|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
nuffe
|
 Spendera tid med Bojen
Vi människor är ett underligt släkte. De flesta av oss klagar jämt över att de inte har tid och det gäller även för mig. Men om man ska rannsaka sig själv: hur många timmar har man inte suttit framför en pc och glott på vita Strator med lönnhals, läst om nya overdrive-pedaler eller skrattat åt puckade inlägg här i O.T? Det är för min del säkert tio timmar i veckan eller 500 timmar per år!! Känn på den: 500 timmar per år!!! Då utgår jag från mig själv med mina ynkliga 1000 posts. När man då funderar över hur många timmar Joshunznera, FenderBender och de andra "värstingarna" med över 10.000 inlägg, har lagt ner framför pc:n tappar man ju nästan luften. Gör de inget annat än postar på Bojen? Är de Bojen-proffs och får betalt för att skriva här? Om inte annat får väl deras riktiga arbetsgivare släppa till med en och annan timma.....(Fast vi lovar att inget säga) Fast man får väl betrakta sitt nya beteende framför pc:n som nutida socialt umgänge, för det är ju trots allt ganska trivsamt och kul att läsa om Strator med lönnhals och nya overdrive-pedaler. Det tycker i vart fall jag, och säkert ni andra med. Annars skulle ni ju inte läsa det här[;)][:)] Nu ska jag sova, så får vi se vad för visdomsord som har spridits här under natten. Kanske om en ny vit Strata med lönnhals? 
|
| 15 May 2011, 23:55 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
nuffe wrote: Vi människor är ett underligt släkte. De flesta av oss klagar jämt över att de inte har tid och det gäller även för mig. Men om man ska rannsaka sig själv: hur många timmar har man inte suttit framför en pc och glott på vita Strator med lönnhals, läst om nya overdrive-pedaler eller skrattat åt puckade inlägg här i O.T? Det är för min del säkert tio timmar i veckan eller 500 timmar per år!! Känn på den: 500 timmar per år!!! Då utgår jag från mig själv med mina ynkliga 1000 posts. När man då funderar över hur många timmar Joshunznera, FenderBender och de andra "värstingarna" med över 10.000 inlägg, har lagt ner framför pc:n tappar man ju nästan luften. Gör de inget annat än postar på Bojen? Är de Bojen-proffs och får betalt för att skriva här? Om inte annat får väl deras riktiga arbetsgivare släppa till med en och annan timma.....(Fast vi lovar att inget säga) Fast man får väl betrakta sitt nya beteende framför pc:n som nutida socialt umgänge, för det är ju trots allt ganska trivsamt och kul att läsa om Strator med lönnhals och nya overdrive-pedaler. Det tycker i vart fall jag, och säkert ni andra med. Annars skulle ni ju inte läsa det här[;)][:)] Nu ska jag sova, så får vi se vad för visdomsord som har spridits här under natten. Kanske om en ny vit Strata med lönnhals?  haha, mitt totala BOJande är nog inte längre än i snitt ca 30 min per dag sammanlagt. Att jag postar ofta beror snarare på att jag har datorn (i olika skepnader) igång ca 19 timmar per dygn och att jag sover rätt lite. Men att jämföra mitt missbruk med FenderBenders och Haraldrig var väl att ta i, dom poster ju betydligt mer per dag[;)] Dessutom går en del av tiden åt att ( i egenskap av admin) ta bort en massa BOJ-spamm som dräller in stup i kvarten[B)] 30 minuter per dag är betydligt mindre tid än jag lägger ner på att läsa morgontidningen eller att stå i bilkö på Essingeleden... Just nu sitter jag fö i bilen vid en bensinmack på väg från landet. En fika och lite morgonBOJ friskar upp[8D] Å förresten; jag Facebookar inte, ser inte på sport, lyssnar inte på sport, ser inte på Melodifestivaler och twittrar inte heller[:)] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 May 2011, 04:58 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Haraldrig satte ju nån sorts svårslaget rekord under sina första två år eller så på Bojen, med typ 30 poster per dygn i snitt eller nåt. Jag snittar 0,9 poster per dag sen registrering. Känns lagom... 
|
| 16 May 2011, 09:36 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Joshunznera wrote: Men att jämföra mitt missbruk med FenderBenders och Haraldrig var väl att ta i, dom poster ju betydligt mer per dag[;)]
Tja, med dina 4,51 inlägg i snitt per dag har du inte så långt kvar till mina 6,59 per dag i snitt. [;)] Jag tillbringar normalt 30-45 minuter per dag på Ljudbojen fördelat över många korta små doser. Är jag ledig och/eller gräsänkling blir det ofta mer tid. Sommartid betydligt mindre. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">
|
| 16 May 2011, 15:28 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Joshunznera wrote: nuffe wrote: Vi människor är ett underligt släkte. De flesta av oss klagar jämt över att de inte har tid och det gäller även för mig. Men om man ska rannsaka sig själv: hur många timmar har man inte suttit framför en pc och glott på vita Strator med lönnhals, läst om nya overdrive-pedaler eller skrattat åt puckade inlägg här i O.T? Det är för min del säkert tio timmar i veckan eller 500 timmar per år!! Känn på den: 500 timmar per år!!! Då utgår jag från mig själv med mina ynkliga 1000 posts. När man då funderar över hur många timmar Joshunznera, FenderBender och de andra "värstingarna" med över 10.000 inlägg, har lagt ner framför pc:n tappar man ju nästan luften. Gör de inget annat än postar på Bojen? Är de Bojen-proffs och får betalt för att skriva här? Om inte annat får väl deras riktiga arbetsgivare släppa till med en och annan timma.....(Fast vi lovar att inget säga) Fast man får väl betrakta sitt nya beteende framför pc:n som nutida socialt umgänge, för det är ju trots allt ganska trivsamt och kul att läsa om Strator med lönnhals och nya overdrive-pedaler. Det tycker i vart fall jag, och säkert ni andra med. Annars skulle ni ju inte läsa det här[;)][:)] Nu ska jag sova, så får vi se vad för visdomsord som har spridits här under natten. Kanske om en ny vit Strata med lönnhals?  haha, mitt totala BOJande är nog inte längre än i snitt ca 30 min per dag sammanlagt. Att jag postar ofta beror snarare på att jag har datorn (i olika skepnader) igång ca 19 timmar per dygn och att jag sover rätt lite. Men att jämföra mitt missbruk med FenderBenders och Haraldrig var väl att ta i, dom poster ju betydligt mer per dag[;)] Dessutom går en del av tiden åt att ( i egenskap av admin) ta bort en massa BOJ-spamm som dräller in stup i kvarten[B)] 30 minuter per dag är betydligt mindre tid än jag lägger ner på att läsa morgontidningen eller att stå i bilkö på Essingeleden... Just nu sitter jag fö i bilen vid en bensinmack på väg från landet. En fika och lite morgonBOJ friskar upp[8D] <font color="red">Å förresten; jag Facebookar inte, ser inte på sport, lyssnar inte på sport, ser inte på Melodifestivaler och twittrar inte heller[:)] </font id="red"> -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong Låter MYCKET sunt!
|
| 16 May 2011, 15:49 |
|
 |
|
Joshunznera
|
FenderBender wrote: Joshunznera wrote: Men att jämföra mitt missbruk med FenderBenders och Haraldrig var väl att ta i, dom poster ju betydligt mer per dag[;)]
<font color="blue"><b>Tja, med dina 4,51 inlägg i snitt per dag har du inte så långt kvar till mina 6,59 per dag i snitt</b></font id="blue">. [;)] Jag tillbringar normalt 30-45 minuter per dag på Ljudbojen fördelat över många korta små doser. Är jag ledig och/eller gräsänkling blir det ofta mer tid. Sommartid betydligt mindre. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2"> Tja, du har ju ca 50% fler poster per dag, så jo, det är långt kvar[;)] och därmed skrev jag mitt andra inlägg idag, drygt 15 timmar senare[:)] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 May 2011, 20:38 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Joshunznera wrote: Tja, du har ju ca 50% fler poster per dag, så jo, det är långt kvar[;)]
och därmed skrev jag mitt andra inlägg idag, drygt 15 timmar senare[:)]
Jo, fast statistiken blir ju skev när man har bröder också.[:)]
|
| 16 May 2011, 21:46 |
|
 |
|
Joshunznera
|
danix wrote: Joshunznera wrote: Tja, du har ju ca 50% fler poster per dag, så jo, det är långt kvar[;)]
Jo, fast statistiken blir ju skev när man har bröder också.[:)] Bror Zoltan (38 posts) är utflyttad och har inte postat sedan Aug 2008. FredrikF har 47, så sååå himla skev blir ju inte statistiken ändå. Men visst du har rätt (tänkte inte på det[:I]) -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 May 2011, 22:03 |
|
 |
|
danix
|
Joshunznera wrote: danix wrote: Joshunznera wrote: Tja, du har ju ca 50% fler poster per dag, så jo, det är långt kvar[;)]
Jo, fast statistiken blir ju skev när man har bröder också.[:)] Bror Zoltan (38 posts) är utflyttad och har inte postat sedan Aug 2008. FredrikF har 47, så sååå himla skev blir ju inte statistiken ändå. Men visst du har rätt (tänkte inte på det[:I]) -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong Är JoshDztortion gjord arvlös?
|
| 16 May 2011, 22:25 |
|
 |
|
Joshunznera
|
danix wrote: Joshunznera wrote: danix wrote: [quote="Joshunznera"]
Tja, du har ju ca 50% fler poster per dag, så jo, det är långt kvar[;)]
Jo, fast statistiken blir ju skev när man har bröder också.[:)] Bror Zoltan (38 posts) är utflyttad och har inte postat sedan Aug 2008. FredrikF har 47, så sååå himla skev blir ju inte statistiken ändå. Men visst du har rätt (tänkte inte på det[:I]) -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong Är JoshDztortion gjord arvlös? [/quote] där handlade det bara om ett tillfälligt namnbyte[8D] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 May 2011, 22:40 |
|
 |
|
danix
|
Joshunznera wrote: där handlade det bara om ett tillfälligt namnbyte[8D]
Nix[:)] http://www.youtube.com/watch?v=OArZ9N0Ptg8
|
| 16 May 2011, 22:58 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
ehm jag hör nog också till dom med "för mycket fritid".. men ingen ser en ju när man sitter ensam framför datorn eller hur?!
[:D]
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 24 May 2011, 23:26 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|