View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 05:44

Reply to topic  [ 13 posts ] 
Klumpig vän. 
Author Message

Post Klumpig vän.
Hej.

Jag har ett jäkla dilemma. Åt precis middag med en kamrat och vid ett tillfälle bad jag honom att skruva på locket på hans dricka, vilket han inte gjorde(han är känd för en klumpig typ).

Fem minuter senare reser han sig upp och slår ut drickan, som var full och den börjar givetvis spruta av all världens fart. Reser mig upp då strålen träffade mig helt och hållet i stridens häkta märker jag att min iPhone 4 är täckt med dricka. Givetvis släpper jag allt jag har i händerna för att rädda min käraste, men förgäves.

Högtalaren, som används till samtal fungerar inte. Vet inte om ni känner till Apples garantier osv, det är självklart inte ett garantiärende i alla fall och anovo som reparerar iphone tar inte på sig detta, även mot betalning. Det betyder alltså att man får lösa det på annat sätt och då är garantin borta på telefonen som för övrigt är en månad gammal och jag betalade 6995 kr för den, vit så klart.

Nu till det roliga:

Kamraten ner inte ens om ursäkt och nämner ingenting om att han får lösa det, eller stå sitt kast så att säga. Det är riktigt illa.

Hur hade ni reagerat i en sådan situation? Visst, det är en olyckshändelse, men jag sa till honom och han ber inte ens om ursäkt...[:(!] 6995 kr åt h-vete.

Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>

16 Jun 2011, 22:28
Profile WWW

16 Jun 2011, 22:46
Profile

Ruttet... Jag hade nog vänligt men bestämt sagt något i stil med: "jag utgår från att du står för kostnaderna, kompis". Sen invänta reaktionen.

Mina polare skulle självklart pröjsa i ett sånt där läge och jag själv skulle gjort likadant. Det är en hederssak mellan kompisar. Jag tycker din så kallade väns uppförande är besynnerligt hela vägen igenom. [V]

Släpp inte det där, utan "trackassera" honom tills han gör rätt för sig. Det är det minsta han kan göra för dig, tycker jag. [^]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

16 Jun 2011, 22:51
Profile ICQ WWW

Som sagt innan kolla hemförsäkringen,drulle brukar vara med i
försäkringen,om inte på din kanske på hans.

Annars brukar Iphonar funka bra även om de blir blöta.
Pojken hällde en liter saft i min,efter nån timme när
den torkat upp funkade den klockrent igen.
Klart att polaren din skall ställa upp på ngtvis[:(!]

16 Jun 2011, 22:58
Profile

1500 spänn kostar det på hemförsäkringen, dom flesta bolag har någon slags drulle
be han pröjsa, annars kan du hota med surt gitarrspel resten av han liv

[url="http://www.diskant.se"]Image[/url]

16 Jun 2011, 23:33
Profile ICQ WWW

Alltså, såna där vänner behöver man inte. Helt ofattbart att han inte genast erbjöd sig stå för kostnaden, eftersom det ju var han som klantade sig. Om jag vore du så skulle jag verkligen tänka över om personen ska finnas kvar i bekantskapskretsen.

http://www.myspace.com/billmusik

17 Jun 2011, 11:43
Profile

Alltså, såna där vänner behöver man inte. Helt ofattbart att han inte genast erbjöd sig stå för kostnaden, eftersom det ju var han som klantade sig. Om jag vore du så skulle jag verkligen tänka över om personen ska finnas kvar i bekantskapskretsen.

http://www.myspace.com/billmusik

+1
I min kamratkrets vet man med säkerhet att om man gör bort sig så snackas det öppet om det bland ALLA polare. Och alltid när den som gjort bort sig är närvarande och lyssnar. Det har en bra preventiv effekt - och tvingar alltid den som "strulat" att göra rätt för sig. [^]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

17 Jun 2011, 14:06
Profile ICQ WWW

Men vad gör din telefon på bordet under en middag?
Jag tycker snarare att du får skylla dig själv när du har telefonen på bordet, den har inget där att göra.

17 Jun 2011, 15:48
Profile

Självklart tråkigt att sånt här händer.

Jag tycker snarare att du får skylla dig själv när du har telefonen på bordet, den har inget där att göra.

+1

tligen

17 Jun 2011, 17:24
Profile ICQ WWW

Väntade ett samtal och vad jag vet är det tämligen vanligt att man placerar sin telefon på bordet.

Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>

17 Jun 2011, 17:38
Profile WWW

Ohjay wrote:

Väntade ett samtal och vad jag vet är det tämligen vanligt att man placerar sin telefon på bordet.

Då är ju den uppenbara följdfrågan, eftersom du vet att din vän är klumpig och du trodde att en olycka skulle kunna vara framme, varför hade du då inte mobilen på något annat ställe som är lika lättillgängligt som platsen på bordet?

Nä sorry, du får inga sympatier av mig angående vännens klumpighet, men du får dem angående Apples helkassa policies.

17 Jun 2011, 19:09
Profile

Den låg på en bok en meter ifrån olycksplatsen, sen kom jag på i efterhand att iPhonen låg där. Annars hade jag flyttat på den antar jag.

Mätt nu?

17 Jun 2011, 19:59
Profile WWW

christian-h wrote:

Hej.

Jag har ett jäkla dilemma. Åt precis middag med en kamrat och vid ett tillfälle bad jag honom att skruva på locket på hans dricka, vilket han inte gjorde(han är känd för en klumpig typ).

Fem minuter senare reser han sig upp och slår ut drickan, som var full och den börjar givetvis spruta av all världens fart. Reser mig upp då strålen träffade mig helt och hållet i stridens häkta märker jag att min iPhone 4 är täckt med dricka. Givetvis släpper jag allt jag har i händerna för att rädda min käraste, men förgäves.

Högtalaren, som används till samtal fungerar inte. Vet inte om ni känner till Apples garantier osv, det är självklart inte ett garantiärende i alla fall och anovo som reparerar iphone tar inte på sig detta, även mot betalning. Det betyder alltså att man får lösa det på annat sätt och då är garantin borta på telefonen som för övrigt är en månad gammal och jag betalade 6995 kr för den, vit så klart.

Nu till det roliga:

Kamraten ner inte ens om ursäkt och nämner ingenting om att han får lösa det, eller stå sitt kast så att säga. Det är riktigt illa.

Hur hade ni reagerat i en sådan situation? Visst, det är en olyckshändelse, men jag sa till honom och han ber inte ens om ursäkt...[:(!] 6995 kr åt h-vete.

Förstår inte att du flera gånger nämner honom som en "Kamrat"...?
En kompis uppträder inte så....för min del så hade jag serverat honom en redig fläskläpp[:(!]......men å andra sidan så måste du ha vetat om din "kamrats" sätt att uppföra sig just med tanke på att du kallar honom "kamrat"[?]

17 Jun 2011, 23:28
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 13 posts ]