanske ingen nyhet då jag hört om detta tidigare. Men den där idiottanken dyker ju lätt upp att de händer nog inte här. Släng dom eller använd dom som plektrumskål istället för värmeljus i dom kan sluta riktigt illa. Sådana här e de! http://fixaodona.se/?p=3Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.comVilken modell? Den som ska föreställa en isboll, eller den som ska symbolisera en sjö? <i>"När Gud slutar jävlas ska jag be för frälsning. Till dess håller jag tillgodo med djävulens musik.""]
|
| 13 Aug 2011, 13:33 |
|
 |
|
daffyd
|
Har lagt in en bild på dom överst. Kivi heter modellen. Men hädanefter blir de inte värmeljus i något glas av denna typen. Fan, jag vet att jag ett flertal ggr somnat med dessa lyktorna tända, hade kunnat gå riktigt illa. Speciellt om dom står på något av trä. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 13 Aug 2011, 14:23 |
|
 |
|
spindeln
|
såna har vi tio av, aldrig haft problem
|
| 14 Aug 2011, 18:44 |
|
 |
|
daffyd
|
spindeln wrote: såna har vi tio av, aldrig haft problem
Har själv haft mina i 5 år och heller aldrig haft problem med dom. De e ju de som de farliga att man faktiskt inte vet när de händer och man tror dom e så säkra med de tjocka glaset. Men faktum e att dom blir för varma och detta skapar spänningar i glaset och exploderar. Dom flesta håller säkert, men de finns dom som går sönder och de kommer iaf jag inte chansa på i fortsättningen. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 15 Aug 2011, 06:55 |
|
 |
|
Fullerton
|
daffyd wrote: spindeln wrote: såna har vi tio av, aldrig haft problem
Har själv haft mina i 5 år och heller aldrig haft problem med dom. De e ju de som de farliga att man faktiskt inte vet när de händer och man tror dom e så säkra med de tjocka glaset. Men faktum e att dom blir för varma och detta skapar spänningar i glaset och exploderar. Dom flesta håller säkert, men de finns dom som går sönder och de kommer iaf jag inte chansa på i fortsättningen. Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com Vad sade iitala när du kontaktade dem om detta då? Ska de dra in serien?
|
| 15 Aug 2011, 08:51 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|