View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 10:35

Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
hur kopplar ni av? 
Author Message

Finns fler sköna sätt, här listar jag några av mina favoriter.

- Sitta i en båt och fiska, gärna själv
- Stå och göra någon god mat, gärna långkok och grytor med bra musik i högtalarna och något gott att dricka

- Sitta med en god öl på någon servering alldeles själv och läsa tidningen

- Sitta i soffan och plinka på gitarren och samtidigt kolla på något uselt Tv program som Night rider, Falcon crest

- Vara ute på Torpet och sitta och snickra ihop en fågelholk eller nått (ungefär där går gränsen för min händighet[:I])

- Åka tåg, gärna långt typ Transibiriska

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

28 Apr 2011, 21:39
Profile ICQ WWW

för ordningens skull kanske jag skulle förtydliga mig lite; jag bygger ju inte för jämnan när jag är ledig. Jag latar mig en hel del också...

Som fredagskvällar tex; att sitta ute på berget på landet och blicka ut över sjön och de Sörmländska ekbackarna, sippandes på ett gott glas vin eller ale, lyssna på Sstorlomen (eller snart näktergalen)

Att ta en riktigt tidig morgonpromenad med hunden över daggvåta sommarängar

Att glida upp på en barstol på en diner i NYC för en riktigt amerikansk frukost med extra allt

Att vara först ut i lössnön en solig och gnistrande vintermorgon i Alperna

Att ligga och läsa en god bok av Kalifatides i skuggan av ett olivträd på Pelopponessos

Att mala en näve riktigt goda kaffebönor och sedan brygga sig ett gott morgonkaffe, ackompanierat av en nybakad croissant

Att susa fram i 250kmh i en uppförsbacke norr om Munchen en tidig morgon när luften är syremättad och autobahn är tom på andra trafikanter

Att (som jag gör nu) sitta och slösurfa framför datorn efter några hektiska jobbdygn

Finns så mycket som gör livet extra värt att leva. Och just nu kom jag just på att jag inom några veckor kommer att få ett barnbarn. Han ska visst heta Noah och jag har redan börjat kolla på såväl digitaltrummor som feta analogsynthar med små tangenter och 1/2-formatsgitarrer[8D]

Livet är underbart

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

28 Apr 2011, 22:12
Profile WWW

Kopplar av på flera sätt. Ett av de bättre är att sticka ut och fota: http://www.flickr.com/photos/jyda.

<hr noshade size="1"><i>If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something."]

29 Apr 2011, 08:48
Profile

för ordningens skull kanske jag skulle förtydliga mig lite; jag bygger ju inte för jämnan när jag är ledig. Jag latar mig en hel del också...

Som fredagskvällar tex; att sitta ute på berget på landet och blicka ut över sjön och de Sörmländska ekbackarna, sippandes på ett gott glas vin eller ale, lyssna på Sstorlomen (eller snart näktergalen)

Att ta en riktigt tidig morgonpromenad med hunden över daggvåta sommarängar

Att glida upp på en barstol på en diner i NYC för en riktigt amerikansk frukost med extra allt

Att vara först ut i lössnön en solig och gnistrande vintermorgon i Alperna

Att ligga och läsa en god bok av Kalifatides i skuggan av ett olivträd på Pelopponessos

Att mala en näve riktigt goda kaffebönor och sedan brygga sig ett gott morgonkaffe, ackompanierat av en nybakad croissant

Att susa fram i 250kmh i en uppförsbacke norr om Munchen en tidig morgon när luften är syremättad och autobahn är tom på andra trafikanter

Att (som jag gör nu) sitta och slösurfa framför datorn efter några hektiska jobbdygn

Finns så mycket som gör livet extra värt att leva. Och just nu kom jag just på att jag inom några veckor kommer att få ett barnbarn. Han ska visst heta Noah och jag har redan börjat kolla på såväl digitaltrummor som feta analogsynthar med små tangenter och 1/2-formatsgitarrer[8D]

Livet är underbart

Låter underbart! Finns inte mycket att tillägga...[:)]

Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

29 Apr 2011, 09:07
Profile WWW

Är aldrig så avkopplad som när jag får arbeta med händerna. Kan vara allt från att bara byta strängar till att stå och slipa i timmar. Tyvärr blir det alltför lite tid till sånt numera...

"This shitty guitar never plays the chords i want it to" /Freddie Mercury

29 Apr 2011, 12:03
Profile ICQ WWW

Kopplar av på flera sätt. Ett av de bättre är att sticka ut och fota: http://www.flickr.com/photos/jyda.

<hr noshade size="1"><i>If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something."]

många fina bilder där, men inte kunde man tro att du spanade in bröllopskortegen..[;)]

29 Apr 2011, 14:14
Profile WWW
Reply to topic   [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2