Amp Healer wrote:
Obi, kul att se dig tillbaka på forumet!
Påböjade du inte en omfattande renovering av en älder Fender för några år sen, som du började lägga upp bilder på?
Vad hände sen?
Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.seHej Owe
Kul att någon kommer ihåg mig.
Oj vilket minne du har. Jo, det stämmer. Det var min egna gamla vibrolux som varit i min ägo sedan den var ny ca 1976. Den var i ganska risigt skick och jag kände att jag helst ville återställa den till originalkets vibrolux reverb. Jag rev ut allt och började snygga till komponentkort etc.
Jag fick en del hjälp från plankare som t ex fina chassibilder från Sven-Johan på BF kabeldragning etc.
Men efter att glödströmkablarna var dragna blev det där chassit lite väl tillgängligt att använda som test & labchassi ett tag för diverse kretsar så någon helrenoverad vibrolux blev det aldrig just då iaf.
Sedan fick jag nytt arbete och mindre tid över för förstärkarbyggen så allt hamnade i träda ett tag.
Har dock börjat så smått med den igen så nu blir den förhoppningsvis renoverad på riktigt den här gången. Den har bl a fått ny fräsch faceplate och nytt tyg nyligen så nu känner jag trycket att fixa innanmätet också [;)].