View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 12:39

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Jävla Bussgods! 
Author Message

Post Jävla Bussgods!
Alltså jag måste skriva av mig lite för att få ner blodtrycket.

Jag har upplevt att Bussgods blivit dyrare och dyrare och långsammare och långsammare under alla år jag använt deras tjänster.

Dock så har det alltid fungerat bra med efterkraven osv även om det tagit ett par veckor att få pengarna ibland.

Nu verkar det dock ha skitit sig rejält.

Skickade en gitarr till Varberg den 7e Juni.
Det kom fram den 15e Juni, alltså en dryg vecka, vilket verkar vara standard härifrån nuförtiden.
Killen löste ut gitarren samma dag och Bussgods spårningssida visade också detta.
Har alltså väntat sedan dess på pengarna.

Den 28e juni ringede jag till Bussgods i Boden för att fråga var pengarna tog vägen.
Kvinnan ringde ner till Varberg och kollade och ringde sedan upp mig igen. Hon sade att dom gör utbetalningar en gång i månaden eller nåt liknande och att pengarna skulle komma under denna vecka, så jag väntade.
I onsdags märkte jag att spårningsidan ändrats och nu står det att paketet hämtades ut den 6e Juli.
Detta stämmer ju inte och idag ringde jag bussgods i Boden igen.
Kvinnan säger att det är omöjligt att ändra på spårningssidan och att jag måste kontakta bussgods i Varberg själv.

Så jag ringde ner till Varberg och killen där verkade rätt borta, han påstod att den måste vara utlämnad den 6e Juli och att jag bara har att vänta vidare på mina pengar.

Jag sparkar mig själv för att jag inte tog en printscreen på spårningssidan innan den ändrades.

Hur fan kan dom påstå att det inte går att ändra nåt på spårningssidan när det uppenbarligen är gjort.

Det är så jävla frustrerande att inte kunna bevisa att jag har rätt.

På måndag tänker jag ringa ner till Varberg igen och kräva en utbetalning.

Såja nu har jag fått ladda ur mig lite.

Ha en trevlig helg alla och passa er för bussgods.

09 Jul 2011, 00:23
Profile

Tänk så här......
TACK GODE GUD för att jag inte skickade med Påst´n
DÅ......hade NÅN ju (iof) kunnat kokat sig en REJJÄL panna kaffe på eländet.

/bussdodde [:D]

09 Jul 2011, 00:40
Profile

Bussgods är sena med utbetalningarna, känt sedan länge.
En 7-14 dagar är inte ovanligt.

Men jag håller med om att dom känns mer slumpmässiga än för bara ett par år sedan.

09 Jul 2011, 10:06
Profile ICQ WWW

På deras hemsida står det att man ska ha efterkravspengarna inom 10 arbetsdagar.
Just nu ligger jag på 24 dagar eller 17 arbetsdagar om man så vill.

Det känns inte bra helt enkelt och deras bemötande var inget vidare.

09 Jul 2011, 15:45
Profile

Skicka aldrig met efterkrav, det är värdelöst på flera sätt (som avhandlats i tidigare trådar)

Att bussgods är så olika på olika orter och olika tillfällen beror nog på att det inte är ett företag med policys etc, utan en sammansvärjning av en massa speditörer bussbolag etc.

Funkar ju oftast , men om det strular kan det strula rejält, kundservice finns inte ens.

prissättningen av frakter är också en totalt godtycklig historia , har fått betala mellan 200 och 600 för en gitarr till Norrbotten

10 Jul 2011, 14:25
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

Skicka aldrig met efterkrav, det är värdelöst på flera sätt (som avhandlats i tidigare trådar)

Att bussgods är så olika på olika orter och olika tillfällen beror nog på att det inte är ett företag med policys etc, utan en sammansvärjning av en massa speditörer bussbolag etc.

Funkar ju oftast , men om det strular kan det strula rejält, kundservice finns inte ens.

prissättningen av frakter är också en totalt godtycklig historia , har fått betala mellan 200 och 600 för en gitarr till Norrbotten

Utöver detta så tar vissa Bussgods inte emot gods över 40 kg av privat kund.
Detta framgår inte heller av deras information på deras hemsida..
En uppmaning till Bussgods : Lägg ner hemsidan eftersom den ger tvetydig och ibland felaktig/vilseledande information till oss kunder.
Detta får en att bli rosenrasande då man står på Bussgodset och får kontrainfo först då man är på plats och pga det inte kan fullfölja ärendet.[}:)]

One white, two blue..nothing to eat, plenty to do

10 Jul 2011, 16:55
Profile ICQ WWW

Förstår din frustration, har själv råkat ut för Bussgods orimliga saktfärdighet när det gäller utbetalningar. Fick i slutet av förra året vänta över en månad på ett efterkrav. Ett antal samtal och besök på bussgods i Boden krävdes också. Jag kan inte säga att jag blev illa bemött, men det hände ingenting. Det är extra irriterande att man ska vända sig till den skickande stationen med funderingar och klagomål, när det är den mottagande som står för utbetalningen. Jag undviker numera efterkrav när det är möjligt, ska det vara så d***la svårt att sätta in pengar på ett konto, det borde rimligtvis vara fixat på högst ett par dagar. Bättring, Bussgods!

Image

10 Jul 2011, 19:50
Profile WWW

Idag fick dom äntligen arslet ur vagnen och betalade ut mina pengar.
Snyggt jobbat, tog bara en månad.

12 Jul 2011, 14:44
Profile

Har aldrig haft några problem med det så tråkigt att det strulat för dig!

"Det är aldrig försent att ge upp"

12 Jul 2011, 18:01
Profile WWW

Mike Leaf wrote:

Utöver detta så tar vissa Bussgods inte emot gods över 40 kg av privat kund.
Detta framgår inte heller av deras information på deras hemsida..
En uppmaning till Bussgods : Lägg ner hemsidan eftersom den ger tvetydig och ibland felaktig/vilseledande information till oss kunder.
Detta får en att bli rosenrasande då man står på Bussgodset och får kontrainfo först då man är på plats och pga det inte kan fullfölja ärendet.[}:)]

One white, two blue..nothing to eat, plenty to do

Jag kollade på frakten av en Boogie MkIV i case, kostade visserligen en slant, men 47kg, inga problem med Bussgods. Tror att det beror lite på vad man skickar. En förstärkare i case med bra handtag är kanske lättare att hantera än vissa andra saker.

Image

13 Jul 2011, 09:54
Profile WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]