View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 04:24

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Fan ta er 
Author Message

Post Fan ta er
Som planerar en trevlig midsommaar!

Själv sitter jag fast i Burlington, en lite större håla i Vermont, och blir försenad ett dygn bara för att jänkardjävlarna inte kan flyga för lite blåst och regnväder[}:)]!
Hela midsommarplaneringen åt helvete för mig och familjen med lite släkt ovanpå det. Kommer hem midsommardagens morgon istället.... om dom nu kan flyga då!

Ingen vidare gitarrshop finns här heller! Får väl kolla om man kan hitta någon snowboard till sommarpris, det är ju ändå här Burtonprylarna föddes.

Image

23 Jun 2011, 22:41
Profile WWW

Som planerar en trevlig midsommaar!

Själv sitter jag fast i Burlington, en lite större håla i Vermont, och blir försenad ett dygn bara för att jänkardjävlarna inte kan flyga för lite blåst och regnväder[}:)]!
Hela midsommarplaneringen åt helvete för mig och familjen med lite släkt ovanpå det. Kommer hem midsommardagens morgon istället.... om dom nu kan flyga då!

Ingen vidare gitarrshop finns här heller! Får väl kolla om man kan hitta någon snowboard till sommarpris, det är ju ändå här Burtonprylarna föddes.

Image

Du skulle ha tagit bilen ner till NYC, där lyfter Sverigeplanet om ett par timmar. Vermont e bättre på vintern. Jag har förresten en bekant som driver en snowboardskola på vintrarna i just Burlington. På somrarna monterar hon åskledare...

Beklagar förseningen, trist att bli akterseglad och speciellt en sån här dag.. Tjockpizza och Diet Coke på en flygplats är ju inte riktigt som en nyinlagd sill och ett glas OP[B)]

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

23 Jun 2011, 23:16
Profile WWW

Tråkigt Kjelle, men det går att äta sill och dricka gott på midsommardagen också!
Ta dig hem säkert istället!

Matte

24 Jun 2011, 08:51
Profile

Det går väl att ta en bira eller två även där och kontemplera över faktumet att Burlington är hemvist för The Giant Pumpkin Regatta. [^]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

24 Jun 2011, 12:29
Profile

Sitter med en morgonkaffe, efter en god natts sömn. Det är ju ingen ide att vältra sig i sorg över en missad midsommarfest, mest störd över att hela familjens planer föll, jag var ju liksom värd...

Diet Coke och pan pizza är ingat för mig, tillbringade kvällen igår på hotellets kombinerade pub/restaurant, och åt en riktigt bra slow cooked prime rib, kött är ju faktiskt något som dom kan riktigt bra over here, om man bara får dom att köra medium rare. Några Switchbacks (en god lokal ale) och livet kändes genast mycket bättre. Ett djäkla liv var det på puben, tillbringade en bra stund vid bardisken och tjötade med folk.

Jag försökte med alla alternativ, erbjöd mig att köra 2, 3, 4 timmar till lämplig flygplats. Östkusten var väderdrabbad, och många flighter ställdes in, och planen fullbokades. Tyvärr var jag inte bland de första som var tvungen att boka om. Det blev inte bättre än att jag blir ett dygn försenad. Som vanligt finns det ofta alternativ, men BTV är en liten flygplats, dom var inte så vana bakom disken, och det var allmänt kaos. Jag lade ner, tog det bästa alternativet som dom fick fram, fixade ersättning för hotell och måltider, och försökte se framåt istället, Visst suger det att längta hem till en familj som väntar på en, men man får ta det som det är, och göra något bra, eller mindre dåligt av det.

Josh, din bekant behöver ingen 22-årig snowboard instruktör från Sverige i vinter?[;)] Jag har en sån son, som tagit steg 1 kursen, och inget hellre skulle önska än en vinter i t.ex. Vermont.

Nä, nu är det frukostdags!

Image

24 Jun 2011, 13:02
Profile WWW

Det går väl att ta en bira eller två även där och kontemplera över faktumet att Burlington är hemvist för The Giant Pumpkin Regatta. [^]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

Burlington lär även vara hemvist för många överlevande hippies från 60-70-talet. Men det sysn inte, folk här ser ovanligt fräscha ut, med en hälsosam livsstil. Mycket sportliv här, både sommar och vinter. Man ser MTB:s, forskajaker, vindsurfingbrädor m.m. på varannat biltak. Naturen är riktigt vacker, och staden en trevlig mindre universitetsstad, med en stadskärna som det går att flanera i. Och folk åker faktiskt buss!

Image

24 Jun 2011, 13:08
Profile WWW

Ja di där jänkarna di är odugliga som man sade förr! Hednahös flygledningsteknik och allmänt teknikfientligt land om det inte är made in USA. Man tar sig för pannan. Bara engelsmän kan konkurrera i dumhet där man kan hitta på att ta en sekantnyckel och göra den i tumsystem istället för att hålla sig till millimeter som standard. I rest my case de är odugliga [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

24 Jun 2011, 16:17
Profile WWW

Fortfarande fast, mest p.g.a. Continentals ovilja att boka kreativt. Fanns en plats idag, men det var ju business och "ville jag betala för det?" Det tyckte jag var deras sak att lösa, när deras plan även idag blev inställt, maskinfel denna gång och inte vädret. Ut och fråga cheferna, och under tiden blev platsen uppbokad.
Dom kunde boka om mig från JFK via frankfurt, men hade ingen flight till JFK. Jag hjälpte dom att lösa problemet genom att köpa en biljett till JFK. När vi rullar ut på plattan (nästan hemma[:0]), får vi beskedet att JFK inte går att landa vid förrän 2h senare. Där sprack Frankfurt rutten.
Till ny ombokning, då ska jag få fixa det själv eftersom jag "valt" att flyga en annan rutt, och inte med Star alliance till JFK, och JFK-Frankfurt_ARN med lufthansa. JAg skulle alltså ringa Lufthansa själv, eftersom jag valt att flyga med dom. Då gick jag i taket! Och helt plötsligt kunde dom boka in mig igen, trots mina "egna val"! Snacka om bullshit.
Just nu ser det ut som om jag är hemma på måndag morgon. Suck!
Någon ska få en djävla känga för hur dåligt det är skött, när jag kommer hem!

Image

25 Jun 2011, 03:59
Profile WWW

Hm, det där hände mig också för 2 veckor sedan. Star Alliance my ass säger jag. Det är fan ingen "alliance" i praktiken. Skulle hem från New Orleans via Washington, Köpenhamn och Gbg. Hade pröjsat en jävligt dyr Economy Extra biljett på sträckan CPH > IAD men grejen är ju att det endast är SAS som har den klassen. Så när flygen kukade ur och jag blev ombokad via Toronto (!) så var det vanlig coach som gällde.

Nu kom jag ju iallafall hem till hyfsat utsatt tid (samma dag iallafall) men ändå. Tips är ju att skita Economy Extra om man har en connection i USA och ska åka vidare (och hem) med en Star Alliance partner.

28 Jun 2011, 08:50
Profile

Nu är jag i alla fall hemma. Lade ner fighten, det blev bara jag som blev sur ändå, utan något vettigt resultat. Det blev bättre att tagga ner och ha en trevlig lördag, med shopping, mysig lunch/middag bland massvis med folk, slappa på hotellet och en pubrunda med ett riktigt bra soulband som körde live utomhus, med riktigt bra blåssektion.
Skall låta resebyrån ta fighten med Continental, en del extrakostnader blev det även med hotellet betalt. JAg tror problemet ligger i USA, flygallianserna funkar mycket bättre i Europa och Asien. I USA kan dom inte ens skriva ut boardingkort för varandra, även om dom kan boka en plats. Och att unyttja en högre klassad stol för att få hem en resenär verkar inte finnas på kartan. Min biljett kostade i alla fall 17-18 KSEK...

Image

28 Jun 2011, 14:57
Profile WWW

Fortfarande fast, mest p.g.a. Continentals ovilja att boka kreativt. Fanns en plats idag, men det var ju business och "ville jag betala för det?" Det tyckte jag var deras sak att lösa, när deras plan även idag blev inställt, maskinfel denna gång och inte vädret. Ut och fråga cheferna, och under tiden blev platsen uppbokad.
Dom kunde boka om mig från JFK via frankfurt, men hade ingen flight till JFK. Jag hjälpte dom att lösa problemet genom att köpa en biljett till JFK. När vi rullar ut på plattan (nästan hemma[:0]), får vi beskedet att JFK inte går att landa vid förrän 2h senare. Där sprack Frankfurt rutten.
Till ny ombokning, då ska jag få fixa det själv eftersom jag "valt" att flyga en annan rutt, och inte med Star alliance till JFK, och JFK-Frankfurt_ARN med lufthansa. JAg skulle alltså ringa Lufthansa själv, eftersom jag valt att flyga med dom. Då gick jag i taket! Och helt plötsligt kunde dom boka in mig igen, trots mina "egna val"! Snacka om bullshit.
Just nu ser det ut som om jag är hemma på måndag morgon. Suck!
Någon ska få en djävla känga för hur dåligt det är skött, när jag kommer hem!

Image

Känner igen våndan... Genomgick det ideligen när jag började resa i jobbet. Så småningom hade man ett Gold Card att vifta med - och då blev man omhändertagen på ett helt annat sätt. [8D] Men det är konstigt att det ska behövas ett plastkort för att få den service man betalat för. Alla, oavsett First, Business eller Economy, har betalat för att komma från plats A till B inom en viss tidrymd. [xx(]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

28 Jun 2011, 15:29
Profile ICQ WWW

jag kollar med snowboardskoleägarinna om de har plats för en svensk yngling framåt vintern. Kommer att träffa dom senare i höst i NYC

28 Jun 2011, 18:00
Profile WWW

Välkommen hem kjelle!

jag kollar med snowboardskoleägarinna om de har plats för en svensk yngling framåt vintern. Kommer att träffa dom senare i höst i NYC

Kanoners! Han är otroligt sugen, och pratar mycket bra engelska.

Image

29 Jun 2011, 10:27
Profile WWW

Igår kom sista väskan fram. Jag blev inte förvånad, det brukar inte funka med omlastning på 30 minuter, jag blev impad över att min mindre väska kom med.
Och idag kom en försenad jetlag. Vaknade 02:30 i morse och var klarvaken. Vid 5-snåret insåg jag att det var lönlöst att försöka somna, och fick en bonusmorgon med 1.5h i kajaken på en nästan vindstilla Mälarvik.

Image

29 Jun 2011, 14:52
Profile WWW
Reply to topic   [ 14 posts ]